AnonymBruker Skrevet 21. oktober #1 Skrevet 21. oktober Vagina har en dobbeltfunksjon ettersom den skal fungere som mottager av en mannens sædbank ved befruktning. Desuten skal den også fungere som en fødselskanal ved barnets fødsel,og er dermed enormt elastisk. Noen kvinner hevder at de får redusert følsomhet i vagina og "kjenner ingenting" under samleie. Hvorvidt det handler om "før og etter ein barnefødsel" er uklart. Det kvinnlige kjønnsorgan er mer komplisert skrudd saman en det mannlige og fysiske kjønnslige kjensler kan ikkje overføres mellom mann og kvinne. Den mannlige og den kvinnlige orgasmen oppbyggning av orgasmen er åpentbart høyst ulik. Noen kvinner hevder at de ikkje "kjenner noen ting" under sexen, og da grunn til å tru det handler mer pliktsex en lystbetont sex. Den underliggende årsaken kan vera mentalt, men kanskje også skyldes fysiske / følelsesløshet etter barnefødsler. ? Anonymkode: 60d70...26a
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #2 Skrevet 21. oktober Psykisk avskrudd fordi de ikke vil ha sex med vedkommende. Da vil man ikke kjenne noe og kroppen forsvarer seg. Anonymkode: 635b9...4ce
Soft mann Skrevet 21. oktober #3 Skrevet 21. oktober Eg mangler refleks i Bulbocavernosus muscle, om det er grunnen til at eg ikke har så mye følelse i min vet eg ikke, vet heller ikke om damer har slike nervebaner til vagina
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #4 Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Psykisk avskrudd fordi de ikke vil ha sex med vedkommende. Da vil man ikke kjenne noe og kroppen forsvarer seg. Anonymkode: 635b9...4ce Det psykiske / fysiske henger saman innledningsvis til sexen, og under hyrdestunden. I dei fleste parforhold handler det om sex "før og etter" barnefødsler, og det går både på det psykiske som det fysiske. Dei fleste har en psykisk /fysisk forsvarsmekanisme, og her handler det åpenbart mye om kjensler, og erfaringer. En mann får ikkje ereksjon på komandorop, og en kvinne blir ikkje kåt på komandorop. Anonymkode: 60d70...26a
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #5 Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Vagina har en dobbeltfunksjon ettersom den skal fungere som mottager av en mannens sædbank ved befruktning. Desuten skal den også fungere som en fødselskanal ved barnets fødsel,og er dermed enormt elastisk. Noen kvinner hevder at de får redusert følsomhet i vagina og "kjenner ingenting" under samleie. Hvorvidt det handler om "før og etter ein barnefødsel" er uklart. Det kvinnlige kjønnsorgan er mer komplisert skrudd saman en det mannlige og fysiske kjønnslige kjensler kan ikkje overføres mellom mann og kvinne. Den mannlige og den kvinnlige orgasmen oppbyggning av orgasmen er åpentbart høyst ulik. Noen kvinner hevder at de ikkje "kjenner noen ting" under sexen, og da grunn til å tru det handler mer pliktsex en lystbetont sex. Den underliggende årsaken kan vera mentalt, men kanskje også skyldes fysiske / følelsesløshet etter barnefødsler. ? Anonymkode: 60d70...26a Jeg har liten til ingen fysisk nytelse av samleie. Altså, det føles helt ok. Men mer en noe annet er det veldig hyggelig og intimt. Men det er mye som gir veldig mye mer seksuell nytelse en hva en penis i vaginaen gjør. Har ingen ting med barnefødsel å gjøre for min del. Tenker dog det ikke er veldig rart at mange av oss ikke har masse følelser inne i vagina. Vi er tross alt skapt for å presse ut unger på 4 kilo. Anonymkode: 3ec89...2fe 5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #6 Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det psykiske / fysiske henger saman innledningsvis til sexen, og under hyrdestunden. I dei fleste parforhold handler det om sex "før og etter" barnefødsler, og det går både på det psykiske som det fysiske. Dei fleste har en psykisk /fysisk forsvarsmekanisme, og her handler det åpenbart mye om kjensler, og erfaringer. En mann får ikkje ereksjon på komandorop, og en kvinne blir ikkje kåt på komandorop. Anonymkode: 60d70...26a Samtidig trenger selvfølgelig ikke den fysiske følelsen i vagina å ha noe som helst sammenheng med hvor kåt man er. Nærmeste er ubehaget man kan få om man ikke er lubrikert. Men at man er kåt, betyr heller ikke automatisk at man er tilstrekkelig lubrikert naturlig. Jeg kan være «spreng kåt» uten at det føles noe til eller fra under et samleie. Anonymkode: 3ec89...2fe 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #7 Skrevet 21. oktober Det er kun de første 2-3cm som har vev og nerver som git gode følelser ved sex, resten er som det blei sagt, fødselskanal. Klitoris har utløpere til den ytterste delen av vagina, og hvis man stimulerer klitoris ordentlig vil det kunne føles deilig med samleie også. Anonymkode: e4ae2...30f 2 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #8 Skrevet 21. oktober Hva mener du? Tenker du at vaginaen blir utvidet etter fødsel og derfor ikke kan kjenne noe? Det stemmer ikke. Skjeden tilpasser seg og endrer seg, den trekker seg sammen igjen. Har man sex med noen man liker vil også skjeden stramme seg rundt penis. noen får til og med sterkere orgasmer etter å ha født Anonymkode: 504d6...562
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #9 Skrevet 21. oktober Nå er det jo umulig å sammenligne seg med andres opplevelser, men jeg synes jeg har god følelse i vagina. Kjenner jo alt som skjer og synes det er deilig både ytterst og innerst. Liker sex, liker samleie. Men det kan ta litt tid å "aktivere" nervene der inne. Trenger litt oppvarming, lett stimuli, for at det skal bli godt. Uten oppvarming kjennes det meste bare rart ut. Anonymkode: 4e06e...704 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #10 Skrevet 21. oktober Åpningsinnlegget tyder på grunnleggende mangel på kjennskap til kvinners fysikk. Det er svært få nerveender i vagina, så det stemmer at kvinner har lite følelse der. Det har ingenting med antall fødsler å gjøre. Nær åpningen er det flere nerveender, men likevel er det få. De fleste nerveendene som gir seksuell stimuli ligger i klitoris, i vulvaen (de ytre og indre kjønnsleppene og området rundt vaginalåpningen) og i de første centimeterne av vagina (spesielt fremre vegg, der klitoris’ indre struktur ligger bak) Det er ikke meningen at kvinner skal føle så mye oppi vagina. Vagina er en fødekanal. Anonymkode: 95f3a...64f 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #11 Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Samtidig trenger selvfølgelig ikke den fysiske følelsen i vagina å ha noe som helst sammenheng med hvor kåt man er. Nærmeste er ubehaget man kan få om man ikke er lubrikert. Men at man er kåt, betyr heller ikke automatisk at man er tilstrekkelig lubrikert naturlig. Jeg kan være «spreng kåt» uten at det føles noe til eller fra under et samleie. Anonymkode: 3ec89...2fe En kvinne kan bli sprengkåt utan betydning /kjensler, og behov for å ha en penis i vagina, og her handler det om kommunikasjon. En manns kåthet blir avslørt igjennom en psykiske /fysisk reaksjon med erigrert penis. Kvinner blir psykisk kåte, men i motsettning til hos menn ingen synlige fysiske reaksjoner som avslører det utenom kroppsspråket. Anonymkode: 60d70...26a
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #12 Skrevet 21. oktober Viktig å skille to ting her. I overgangsalderen kan mange kvinner oppleve å bli fysisk mindre følsom og fungerende seksuelt, på grunn av dempet blodgjennomstrømning og tynnere slimhinner. Når unge kvinner ikke føler noe er der derimot mer det at vårt underliv har en dobbeltfunksjon som er problemet med dette. Nervecellene i vårt underliv skal både takle store utfordringer og smerter ved fødsel, og ha seksuell fungering. Dette medfører at nervesystemet i vårt underliv er litt mer komplisert enn menns, siden menns nervesystemet ikke trenger å ta hensyn til å også takle fødsel. Kvinners evne til nytelse og følsomhet må derfor i større grad enn hos menn "slås på" og bli trigget til å oppleve skikkelig nytelse ved sex. Å ikke bare være villig til å spre bena og la mann hamre på, men være aktivert og trigget til å kunne nyte sex skikkelig. Forspill, skikkelig tenning allerede før penetrering, mental tilstedeværelse og at mannen knuller på måter som opprettholder at nervecellene er innstilt på nytelse er derfor mer vesentlig for kvinner enn for menn. Menn knuller ofte for rett på, uten at kvinnen er tilstrekkelig fysisk og mentalt klar for dette, samt knuller for fort og brutalt for å trigge opp og ivareta at kvinners nerver er i stand til å nyte sex. Å bruke mer tid på forspill, å gå roligere frem og inn, og å knulle roligere vil ofte gi kvinnen en helt annen og betydelig bedre opplevelse. Så omtanke og erfaring i det å ha sex med kvinner er temmelig vesentlig. Selv jeg som virkelig nyter sex og lett kan få mange orgasmer blir fullstendig følelsesløs i underlivet dersom mannen ikke venter til jeg er tilstrekkelig tent , buser rett inn og kjører på. Følelsesløs i betydelig å kunne nyte det. Jeg kjenner selvfølgelig at han kommer inn i meg og hamrer meg, men nytelse ved det uteblir. Det blir som å bli ristet og hamret, men det er ingen nytelse ved slikt. De nervecellene som er vesentlige for at jeg kan nyte sex blir da ikke aktivert, mens nervecelle- funksjonen som skal takle en fødsel gjør meg nummen istedenfor. Kvinner har som regel evnen til å nyte sex, men både menn igjen kvinner har til dels for lite kunnskaper om hvordan. Menn går for kjapt og hardt til verks, og kvinner skjønner gjerne ikke engang at slikt ikke fungerer for kvinner, for det er det eneste de har opplevd. Kvinnen tenker fort at det er henne og hennes underliv det er noe galt med, men det som er galt er som regel for lite tenning , tigging og ivaretakelse av et nervesystemet som har todelt funksjon, og som skal gi "nummenhet" dersom kvinnens behov for å nyte sex ikke blir ivaretatt godt nok. Vær så god! Nå vet du bedre enn å skape nummen kvinne, eller være nummen kvinne. Ta hensyn til dette, og sexlivet vil nå høyder du knapt kunne forestille deg. ❤️ Anonymkode: bd4b1...cb3 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #13 Skrevet 21. oktober Menn som tror klitoris er en øy i middelhavet og mener at sex bare handler om ut og inn er dårlige sexpartnere i min bok. Joda det er kjekt med ut og inn sex, og med det så mener jeg at det er intimt og jada det er nerver der og så det handler slett ikke om bare noe pliktsex. Men for å få orgasme så handler det om langt mer enn inn og ut sex (for min del og veldig mange kvinner). Klitoris har langt mer nerver enn penishode og det sier seg selv at det har ikke kvinner i skjeden. Anonymkode: 18658...de1 1 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #14 Skrevet 21. oktober Jeg er følsom nok i området jeg. Har født og har nerveproblemer/skader. Og jeg skal ha meg frabedt at skjeden min omtales som primærfunksjoner for andre mennesker. Dette er en elsket og integrert del av kroppen min og er i likhet med klitoris der for MIN nytelse. Anonymkode: 7dcd7...558 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #15 Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (9 minutter siden): En kvinne kan bli sprengkåt utan betydning /kjensler, og behov for å ha en penis i vagina, og her handler det om kommunikasjon. En manns kåthet blir avslørt igjennom en psykiske /fysisk reaksjon med erigrert penis. Kvinner blir psykisk kåte, men i motsettning til hos menn ingen synlige fysiske reaksjoner som avslører det utenom kroppsspråket. Anonymkode: 60d70...26a Jeg har et motargument i form av ett, kraftfullt ord: sprettmus Og denne er i likhet med mannens ereksjon en ren fysisk refleks som er hyggelig, men har ingenting med den mentale viljen og kåtheten å gjøre. Ofte lokket fram av rytmisk stimuli over tid. Anonymkode: 7dcd7...558
Guttemamma2023 Skrevet 21. oktober #16 Skrevet 21. oktober Merker iallfall ingen forskjell fra før eller etter vaginal fødsel, det gjør heller ikke mannen min. Følsomheten for min del er sterkt lystbetont. Enkelt og greit.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #17 Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Åpningsinnlegget tyder på grunnleggende mangel på kjennskap til kvinners fysikk. Det er svært få nerveender i vagina, så det stemmer at kvinner har lite følelse der. Det har ingenting med antall fødsler å gjøre. Nær åpningen er det flere nerveender, men likevel er det få. De fleste nerveendene som gir seksuell stimuli ligger i klitoris, i vulvaen (de ytre og indre kjønnsleppene og området rundt vaginalåpningen) og i de første centimeterne av vagina (spesielt fremre vegg, der klitoris’ indre struktur ligger bak) Det er ikke meningen at kvinner skal føle så mye oppi vagina. Vagina er en fødekanal. Anonymkode: 95f3a...64f Eit ordtak seier : "ein kan ikkje lære andre å kjenne før ein har lærd seg sjelv å kjenne". Det å kunne identifisere seg med sitt eget reaksjonsmønster / følelser både psykisk og fysisk i ulike situasjoner er ein god egenskap både hos menn, og kvinner. Oppsiktsvekkende er det vel at kvinnen selv har grunnleggende forståelse / kjennskap til sin fysiske /psykiske reaksjonsmønster som er individuelt. Noen mennesker er veldi følsome, og gir lett utrykk for det medan andre murer inne følelsene, og vegrer seg for i vise dem dem. Anonymkode: 60d70...26a
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #18 Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Viktig å skille to ting her. I overgangsalderen kan mange kvinner oppleve å bli fysisk mindre følsom og fungerende seksuelt, på grunn av dempet blodgjennomstrømning og tynnere slimhinner. Når unge kvinner ikke føler noe er der derimot mer det at vårt underliv har en dobbeltfunksjon som er problemet med dette. Nervecellene i vårt underliv skal både takle store utfordringer og smerter ved fødsel, og ha seksuell fungering. Dette medfører at nervesystemet i vårt underliv er litt mer komplisert enn menns, siden menns nervesystemet ikke trenger å ta hensyn til å også takle fødsel. Kvinners evne til nytelse og følsomhet må derfor i større grad enn hos menn "slås på" og bli trigget til å oppleve skikkelig nytelse ved sex. Å ikke bare være villig til å spre bena og la mann hamre på, men være aktivert og trigget til å kunne nyte sex skikkelig. Forspill, skikkelig tenning allerede før penetrering, mental tilstedeværelse og at mannen knuller på måter som opprettholder at nervecellene er innstilt på nytelse er derfor mer vesentlig for kvinner enn for menn. Menn knuller ofte for rett på, uten at kvinnen er tilstrekkelig fysisk og mentalt klar for dette, samt knuller for fort og brutalt for å trigge opp og ivareta at kvinners nerver er i stand til å nyte sex. Å bruke mer tid på forspill, å gå roligere frem og inn, og å knulle roligere vil ofte gi kvinnen en helt annen og betydelig bedre opplevelse. Så omtanke og erfaring i det å ha sex med kvinner er temmelig vesentlig. Selv jeg som virkelig nyter sex og lett kan få mange orgasmer blir fullstendig følelsesløs i underlivet dersom mannen ikke venter til jeg er tilstrekkelig tent , buser rett inn og kjører på. Følelsesløs i betydelig å kunne nyte det. Jeg kjenner selvfølgelig at han kommer inn i meg og hamrer meg, men nytelse ved det uteblir. Det blir som å bli ristet og hamret, men det er ingen nytelse ved slikt. De nervecellene som er vesentlige for at jeg kan nyte sex blir da ikke aktivert, mens nervecelle- funksjonen som skal takle en fødsel gjør meg nummen istedenfor. Kvinner har som regel evnen til å nyte sex, men både menn igjen kvinner har til dels for lite kunnskaper om hvordan. Menn går for kjapt og hardt til verks, og kvinner skjønner gjerne ikke engang at slikt ikke fungerer for kvinner, for det er det eneste de har opplevd. Kvinnen tenker fort at det er henne og hennes underliv det er noe galt med, men det som er galt er som regel for lite tenning , tigging og ivaretakelse av et nervesystemet som har todelt funksjon, og som skal gi "nummenhet" dersom kvinnens behov for å nyte sex ikke blir ivaretatt godt nok. Vær så god! Nå vet du bedre enn å skape nummen kvinne, eller være nummen kvinne. Ta hensyn til dette, og sexlivet vil nå høyder du knapt kunne forestille deg. ❤️ Anonymkode: bd4b1...cb3 Tror du åpenbart har eit viktig poeng i at både kvinner og menn har eit grunnleggende behov for bedre å identifisere seg med hverandre. Seksualopplysningen har endret seg, men på same tid har menn og kvinner fortsatt ulikt syn på hva omsorg handler om. Hos menn bygger stresshormoner seg umiddelbart opp når de blir kåte . og de ønsker gjerne å "gå rett på sak" medan kvinner flest må ha noen "runder med seg selv før de er klargjordt" til sex. Også kvinner kan bli stresset, men menn og kvinner oppfører seg ofte ulikt i en presset situasjon. Tidligere hadde folk "nerveproblemer" men idag omtales det som psykiske ,og kobling mellom det psykiske / fysiske er ofta vanskelig å forstå. Det blir hevdet at kvinner har evne til å ha 5-6 tanker i hodet samtidig medan menn takler kun 2-3. Dette er nok en sannhet med visse modifikasjoner og situasjonsbetinget. Overgangsalderen følger oss som en rød tråd fra vi blir født, og til vi dør. Har alltid hatt vansker med å identifisere med tidskille ettersom det handler om idag mye om livsstil. Blodgjennomstrømning måles er individuell og eldre kan ha bedre blodtrykk en yngre. Anonymkode: 60d70...26a
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #19 Skrevet 21. oktober Jeg opplever vaginaen min som det mest følsomme stedet på hele kroppen. Det er ingen steder jeg opplever så mye nytelse og har så sterke fysiske reaksjoner som i vaginaen. Særlig de første ca 7 cm. Helt innerst kan det endre seg og gjøre vondt, dersom han treffer bunnen. Anonymkode: eab93...ce9
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #20 Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tror du åpenbart har eit viktig poeng i at både kvinner og menn har eit grunnleggende behov for bedre å identifisere seg med hverandre. Seksualopplysningen har endret seg, men på same tid har menn og kvinner fortsatt ulikt syn på hva omsorg handler om. Hos menn bygger stresshormoner seg umiddelbart opp når de blir kåte . og de ønsker gjerne å "gå rett på sak" medan kvinner flest må ha noen "runder med seg selv før de er klargjordt" til sex. Også kvinner kan bli stresset, men menn og kvinner oppfører seg ofte ulikt i en presset situasjon. Tidligere hadde folk "nerveproblemer" men idag omtales det som psykiske ,og kobling mellom det psykiske / fysiske er ofta vanskelig å forstå. Det blir hevdet at kvinner har evne til å ha 5-6 tanker i hodet samtidig medan menn takler kun 2-3. Dette er nok en sannhet med visse modifikasjoner og situasjonsbetinget. Overgangsalderen følger oss som en rød tråd fra vi blir født, og til vi dør. Har alltid hatt vansker med å identifisere med tidskille ettersom det handler om idag mye om livsstil. Blodgjennomstrømning måles er individuell og eldre kan ha bedre blodtrykk en yngre. Anonymkode: 60d70...26a At de eldre kan betyr ikke at kvinner ikke kan bli rammet av slikt ved overgangsalderen. Jeg ble selv rammet av det, men det finnes medisiner mot slikt. Både menn og kvinner har et ansvar for å bevare sexlivet, og det bevares ikke ved å ikke ta hensyn til hvordan kvinner fungerer. Da dreper man det man selv ønsker å bevare godt. Det er enklere for menn å gi det tid og beholde selvkontroll enn det er mulig for kvinner å starte og henge med i at mannen går for fort frem. Det er litt som når to med ulik kondisjon eller em med lange ben og en med korte ben skal gå tur sammen. Det er da den som kan gå kjappest som må tilpasse tempoet til den som IKKE KAN gå fortere. Det motsatte er umulig. Det er ren logikk, om man nå faktisk er opptatt av å ha og bevare et godt sexliv, til glede for begge over tid. (Og menn skal jo være så rasjonelle. 😉) Anonymkode: bd4b1...cb3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå