Gå til innhold

Slankesprøyter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Slankesprøyter  virker slik at man får mindre lyst på mat. Betyr det at man gleder seg mindre over maten og at restaurantbesøk og julemiddager ikke er like givende lenger?

Og... er det mulig å slutte med slankesprøyter i kortere perioder(Eks jul, reiser), etc for å oppleve gleden med mat igjen? 

Anonymkode: 331e2...29f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man gledet seg jo over smaken, men blir fortere mett. Så det e kjedelig å betale masse for mye mat på restaurant, men det man spiser av det er jo godt likevel. Du kan ta pauser, men stoffet sitter lenge i kroppen, og hele poenget er jo å spise mindre porsjoner. Så tror kanskje motivasjonen ikke er helt riktig om man må spise mengder for å nyte maten.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Tja, spørs hvilken medisin du bruker. Min erfaring er at mysimba "ødelegger" gleden med mat, mens ozempic/wegovy gjør bare at man føler på metthet fortere. At magen blir mer sensitiv til maten og sender ut metthetshormoner fortere.

Jeg ville aldri ha sluttet med medisinen i korte perioder. Dessuten er det vanskelig å tilpasse, da det er depot ig sitter igjen i kroppen (bokstavelig talt) i noen mnd etter siste stikk. 

Ta dette med legen din, da finner du kanskje en medisin som passer for deg. 

Anonymkode: a2f9c...44b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg bruker wegovy. Jeg har fortsatt glede av mat. Jeg kan vel og merke få dårlig mage eller bli kvalm når jeg spiser for mye eller for fort, men man lærer seg hva man tåler. En ting mange har opplevd er at noe smaker anderledes, jeg syns feks ikke sjokolade er noe å rope hurra for lenger mens jeg før kunne spist en stor plate alene en fredag kveld. 

Anonymkode: cfcf6...f56

• Liker 1
Skrevet

Det er nok litt forskjellig utfra hvor mye effekt den gir 

Når mannen min gikk på sprøyta hadde han mer effekt enn det som er normalt 

Når jeg gikk på den var det lite effekt så jeg gledet meg mer til mat 

Anonymkode: 79d10...3f4

• Liker 1
Skrevet
Heln skrev (33 minutter siden):

Man gledet seg jo over smaken, men blir fortere mett. Så det e kjedelig å betale masse for mye mat på restaurant, men det man spiser av det er jo godt likevel. Du kan ta pauser, men stoffet sitter lenge i kroppen, og hele poenget er jo å spise mindre porsjoner. Så tror kanskje motivasjonen ikke er helt riktig om man må spise mengder for å nyte maten.

Poenget er ikke at man skal spise mengder med mat, men at maten oppleves like god. Som svart over her så kommer det visst til en viss grad an på medisinene.

Anonymkode: 331e2...29f

Skrevet

Jeg har hatt glede av maten gjennom tiden på Wegovy og syns maten smaker best når jeg ikke spiser meg for mett.

Anonymkode: 5138e...2cc

Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg som omhandler dosering.

veronica<3, mod. 

Skrevet

Jeg har gått på wegovy og for meg endret smakssansen seg, så mat ga meg nesten ikke glede. Gledet meg til å spise, men maten innfridde sjelden, selv om jeg visste at den egentlig er superdigg!

Anonymkode: 4686c...809

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...