AnonymBruker Skrevet 21. oktober #21 Skrevet 21. oktober Vaginisme er mer alvorlig. Ofte et resultat av seksuelle overgrep eller dyp seksuell skam. Man er ikke nummen i underlivet ved vaginisme. På ingen måte. Det er en veldig smertefull tilstand. Du har kanskje hatt leggkrampe. Det er ikke behagelig. Som det, pluss å samtidig som å bli skoldet med kokende vann, eller penetrert av rødglødende skarpt jern. Slik har jeg fått det beskrevet. Jeg har heldigvis aldri hatt det, men nummenhet har jeg opplevd. Kunne oppleve det hver gang vi har sex også, om mannen bare kjørte på. Jeg har heldigvis klokere elsker enn det i min mann. Men... han kan bli for ivrig, og trenge en påminnelse innimellom. Om jeg ikke hadde gitt en liten påminnelse da, eller han ikke hadde lyttet og brenset, men han hadde bare kjøremt på, så hadde jeg fått ingenting ut av samleiet. Ingenting. Differansen er enorm. Mens det nevnte gir ingenting gir det å ta hensyn også meg vidunderlige opplevelser med sex. Hvilket er til større glede for ham også, og selvfølgelig gir bedre grunnlag for at min lyst på sex opprettholdes. Uten nytelse ved sex hadde også jeg mistet lysta for lenge siden. Det er meningsløst med sex som ikke er deilig. Jeg tviler på at noen kjærlighet kan være sterk nok til å vedvarende være villig til sex man ikke nyter. Så det er definitivt til menns fordel å få kvinnen med seg i å nyte. Klare å motstå lysta til å bare kjøre på. Da går det nok en stund, men så mister kvinnen interesse for slik "sex". Hvorfor skulle kvinner ha lyst på sex som ikke er deilig og tilfredsstillende for dem? For å være snill? Hvorfor kan ikke heller menn være så snille at begge to kan nyte isåfall? Det koster menn mindre å ta hensyn til kvinnen enn omvendt. Så slipper man gjerne at kvinnen mister lyst, eller begynner å få avsky for mannen og sex, eller vaginisme i verste fall. Anonymkode: bd4b1...cb3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #22 Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (20 timer siden): At de eldre kan betyr ikke at kvinner ikke kan bli rammet av slikt ved overgangsalderen. Jeg ble selv rammet av det, men det finnes medisiner mot slikt. Både menn og kvinner har et ansvar for å bevare sexlivet, og det bevares ikke ved å ikke ta hensyn til hvordan kvinner fungerer. Da dreper man det man selv ønsker å bevare godt. Det er enklere for menn å gi det tid og beholde selvkontroll enn det er mulig for kvinner å starte og henge med i at mannen går for fort frem. Det er litt som når to med ulik kondisjon eller em med lange ben og en med korte ben skal gå tur sammen. Det er da den som kan gå kjappest som må tilpasse tempoet til den som IKKE KAN gå fortere. Det motsatte er umulig. Det er ren logikk, om man nå faktisk er opptatt av å ha og bevare et godt sexliv, til glede for begge over tid. (Og menn skal jo være så rasjonelle. 😉) Anonymkode: bd4b1...cb3 Hva slags medisiner fikk du i overgangsalderen som gjorde at du fikk mer følelse? Jeg opplever svakere orgasmer og mindre følelse under sex, er i peromenipause. Sexlysten er også mye mindre. Savner den jeg var. Ellers har jeg alltid hatt følelse i skjeden, men kjennes kun som noe hardt inni meg, får ikke orgasme kun av piv. Nytelsen er helt klart i klitoris og utenpå, men også noe i åpningen. Anonymkode: 770f6...509
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #23 Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva slags medisiner fikk du i overgangsalderen som gjorde at du fikk mer følelse? Jeg opplever svakere orgasmer og mindre følelse under sex, er i peromenipause. Sexlysten er også mye mindre. Savner den jeg var. Ellers har jeg alltid hatt følelse i skjeden, men kjennes kun som noe hardt inni meg, får ikke orgasme kun av piv. Nytelsen er helt klart i klitoris og utenpå, men også noe i åpningen. Anonymkode: 770f6...509 Vagifem heter det mener jeg. Så har jeg i tillegg også brukt slike tuber man får reseptfritt på apoteket for å holde bakteriebalanse god. Dette fordi tynnere slimhinner fortere fører til at den balanse blir dårlig, hvilket gir ytterligere sårbarhet og negative opplevelser. Fikk også tips her inne om å benytte Utrolig krem. Så bruker vi jordnøttolje som glidemiddel. Kombinasjonen av dette har gitt meg følelser og dermed også lyst tilbake, men jeg er ikke helt i mål der jeg vil være ennå. Har videre avtale med lege og gynekolog. Jeg hadde det som deg til både jeg og mannen skjønte at han måtte roe ned i hvert eneste ledd. Skikkelig kåt før penetrering, han "banker på" først istedenfor å gå rett inn, samt han knuller bevisst etter et tempo min kropp kan følge, og det ble noe temmelig annet. Han kan hamre på innimellom, eller på slutten, men ikke hele veien. Ikke om han vil at jeg skal være med i å nyte det. Det vil han heldigvis. Rett inn og ut med menns sørgelig vanlige hakkespett- metode er virkelig ikke noe særlig for kvinner flest, og ofte vet ikke vi kvinner engang at det kan være bedre, for samtlige menn har bare gjort akkurat det der. Jeg delte mine oppdager rundt dette med venninner som heller ikke fikk orgasme ved piv, og jeg var absolutt ikke unik i dette. Kun ene kom ikke etter å ha prøvd ut, rett og slett fordi mannen ikke ville roe ned, så hun fikk aldri prøvd ut. Kjedelig sa han. Som om det ikke er mye kjedeligere for kvinnen å ikke kunne nyte samleie skikkelig enn det er for ham å bare roe ned litt, så hun kan henge med. 🙄 Vi har et heftig sexliv selv om mannen tar hensyn til dette. Det innebærer ikke at man ikke kan knulle skikkelig lenger. Det tar bare bort å kjøre pikken kjapt inn og hamre egoistisk og ganske vettløst på. Anonymkode: bd4b1...cb3
Bamseklemmer Skrevet 23. oktober #24 Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (På 21.10.2025 den 17.58): Noen kvinner hevder at de ikkje "kjenner noen ting" under sexen, og da grunn til å tru det handler mer pliktsex en lystbetont sex. Den underliggende årsaken kan vera mentalt, men kanskje også skyldes fysiske / følelsesløshet etter barnefødsler. ? Anonymkode: 60d70...26a Jeg blir også forundret over at så mange kvinner som "ikke kjenner noen ting av PIV".. Altså null nytelse og ereksjon av at mannen puler kvinnen.. Vil det si at menn puler kvinner som ikke er opphisset? Eller skal menn slutte å ha PIV med kvinnene?🫡 Neida.. KG stemmer ikke overens med virkeligheten på loftet.. der alle kvinner ber på sine knær om å bli pult😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå