Gjest Renate334 Skrevet 21. oktober 2025 #1 Skrevet 21. oktober 2025 Hei, eg har begynt på cipralex og eg friker ut! Eg har skikkelig angst for kvalme og oppkast , men mest kvalme. Og er livredd for symptom. Altså det er jo verre enn selve angsten det her… det er lurte på av dere som har gått på den, var kvalmen konstant de første vekene, kom den etter noen dager etter oppstart? Eg har panikkangst men bare hatt et anfall i år, og ser ikke heilt hvorfor legen sa eg skulle begynne på det. Eg har stått i mye med mobbing på jobb og flere dødsfall av venner og familie, men er ikke deprimert. Har heller ikke fått noe time til psykolog og lurer då veldig på om det her vil ha en virkning når eg skal gå på det i bare 6 mnd. sorry for mye for men eg er kjempe redd og håper det er noen her som kan hjelpe meg, då eg føler legen ikke var noe behjelpelig..
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2025 #2 Skrevet 21. oktober 2025 Jeg hadde nesten ikke kvalme da jeg startet på Cipralex. Litt forbigående noen få dager helt i starten Anonymkode: f388f...a0d 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2025 #3 Skrevet 21. oktober 2025 Heller ikke jeg ble spesielt kvalm da jeg startet på Cipralex. Jeg løste det ved å ta en ingefærtablett mot kvalme de få gangene jeg hadde antydning til det. Så et tips kan kanskje være å ta en ingefærtablett samtidig med AD-medisinen den første uken? Jeg brukte Gevita ingefær. Men det er flere andre typer å få kjøpt også. Det er veldig vondt å være redd for kvalme og oppkast Anonymkode: af769...dd0
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2025 #4 Skrevet 21. oktober 2025 Renate334 skrev (1 time siden): Hei, eg har begynt på cipralex og eg friker ut! Eg har skikkelig angst for kvalme og oppkast , men mest kvalme. Og er livredd for symptom. Altså det er jo verre enn selve angsten det her… det er lurte på av dere som har gått på den, var kvalmen konstant de første vekene, kom den etter noen dager etter oppstart? Eg har panikkangst men bare hatt et anfall i år, og ser ikke heilt hvorfor legen sa eg skulle begynne på det. Eg har stått i mye med mobbing på jobb og flere dødsfall av venner og familie, men er ikke deprimert. Har heller ikke fått noe time til psykolog og lurer då veldig på om det her vil ha en virkning når eg skal gå på det i bare 6 mnd. sorry for mye for men eg er kjempe redd og håper det er noen her som kan hjelpe meg, då eg føler legen ikke var noe behjelpelig.. Velkommen hit (jeg ser du er helt nytt medlem)! 🥰 Anonymkode: af769...dd0
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2025 #5 Skrevet 21. oktober 2025 Renate334 skrev (2 timer siden): Hei, eg har begynt på cipralex og eg friker ut! Eg har skikkelig angst for kvalme og oppkast , men mest kvalme. Og er livredd for symptom. Altså det er jo verre enn selve angsten det her… det er lurte på av dere som har gått på den, var kvalmen konstant de første vekene, kom den etter noen dager etter oppstart? Eg har panikkangst men bare hatt et anfall i år, og ser ikke heilt hvorfor legen sa eg skulle begynne på det. Eg har stått i mye med mobbing på jobb og flere dødsfall av venner og familie, men er ikke deprimert. Har heller ikke fått noe time til psykolog og lurer då veldig på om det her vil ha en virkning når eg skal gå på det i bare 6 mnd. sorry for mye for men eg er kjempe redd og håper det er noen her som kan hjelpe meg, då eg føler legen ikke var noe behjelpelig.. du må endre trådtittelen, for ellers vil tråden bli stengt JF forumsreglene om beskrivende titler… Anonymkode: a3e14...a7d
veronica<3 Skrevet 21. oktober 2025 #6 Skrevet 21. oktober 2025 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. veronica<3, mod.
Fremhevede innlegg