AnonymBruker Skrevet 21. oktober #1 Skrevet 21. oktober Forelsket meg i et hus som har ligget til salgs i noen måneder. Huset ligger ute til 5 350 000. Tidligere eiere kjøpte huset for litt mer enn det grunnet budkrig. hva kan vi tillate oss å by ? Anonymkode: 73031...65a
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #2 Skrevet 21. oktober Prøv dere på 5 blank. Mindre enn det er det særdeles tvilsomt dere for den for. Anonymkode: 8e6ae...a8f
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #3 Skrevet 21. oktober Du kan by hva du vil. Jeg bydde 1/3 av oppgitt salgssum på finn, og fikk kjøpe huset for den prisen. Anonymkode: ec996...8ed 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #4 Skrevet 21. oktober Jeg tenker 4 900 000, eier kommer uansett til å komme med et motbud når du går under prisantydning. Da kan det hende dere får det til 5 blank. Anonymkode: 8bc0f...91a 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #5 Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan by hva du vil. Jeg bydde 1/3 av oppgitt salgssum på finn, og fikk kjøpe huset for den prisen. Anonymkode: ec996...8ed Bød, ikke bydde Anonymkode: 37dd5...e30 2 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #6 Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Forelsket meg i et hus som har ligget til salgs i noen måneder. Huset ligger ute til 5 350 000. Tidligere eiere kjøpte huset for litt mer enn det grunnet budkrig. hva kan vi tillate oss å by ? Anonymkode: 73031...65a Så mye du vil. Prøv 4,5. Anonymkode: 5b2e2...659
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #7 Skrevet 22. oktober Ville gått ut lavt da huset tydelig oppleves sterkt overpriset når det blir liggende i et boligmarked der folk kjøper hva som helst til typ en million over takst..alt som skjer er at kjøper avslår bud der megler kontakter deg og prøver få deg til å by prisantydning. Ikke gjør det meglere sier! Anonymkode: 9f493...a7e
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #8 Skrevet 22. oktober Hadde prøvd meg på 4,5. Når det har lagt ute lenge, så er det rett og slett lagt ut for dyrt i forhold til hva markedet er interessert i å betale. Anonymkode: 048be...0df
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #10 Skrevet 22. oktober Vi bød først 10, på en bolig til 11, som hadde ligget ute i 1,5 år. Vi landet på 10,3 til slutt riktignok. Anonymkode: 3616d...b1a
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #11 Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (18 timer siden): Du kan by hva du vil. Jeg bydde 1/3 av oppgitt salgssum på finn, og fikk kjøpe huset for den prisen. Anonymkode: ec996...8ed Dette skjer neppe mer enn en gang hvert hundrede år, eller noe. Eventuelt er det noe søppel av et rivingsobjekt som er lagt ut for 300 000, og som du fikk kjøpt for 100' I TS sitt tilfelle ville jeg først spurt megler om det har kommet noen bud på boligen, og i så tilfelle når og hvor mye. Det kan danne grunnlag for hva jeg selv hadde vurdert. Hvis selger avviste bud like etter at huset var lagt på markedet, kan det nok hende de er villige til å selge for den summen (eller helst litt under) i dag. Hvis ingen har gitt bud ville jeg lagt meg på et første bud på 4,8 - 4,9. Anonymkode: 868a0...949 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #12 Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (På 21.10.2025 den 18.38): Forelsket meg i et hus som har ligget til salgs i noen måneder. Huset ligger ute til 5 350 000. Tidligere eiere kjøpte huset for litt mer enn det grunnet budkrig. hva kan vi tillate oss å by ? Anonymkode: 73031...65a Om det har ligget for salg i noen måneder uten at prisen er justert ned så indikerer det selgere med is i magen og god tid. Byr du for lavt i den prisklassen der så gidder ikke selger å forhandle med deg en gang. Det er da mer verdt å redusere prisen, løfte annonsen og forsøke på nytt. Så skambud er en svært dårlig taktikk om du er genuint interessert i huset. By 4.950.000,- og er du heldig havner dere på 5.150.000-5.200.000,- At en bolig har ligget noen måneder nå gir ikke en indikasjon på overprising da markedet har vært noe kjølig over en periode. Men venter du til januar er det stor sannsynlighet for at du heller havner i budkrig på nettopp denne boligen. Anonymkode: 6a299...d9d
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #13 Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi bød først 10, på en bolig til 11, som hadde ligget ute i 1,5 år. Vi landet på 10,3 til slutt riktignok. Anonymkode: 3616d...b1a Dette er en helt annen prisklasse og gir en helt annen kjøp/salg mentalitet for budgiver og selger enn en bolig til litt over 5 mill, så det kan ikke sammenlignes. Anonymkode: 6a299...d9d
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #14 Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hadde prøvd meg på 4,5. Når det har lagt ute lenge, så er det rett og slett lagt ut for dyrt i forhold til hva markedet er interessert i å betale. Anonymkode: 048be...0df Da er det mer verdt for selger å ta boligen av nett og legge den ut i januar. Så en svært dårlig taktikk. ender heller med en sint selger som ikke gidder forhandling. Får ikke boligen til den prisen. Anonymkode: 6a299...d9d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå