AnonymBruker Skrevet 21. oktober #1 Skrevet 21. oktober Har sett flere kokker bruker å røre med slikkepott i gummi/silikon i f.eks. gryteretter eller i stekepanna. Men vil den ikke smelte da? Anonymkode: 31049...c0f
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #2 Skrevet 21. oktober Nei sannsynligvis ikke. Alt som har vann i seg blir ikke varmere enn 100C. En tom panne, eller en panne som er i kontakt med noe som er relativt tørt, evt kun olje vil kunne bli varmere enn 100C på egenhånd, men materialene i kjøkkenredskaper tåler som regel litt temperatur. Anonymkode: 9d3e7...90d 1
Daisy-love Skrevet 21. oktober #3 Skrevet 21. oktober Veldig vanlig at mange av slikkepottene nå om dagen tåler varme, også de av middels kvalitet. Regner med de som lager mat for tv eller annet har ok til bedre utstyr. Titter en på butikken Bakeren og Kokken så vil en se at de fleste slikkepottene deres har spesifisert at de tåler varme, og ingen av dem er særlig dyre. 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #4 Skrevet 21. oktober Alle slikkepottene mine i silikon tåler 220°C og de er den rimelige typen fra IKEA. Mye man gjør med slikkepotter krever jo at de er lagd for å tåle varme. Anonymkode: a3343...868 1
Grønnsaksvaffel Skrevet 21. oktober #5 Skrevet 21. oktober Jeg har mange slikkepotter og sleiver i silikon. De er fortsatt som nye og jeg har brukt de mye i varme kjeler/panner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå