AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:30 #1 Skrevet tirsdag kl. 16:30 Det er noe jeg har bemerket meg i løpet av mange år i skolen (er selv ikke pedagog). Lærere og fagpersoner innen feltet har barn med adferdsvansker. De som i teorien kan mye om barneoppdragelse. Kanskje ikke de er bedre på grensesetting hjemme enn andre folk? Eller kan vi fastslå at adferdsvansker har andre forklaringer enn oppdragelsen? Det er jo litt fascinerende når avdelingsleder setter foreldre i bås pga hvordan foreldrenes status/inntekstnivå. Og mener at det ikke er rart barnet deres er slik og slik. Men så har vedkommende et barn med adferdsvansker selv.. Anonymkode: ca13a...7cb 7
Populært innlegg Tabris Skrevet tirsdag kl. 16:32 Populært innlegg #2 Skrevet tirsdag kl. 16:32 Selvsagt kan pedagoger ha barn med adferdsvansker. På samme måte som en psykolog kan ha psykologiske diagnoser og en hundeinstruktør kan ha en hund med problematferd. Utdannelse er ingen magisk barriere mot slike problemer, men de vil ofte ha litt mer kunnskap om hvordan gå frem for å jobbe med utfordringene. Men ingen slike problemer er løst over natten. 49 2 19
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:33 #3 Skrevet tirsdag kl. 16:33 Mange grunner til at et barn har atferdsvansker. Dette kan være komplekse problemer og diagnoser som ligger til grunn. Men vokste opp med noen som hadde en barnepsykolog som far. Det var mye rart som foregikk i det hjemmet. Anonymkode: ee15f...8df 6 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:36 Populært innlegg #4 Skrevet tirsdag kl. 16:36 Ikke sant, hihihi, min mor er jordmor og gjett hva, to av barna hennes har fått barn. Det er helt villt morsomt. Anonymkode: 355da...5aa 53 3 8
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:41 #5 Skrevet tirsdag kl. 16:41 Ja rasende festlig det. Hahahha liksom. not. Anonymkode: aa382...e3c 22 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:42 #6 Skrevet tirsdag kl. 16:42 Ja. Og min legefar er oppgitt over en haug med pasienter som synes det er hylende morsomt at han også kan bli smittet og syk. Anonymkode: 6760a...1bb 29 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:43 #7 Skrevet tirsdag kl. 16:43 Kjenner til en barnepsykolog som lar barna herje fritt, barnet blir ikke korrigert ! Sist vi var i selskap med dette barnet og foreldrene, gikk barnet rundt og tok mat fra de andre gjestene sin tallerken mens de satt og spiste, slo i stolene og klatret på gjestene mens de spiste. Foreldrene sa ikke et ord til barnet sitt 😳 dette barnet er heller ikke et barnehagebarn men går i 2 klasse. Barnet er også slem med andre barn, skriker og brøler, dytter og slår. Foreldrene står fremdeles å ser på. Sist var det far som gav en kraftig beskjed til mor som er barnepsykolog på bup, mor ble fornærme. 😳😳 Anonymkode: aa964...509 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:44 #8 Skrevet tirsdag kl. 16:44 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjenner til en barnepsykolog som lar barna herje fritt, barnet blir ikke korrigert ! Sist vi var i selskap med dette barnet og foreldrene, gikk barnet rundt og tok mat fra de andre gjestene sin tallerken mens de satt og spiste, slo i stolene og klatret på gjestene mens de spiste. Foreldrene sa ikke et ord til barnet sitt 😳 dette barnet er heller ikke et barnehagebarn men går i 2 klasse. Barnet er også slem med andre barn, skriker og brøler, dytter og slår. Foreldrene står fremdeles å ser på. Sist var det far som gav en kraftig beskjed til mor som er barnepsykolog på bup, mor ble fornærme. 😳😳 Anonymkode: aa964...509 En helt vanlig forelder i dag der altså. Anonymkode: aa382...e3c 3 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:46 #9 Skrevet tirsdag kl. 16:46 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjenner til en barnepsykolog som lar barna herje fritt, barnet blir ikke korrigert ! Sist vi var i selskap med dette barnet og foreldrene, gikk barnet rundt og tok mat fra de andre gjestene sin tallerken mens de satt og spiste, slo i stolene og klatret på gjestene mens de spiste. Foreldrene sa ikke et ord til barnet sitt 😳 dette barnet er heller ikke et barnehagebarn men går i 2 klasse. Barnet er også slem med andre barn, skriker og brøler, dytter og slår. Foreldrene står fremdeles å ser på. Sist var det far som gav en kraftig beskjed til mor som er barnepsykolog på bup, mor ble fornærme. 😳😳 Anonymkode: aa964...509 Skomakerens barn… jeg eier heldigvis ikke sosial skam, så jeg hadde korrigert barna. Foran foreldrene. Og så hadde jeg sagt "NOEN må jo si fra til disse barna" og satt øynene i foreldrene. Jeg har gjort meg selv upopulær blant et foreldrepar som kjører "øyelapp"-oppdragelse/overse negativ atferd. Dæven, så sinte noen kan bli når andre voksne må ta over oppdragelsen til deres barn… Fikk støtte fra alle andre foreldre da. Anonymkode: 8feca...11a 5 1 6
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:46 #10 Skrevet tirsdag kl. 16:46 Jeg er sykepleier, og jeg har blitt syk! Nå er jeg på AAP og blir kanskje ufør. Ikke livsstilsrelatert sykdom, men likevel. Tenk det. Anonymkode: 6e75a...f28 9 2 3
BeeKind Skrevet tirsdag kl. 16:49 #11 Skrevet tirsdag kl. 16:49 (endret) Det er jo noe som heter at bakerens barn spiser brent brød, eller skomakerens barn uten sko. Veldig mange er dårlige på privaten i det de jobber med. Men når det gjelder barn og adferd er det veldig mye som spiller inn utover bare hvor god oppdragelse barna har. Endret tirsdag kl. 16:51 av BeeKind 2
Populært innlegg Million Skrevet tirsdag kl. 16:49 Populært innlegg #12 Skrevet tirsdag kl. 16:49 Å være skadefro er ikke noe pent personlighetstrekk hos et menneske. 37 2 11
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:51 #13 Skrevet tirsdag kl. 16:51 Jeg er snart utdannet barnehagelærer, og får de ofte fra faren min de gangene barna slår seg vrang..."er ikke du barnehagelærer, da ?". Pedagogiske tiltak hjemme er ikke alltid fungerer på egne barn, nettopp fordi det er egne barn. Anonymkode: bda16...845 11 5
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:56 #14 Skrevet tirsdag kl. 16:56 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er sykepleier, og jeg har blitt syk! Nå er jeg på AAP og blir kanskje ufør. Ikke livsstilsrelatert sykdom, men likevel. Tenk det. Anonymkode: 6e75a...f28 Sjuke greier! Anonymkode: aa382...e3c 2
Biloba Skrevet tirsdag kl. 16:58 #15 Skrevet tirsdag kl. 16:58 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Kjenner til en barnepsykolog som lar barna herje fritt, barnet blir ikke korrigert ! Sist vi var i selskap med dette barnet og foreldrene, gikk barnet rundt og tok mat fra de andre gjestene sin tallerken mens de satt og spiste, slo i stolene og klatret på gjestene mens de spiste. Foreldrene sa ikke et ord til barnet sitt 😳 dette barnet er heller ikke et barnehagebarn men går i 2 klasse. Barnet er også slem med andre barn, skriker og brøler, dytter og slår. Foreldrene står fremdeles å ser på. Sist var det far som gav en kraftig beskjed til mor som er barnepsykolog på bup, mor ble fornærme. 😳😳 Anonymkode: aa964...509 Dette er nok neppe typisk for hverken legfolk eller fagfolk. 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:14 #16 Skrevet tirsdag kl. 17:14 Biloba skrev (14 minutter siden): Dette er nok neppe typisk for hverken legfolk eller fagfolk. Enig. De psykologene jeg kjenner er stikk motsatt - så konsekvente og tydelige i grensesettingen at det grenser til det rigide. Stressende å være sammen med de også da😅 Anonymkode: 98448...0f0
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:20 #17 Skrevet tirsdag kl. 17:20 Ja, jeg er en av dem som folk stusser over barnet til. Jeg har flere barn, men det er ikke noen som tenker over at de andre ikke har problemer med dette og ikke har hatt noen utfordringer. Det rare er at dette barnet oppfører seg svært ok sammen med familie og venner, men har en dårlig historie fra barnehage og skole. Hen grundig sjekket hos ppt og bup, det viste seg at hen hadde høy iq og «diagnosen» var at hen var evnerik. Etter vi fikk denne « diagnosen» skjerpet skolen seg og hen begynte å fungere gradvis bedre. Det var mye sinne og frustrasjon, samt at andre barn skjønte at hen var lett å terge, i tillegg fikk hen stempel. Hen har fortsatt stempel, men atferden har ordnet seg etter at lærere skjønte at dette ikke var et vanskelig barn, men et barn som i en alder av 13, driver på med sine særinteresser på universitetsnivå. Dessverre har ikke ryktet forandret seg, så noen foreldre og en del barn, baksnakker fortsatt vårt barn og han får skylden for å lage bråk i timer av folk som ikke har vært der, fordi barna deres forteller historier og bruker mitt barn som syndebukk. Heldigvis avkrefter lærerne dette, når de driver på og de har fått beskjed at dette kanskje var saken for 3- 4 år siden, men ikke nå. Jeg tror likevel at dette vil henge ved mitt barn til hen blir voksen. Anonymkode: 28af0...f4f 2 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:21 #18 Skrevet tirsdag kl. 17:21 Du vet at artig betyr morsomt? Finner heldigvis ikke barn med problemer morsomt. Hvilken magi tenker du at en utdanning gir, som skal forskåne en fra at livet skjer? Litt flat på vegne av ts derimot, det kjenner jeg på 🙈 Anonymkode: 28d1f...3e4 12 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:22 #19 Skrevet tirsdag kl. 17:22 Atferdsvansker er ikke bare et resultat av oppdragelse. Miljøfaktorer, arv og genetikk, psykososiale vansker, og emosjonelle vansker kan også utløse det. Det er mer komplekst enn du tror. Les deg opp på forskning. Anonymkode: 054c9...7c7 6 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:26 #20 Skrevet tirsdag kl. 17:26 Det er påfallende hvor dårlig oppdragelse lærerunger har hvertfall! Anonymkode: 58659...f55 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå