Gå til innhold

Volvat og undersøkelser man ber om?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det lettere å få tatt undersøkelser og prøver på Volvat om man ønsker å gjøre det fordi man selv syns det er nødvendig og man betaler alt selv? Eller kan legen likevel nekte å gjøre det? Ellers har jeg følt jeg har fått bedre hjelp der en hos fastlegen de få gangene jeg har vært der. 

Anonymkode: 45ac7...eae

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er det lettere å få tatt undersøkelser og prøver på Volvat om man ønsker å gjøre det fordi man selv syns det er nødvendig og man betaler alt selv? Eller kan legen likevel nekte å gjøre det? Ellers har jeg følt jeg har fått bedre hjelp der en hos fastlegen de få gangene jeg har vært der. 

De må ha en indikasjon for undersøkelsen og mene at det er nødvendig. Ellers kan de si nei ja. Det er en del retningslinjer og regler når det gjelder å henvise til ulike undersøkelser. For eksempel blir man utsatt for stråling ved bildeundersøkelser, pluss at det er kostbart. Derfor skal det gode grunner til å bli henvist til f.eks CT. Hvis leger ikke oppfører seg seriøst og følger aktuelle retningslinjer kan de i verste fall bli fratatt legelisensen. 

Likevel har jeg opplevd at f.eks Volvat og Aleris har gjort veldig mye mer enn fastleger. Jeg har blitt henvist videre til sykehus, jeg har blitt henvist til ulike undersøkelser og det blir som regel tatt omfattende laboratorieundersøkelser. Når det er sagt fikk jeg også alvorlige bivirkninger jeg fremdeles må leve med etter behandling fra privat lege som kanskje var litt mer «slepphendt» enn andre leger og lot meg gå på den for lenge. 

Anonymkode: 72d5d...639

• Liker 1
Skrevet

I det store og hele får du det du ber om, så lenge det er medisinsk forsvarlig. Det er jo tross alt en profittdrevet virksomhet. 🙂

Anonymkode: 44b6c...4af

• Liker 1
Skrevet

Skjønner. Er ikke snakk om noen komplisert undersøkelse som ct og røntgen og sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...