AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2025 #1 Skrevet 21. oktober 2025 Du som lager bløtkake til bursdager,har du en standard måte å pynte på? Fyll og topping/pynt? Anonymkode: 039de...44b
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2025 #2 Skrevet 23. oktober 2025 Bruker som regel friske (jordbær) bær og banan i kaka som fyll, så pynter jeg enkelt og greit med krem bær eller frukt, tørket blomster eller sjokolade. Kremen kan farges om man ønsker det. Dette er den enkle varianten 😊 Anonymkode: d2542...5be 1
Brunhilde Skrevet 28. oktober 2025 #3 Skrevet 28. oktober 2025 Jeg lager alltid marsipankake og den fylles med hjemmelaget vaniljekrem og bringebærkrem med hakket mørk sjokolade. Pynter etter anledning, som regel lager jeg roser og pynter med det. (Bløtkake med banan er en av de ekleste variantene jeg kan tenke meg, knust ananas i kaken er det eneste som er verre.) 4
Muskath Skrevet 28. oktober 2025 #4 Skrevet 28. oktober 2025 Fyller alltid med most banan blandet med krem eller vaniljekrem blandet med fløtekrem. Jordbær er også godt. Pynter med oppskåret jordbær og blåbær, hvis du er flink kan du lage fine topper av krem rundt. Marengs (pikekyss) på siden rundt er også fint.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #5 Skrevet 28. oktober 2025 Brunhilde skrev (2 timer siden): Jeg lager alltid marsipankake og den fylles med hjemmelaget vaniljekrem og bringebærkrem med hakket mørk sjokolade. Pynter etter anledning, som regel lager jeg roser og pynter med det. (Bløtkake med banan er en av de ekleste variantene jeg kan tenke meg, knust ananas i kaken er det eneste som er verre.) For meg er bløtkake varianten uten marsipan. Marsipankake er en helt annen kake. Og banan og ananas er ingredienser jeg synes passer veldig godt i bløtkake. Jeg er vant med at den pyntes med krem og friske bær. Oftest Jordbær eller bringebær. Anonymkode: 18afb...df8 1
Brunhilde Skrevet 28. oktober 2025 #6 Skrevet 28. oktober 2025 (endret) AnonymBruker skrev (44 minutter siden): For meg er bløtkake varianten uten marsipan. Marsipankake er en helt annen kake. Og banan og ananas er ingredienser jeg synes passer veldig godt i bløtkake. Jeg er vant med at den pyntes med krem og friske bær. Oftest Jordbær eller bringebær. Anonymkode: 18afb...df8 Marsipan går som topping i mine øyne, noe ts spør om. 😉 Godt for meg at vi ikke skal spise kake sammen, du kunne hatt hele for deg selv. Men, for å svare på kake uten marsipanlokk, så lager jeg den med multekrem. Pynter helt enkelt med krem og ikke noe dilldall. Endret 28. oktober 2025 av Brunhilde 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #7 Skrevet 28. oktober 2025 Ikke en standard, jeg liker å variere. Spesielt hvis det er barnebursdag, da blir det diverse dyr eller noe 😅 er det til voksne er det mer pyntet som en pavlova med pen sprøyte teknik 😊 Til fyll er jeg mest glad i vaniljekrem, sjokolade biter og enten bærkompott/syltetøy eller friske bær. Anonymkode: eda36...39c
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #8 Skrevet 28. oktober 2025 Jeg bruker nesten alltid jordbær- eller bringebærsyltetøy i en bløtkake, og gjerne marsipanlokk. Marsipanen gjør at den holder seg lenger, for ellers synes jeg kremen ikke blir noe god etter et par dager. Marsipan er også veldig godt! Anonymkode: ddbe2...071
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #9 Skrevet 29. oktober 2025 Dynker godt, helst dagen før jeg monterer. Jeg liker enkelt fyll banan, bringebær eller jordbær. Vaniljekrem eller fløtekrem mellom lagene. Hakkede valnøtter for å få litt crunsj. Dekkes med krem og pyntes med bær eller seigmenn (åpen kake) eller marsipanlokk (lukket kake). Anonymkode: a6bc9...4e7
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #10 Skrevet 29. oktober 2025 Brunhilde skrev (14 timer siden): Jeg lager alltid marsipankake og den fylles med hjemmelaget vaniljekrem og bringebærkrem med hakket mørk sjokolade. Pynter etter anledning, som regel lager jeg roser og pynter med det. (Bløtkake med banan er en av de ekleste variantene jeg kan tenke meg, knust ananas i kaken er det eneste som er verre.) Jeg synes godt man kan la være å sitere noen bare for å informere om at det de foreslo er noe av det ekleste man kan tenke seg. Det er liksom ikke hverken konstruktivt for andre, eller hyggelig mot den som bare har svart i en tråd for å komme med tips til TS, akkurat som en selv. Det eneste man formidler med et slikt utsagn er noe om egen personlighet. Anonymkode: 7d668...505 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #11 Skrevet 29. oktober 2025 AnonymBruker skrev (På 21.10.2025 den 11.51): Du som lager bløtkake til bursdager,har du en standard måte å pynte på? Fyll og topping/pynt? Anonymkode: 039de...44b Bringebær inni, til nøds jordbær. Uten sukker, da bunnen er søt og kremen mektig. Brer kremen over med spatel. Topper med friske bær og et dryss raspet sjokolade. Kremkaker med kremrosetter og annet dilldall laget med sprøye-pose spiser jeg aldri. Altfor mange gjenbruker den sure sprøyte-posen i «voksduk»-materiale fra 80-tallet som de skyller i lunket vann etter bruk og deretter henger til tørk over vasken 🤢🤮 (bakteriebombe de luxe). For engangsposer i plast kan man jo for all del IKKE benytte 🙄 Anonymkode: 083d3...d6c
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #12 Skrevet 29. oktober 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg synes godt man kan la være å sitere noen bare for å informere om at det de foreslo er noe av det ekleste man kan tenke seg. Hun gjorde jo ikke det! Anonymkode: 454f3...1bc 3
Brunhilde Skrevet 29. oktober 2025 #13 Skrevet 29. oktober 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): ... Det eneste man formidler med et slikt utsagn er noe om egen personlighet. Anonymkode: 7d668...505 Ja, og det sier enda mer om noens personlighet at de kommer inn i en tråd som anonym bruker, kun for å kritisere en annen bruker uten å i det hele tatt svare på det ts spør om! 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2025 #14 Skrevet 30. oktober 2025 AnonymBruker skrev (På 29.10.2025 den 1.53): Jeg synes godt man kan la være å sitere noen bare for å informere om at det de foreslo er noe av det ekleste man kan tenke seg. Det er liksom ikke hverken konstruktivt for andre, eller hyggelig mot den som bare har svart i en tråd for å komme med tips til TS, akkurat som en selv. Det eneste man formidler med et slikt utsagn er noe om egen personlighet. Anonymkode: 7d668...505 Hvorfor påstår du at vedkommende du siterer har gjort dette, når alle kan se at det ikke stemmer? Om noe var det en som siterte denne brukeren for å påpeke at vedkommende mente at kremkake med marsipanlokk var en helt annen type kake. Ts: jeg liker jordbær i kremkaker. Gjerne med vaniljekrem i laget mellom kakebunnene, og vanlig krem rundt og over kaken. Anonymkode: 2589b...56b 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2025 #15 Skrevet 30. oktober 2025 Sprite for bløtlegging, banan, blåbær og jordbær, jordbærsyltetøy og krem. Anonymkode: a798c...6d6
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2025 #16 Skrevet 31. oktober 2025 AnonymBruker skrev (På 29.10.2025 den 6.20): Bringebær inni, til nøds jordbær. Uten sukker, da bunnen er søt og kremen mektig. Brer kremen over med spatel. Topper med friske bær og et dryss raspet sjokolade. Kremkaker med kremrosetter og annet dilldall laget med sprøye-pose spiser jeg aldri. Altfor mange gjenbruker den sure sprøyte-posen i «voksduk»-materiale fra 80-tallet som de skyller i lunket vann etter bruk og deretter henger til tørk over vasken 🤢🤮 (bakteriebombe de luxe). For engangsposer i plast kan man jo for all del IKKE benytte 🙄 Anonymkode: 083d3...d6c Jeg synes de er fulstendig ubrukelig😂 samme med de i plast man kjøper i butikken, ryker av ingenting🙃 nei her bruker jeg ekte engangsplast i kvalitet, tatt fra jobben 😂 Anonymkode: eda36...39c
Poppel Skrevet 31. oktober 2025 #17 Skrevet 31. oktober 2025 Brunhilde skrev (På 28.10.2025 den 11.36): Jeg lager alltid marsipankake og den fylles med hjemmelaget vaniljekrem og bringebærkrem med hakket mørk sjokolade. Pynter etter anledning, som regel lager jeg roser og pynter med det. (Bløtkake med banan er en av de ekleste variantene jeg kan tenke meg, knust ananas i kaken er det eneste som er verre.) 🤤🤤🤤 nam! enig, banan er ikke min favoritt i bløtkake, aldri smakt med ananas. Er vandt med kremfyll og bringebær, men den versjonen din hørtes nydelig ut og må prøves! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå