Hmmmmmm Skrevet onsdag kl. 04:31 #41 Skrevet onsdag kl. 04:31 mommyaka skrev (9 timer siden): Ser ikke problemet. Jeg ser vakre jenter som går med plagg...som capsen etc At du legger på dine egne tanker ar disse blir tvunget av menn) religion er deg Jeg har muslimsk opphav. Du bør lese deg opp om emne. Det er ikke for kvinnen eller jenten at hijab blir brukt. Det er for menn, pga menn. Alt av kultur, tradisjon og Koranen er utformet av menn. Det må være fint å vandre i blinde når man kan være selektiv. 4 1 5
Hmmmmmm Skrevet onsdag kl. 04:37 #42 Skrevet onsdag kl. 04:37 AnonymBruker skrev (7 timer siden): MashAllah! Absolutt ❤️ Alle må det. Norske vil forstå at de ikke kan la vere å gjøre det skikkelig. Det er ikke bra å friste på menn. Noen kan vere pedophile. Anonymkode: ffbb4...b4c Men hvorfor kan vi ikke gi de dødsstraff? Det er haram at menn går rundt å sikler. Hvorfor skal kvinner gå rundt i ett telt fordi menn er griser 10 1
Hmmmmmm Skrevet onsdag kl. 04:49 #43 Skrevet onsdag kl. 04:49 piggrokken skrev (26 minutter siden): Bor på Høybråten/Stovner i Oslo øst. Her er det helt vanlig. I likhet med andre her, troller jeg ikke da jeg sier at jeg ikke ser problemet. Jobber med en norsk-somalisk mann, og selv om han lever et vestlig liv, vil den 11 år gamle dattera hans gå i hijab, fordi hun vil ha tilhørighet med det somaliske miljøet. Igjen, om mennesker vil gå med klær som ikke er a4, hvem er vi til å kommentere det? Skjønner selvsagt problematikken mtp konservative miljøer i Saudi Arabia, Iran ol, men har aldri hørt noen tilsnakke en muslimsk jente fordi hun IKKE bærer shador/hijab. Har en niese på 13, og hun har heller aldri hørt noe på skolen hun går. Du ser ikke problemet nei, nei da er det vel ikke noe å prate på da. Jeg mener at vi må gi null ytelser til de fattigste i Norge. For jeg er overbevist at de fattigste da vi ta skjeen i den andre hånden. Og i tillegg er det utrolig få fattige her, jeg ser omtrent ingen. Ett fattig barn velger også å være fattig. Slik fremstår innlegget ditt! 2
piggrokken Skrevet onsdag kl. 05:01 #44 Skrevet onsdag kl. 05:01 Hmmmmmm skrev (2 minutter siden): Du ser ikke problemet nei, nei da er det vel ikke noe å prate på da. Jeg mener at vi må gi null ytelser til de fattigste i Norge. For jeg er overbevist at de fattigste da vi ta skjeen i den andre hånden. Og i tillegg er det utrolig få fattige her, jeg ser omtrent ingen. Ett fattig barn velger også å være fattig. Slik fremstår innlegget ditt! Vel, da får vi være enig om å være uenige. Jeg ser ikke noe problem med det, men respekterer synet ditt på saken. Jeg er dypt uenig at innlegget mitt framstår som en hyllest av blindhet for fattigdom, faktisk blir jeg sjokkert da du skriver det du tror jeg mener med innlegget mitt, som personlig kristen følger jeg Jesus sitater om de fattige (Lukas 6:20, 14:13, Matteus 19:21 og 23-25). Jeg tror ikke du hadde blitt særlig glad om jeg hadde skrevet et diatrib mot deg, og satt deg i en bås du ikke tilhører i. Heldigvis står det noe i Koranen om dette 25:72. I mine øyene er Stovner og andre sk utsatte områder i Oslo øst, langt foran de fleste andre steder på integrering i Norge. 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 05:07 #45 Skrevet onsdag kl. 05:07 Sosial kontroll og såkalt «æreskodeks» går igjen i alle samfunn for både jenter og gutter. Jeg vil at alle skal kunne være frie til å gå med det de vil og bli 100% respektert uansett. Om kristne jenter hadde startet med «skaut og skjørt» så hadde det vært like ille som hijab for muslimske jenter. Niqab kunne det vært det samme som et hundebånd for en ektemann med kontrollbehov. Eller en halloweenkostyme i en annen setting,.. Anonymkode: 777c9...326 2 1
Hmmmmmm Skrevet onsdag kl. 05:22 #46 Skrevet onsdag kl. 05:22 piggrokken skrev (13 minutter siden): Vel, da får vi være enig om å være uenige. Jeg ser ikke noe problem med det, men respekterer synet ditt på saken. Jeg er dypt uenig at innlegget mitt framstår som en hyllest av blindhet for fattigdom, faktisk blir jeg sjokkert da du skriver det du tror jeg mener med innlegget mitt, som personlig kristen følger jeg Jesus sitater om de fattige (Lukas 6:20, 14:13, Matteus 19:21 og 23-25). Jeg tror ikke du hadde blitt særlig glad om jeg hadde skrevet et diatrib mot deg, og satt deg i en bås du ikke tilhører i. Heldigvis står det noe i Koranen om dette 25:72. I mine øyene er Stovner og andre sk utsatte områder i Oslo øst, langt foran de fleste andre steder på integrering i Norge. Du ser ikke problemet at din kollega kler opp datteren sin på en måte som er så unaturlig for mennesker? Du ser ikke problemet med at små barn blir tvunget til å dekke kroppen sin, fordi de må beskytte menn fra sine egne lyster? Du kan si hva du vil, men du lurer ikke meg til å tro du er ett godt menneske. Da hadde du holdt deg langt unna religioner generelt. Innlegget om fattigdom, er like naivt som ditt innlegg om at du ikke ser problemet med hijab. 4 1 1
piggrokken Skrevet onsdag kl. 05:38 #47 Skrevet onsdag kl. 05:38 Hmmmmmm skrev (12 minutter siden): Du ser ikke problemet at din kollega kler opp datteren sin på en måte som er så unaturlig for mennesker? Du ser ikke problemet med at små barn blir tvunget til å dekke kroppen sin, fordi de må beskytte menn fra sine egne lyster? Du kan si hva du vil, men du lurer ikke meg til å tro du er ett godt menneske. Da hadde du holdt deg langt unna religioner generelt. Innlegget om fattigdom, er like naivt som ditt innlegg om at du ikke ser problemet med hijab. Vel, min somaliske kollega tvinger ikke dattera si til å gå med religiøse plagg, hun vil det av egen fri vilje, og han vil helst at hun slutter med det. Men du har rett, jeg er ikke et godt menneske, jeg er et søplemenneske som desperat ønsker å være akkurat som deg. Jeg får komme meg under brua mi før sola står opp så jeg ikke skremmer de andre, gode normale menneskene. 3 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 05:45 #48 Skrevet onsdag kl. 05:45 Skulle vært forbudt ved lov å bruke hijab under 16- års alder. Anonymkode: 6df42...a20 4 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:12 #49 Skrevet onsdag kl. 06:12 AnonymBruker skrev (9 timer siden): MashAllah! Absolutt ❤️ Alle må det. Norske vil forstå at de ikke kan la vere å gjøre det skikkelig. Det er ikke bra å friste på menn. Noen kan vere pedophile. Anonymkode: ffbb4...b4c Og de pedoPHile som foretrekker små gutter da, bør ikke derfor de små guttene tildekkes på noe vis? Anonymkode: 7abc0...b08 10 1
piggrokken Skrevet onsdag kl. 06:24 #50 Skrevet onsdag kl. 06:24 Hmmmmmm skrev (1 time siden): Men hvorfor kan vi ikke gi de dødsstraff? Det er haram at menn går rundt å sikler. Hvorfor skal kvinner gå rundt i ett telt fordi menn er griser Vel hvis du har muslimsk opphav slik du hevder, er du kanskje kjent med 100 piskeslag for zina. Koranen nevner ingenting om dødsstraff for dette om det ikke er 4 mannlige vitner til stede. Du blir ikke muslim bare fordi du veit åssen du skriver lovprisinger for Allah. 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:57 #51 Skrevet onsdag kl. 12:57 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nå er det sånn at jeg er muslim. Går ikke med hijab og har aldri sett jenter med hijab i landet mitt. Jeg er helt i mot at barn og unge skal kle seg eller følge religiøse opplegg. Det får de velge senere i livet hvis de vil. De fleste velger samme religiøs rettning som foreldre hvis vi er gode forbilder. Det jeg lurer på om noen reagerer på barn som tvinges fra fødsel til å følge vise regler. Ingen bursdager, ingen feiringer med venner, tas ut av klasserommet ved religiøse elle andre forbudte aktiviteter, skremmes på søndagssamlinger... Det er barn og ungdom der ute som sliter pga hjernevasking og påtvunget tro. Som er redd hvis de bryter regler blir de utstøtt. Som bryter kontakt med venner for familiens del. Jeg har alltid undret meg at det er lov og at ingen reagerer 🤷🏻♀️ Anonymkode: 33499...afa Her brukte jeg barna til Jehovas vitner som eksempel. Er det noen som snakker om det eller tenker på disse barna? Hver skole har et par av de, mange mister venner før vgs slutt pga de må komme seg vekk og ta større rolle i menigheten. De lever i frykt å feile. Anonymkode: 33499...afa 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:22 #52 Skrevet onsdag kl. 13:22 Det er ganske vanlig mange steder i landet at noen bruker hijab på barneskolen. Jeg er litt todelt. Jeg tror ikke man hjelper de jentene med å bli sint, liksom? Men samtidig synes jeg ikke noe om at små jenter skal dekkes til med skaut, samme om de sier de vil det selv. Det burde ikke være greit å bruke hijab før man er kanskje 16 år og eldre, etter min mening. Anonymkode: cc1dd...79b
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:30 #53 Skrevet onsdag kl. 13:30 Jeg synes at det burde vært forbudt med hodeplagg av religiøse grunner i Norge. Det er kvinneundertrykkende og fiendtlig innstilling over for kvinner. Og vi som er kommet så langt i likestillingen bør være tydelig på det. Anonymkode: a65db...576 3 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:31 #54 Skrevet onsdag kl. 13:31 Husker når jeg gikk på skolen på 90 talle. Fikk vi ikke lov å caps hatt lue på oss inne. Lærere var kjempe strenge på der jeg gikk. Anonymkode: 77421...0c9 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:38 #55 Skrevet onsdag kl. 13:38 Vi har også fått skolekatalogen. Ikke en eneste klasse på barneskolen uten barn med hijab. Jeg blir lei meg. Vi må ta en prat om hva minioriteter er i Norge. På vår skole er de norske barna en minioritetsgrupper men majoriteten blir behandlet som de er minioroteten. Endringer må skje. Anonymkode: e8d01...077 1 3
mommyaka Skrevet onsdag kl. 13:39 #56 Skrevet onsdag kl. 13:39 Er det noen muslimske mennesker her inne som synes jenter skal gå ned hijab? Hvorfor?
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:40 #57 Skrevet onsdag kl. 13:40 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Husker når jeg gikk på skolen på 90 talle. Fikk vi ikke lov å caps hatt lue på oss inne. Lærere var kjempe strenge på der jeg gikk. Anonymkode: 77421...0c9 Sønnen min ble bedt om å ta av seg hetta. Noe jeg er for i grunn. Men enig at det virker urettferdig når flere jenter har på hette. Anonymkode: e8d01...077
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:37 #58 Skrevet onsdag kl. 18:37 Kvinner skal kjenne sin plass i samfunnet og underkaste seg mannen Anonymkode: 4b74a...e52
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:46 #59 Skrevet onsdag kl. 19:46 Barn er barn.. så lenge de trives og føler seg frie til å gå med hva de vil, så er det viktigste. jeg kommer fra et ganske konservativt miljø (kristent) og opplevde at andre norske foreldre oppfattet (veldig få da) jeans som djevelsk 😅det er heller ikke greit! Anonymkode: 777c9...326 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:47 #60 Skrevet onsdag kl. 19:47 Er det ikke mer kvinneundertrykkende å nekte en unge i gå i et hodeplagg? Så lenge det er valgfritt, kunne jeg ikke brydd meg mindre om hva hun hadde på hodet sitt. Anonymkode: 3bae5...70f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå