kari2 Skrevet 21. oktober #1 Skrevet 21. oktober Hei! Hvordan spiser dere cottage cheese? Jeg syns ikke det smaker så godt, men kanskje det kan gjøre det med rett tilbehør/ tilberedning 🙂
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #2 Skrevet 21. oktober Lær deg å spis den naturell, ta litt kaldt vann opp i for å tynne den litt ut. Etterhvert kan du brukt frukt og bær. Anonymkode: bdc3c...070
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #3 Skrevet 21. oktober Hvorfor skal man lære seg å spise cottage cheese hvis man ikke liker det? Anonymkode: 2b76f...b9d 2 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #4 Skrevet 21. oktober Jeg synes det er veldig godt blandet inn i pasta. Kok skruer, bland inn Cottage Cheese. Dekk med kjøttdeig i saus over, men ikke rør det sammen. Ost på toppen og gratiner, Anonymkode: 4fad3...dbf 2
Pasifica Skrevet 21. oktober #5 Skrevet 21. oktober Bland i omelett og ha på grønnsaker og skinke eller hva du vil ha på omeletten. Eller cottage cheese med yoghurt med smak, ha på litt bær/frukt og nøtter
Peach3 Skrevet 21. oktober #6 Skrevet 21. oktober Bruker den som tilbehør ofte. For eksempel stekt kyllinglår og salat, cottage cheese med dæsj sursøt saus oppå. Ellers liker jeg den naturell med bær og granola. Du kan også ha den i vaffelrøre. Mos gjerne med stavmikser først hvis du ikke liker at det blir litt klumpete i røra.
Daisy-love Skrevet 21. oktober #7 Skrevet 21. oktober (endret) Jeg har ikke spist det på veldig mange år, men jeg likte det i havregrøt, og vet andre også gjør det. Gjerne med et oppkuttet eple i, og godt med kanel. Det er da havregrøt hvor en ikke topper med smør, sukker og kanel, men en sunnere variant. Den blir mer kremet og ikke kornete når en har den i havregrøten. En venninne lager også proteinpannekaker med CC hvor hun stavmikser hele røren så den er uten klumper og helt fin konsistens og da liker hun det. Endret 21. oktober av Daisy-love
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #8 Skrevet 21. oktober Jeg liker det som topping på omelett. Legger 2-3 ss i stripe på midten, trykker lett ned, bretter sammen og lar bli gjennomvarm. Anonymkode: 696b6...5c3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #9 Skrevet 21. oktober Jeg bruker det i frokostgrøten. Koker havregrøt som vanlig, og blander inn en most banan og et par skjeer cottagecheese. Frukt, bær og/eller nøtter med en dæsj kanel som topping. Anonymkode: 99223...272
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #10 Skrevet 21. oktober Det er en praktisk måte å få i seg sunne proteiner. Dersom du ikke liker konsistensen kan du bruke stavmikser og fjerne klumpene? Jeg liker godt å blande den med yoghurt til både meg selv og barna. Har også oppi granola og noe frukt eller bær. Anonymkode: 4df9e...8c0
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #11 Skrevet 21. oktober Bruker det i vafler og pannekaker Anonymkode: 103ab...0da
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #12 Skrevet 21. oktober Denne syns jeg er veldig god, resten av familien og👍 Anonymkode: a374b...2e6
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #13 Skrevet 21. oktober Jeg synes den er best som tilbehør middag. Alternativ til rømme og feta. Sammen med kjøtt og grønnsaker. Desk brokkoli. Anonymkode: 9d619...d60
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #14 Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Desk brokkoli. Anonymkode: 9d619...d60 *F.eks. Anonymkode: 9d619...d60
Laraa Skrevet 21. oktober #15 Skrevet 21. oktober Fiskekaker, rødbeter, løk, agurk og creme fraiche i burgerbrød 😋 Og ja....jeg vet det er en sær kombinasjon, men det smaker så godt 😆
keops Skrevet 21. oktober #16 Skrevet 21. oktober I kjøleskapsgrøt smaker cottage cheese nydelig synes jeg. Pleier å blande inn havregryn, granola, yoghurt, banan eller eplemos, cottage cheese, topper helst med hjemmelaget mandelsmør.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #17 Skrevet 21. oktober Jeg blander bløtkokt egg oppi. Masse urtesalt, avocado og agurkbiter. Nam nam nam 🤩 Anonymkode: fdfad...98f 1
Taluno Skrevet 22. oktober #18 Skrevet 22. oktober Jeg kjører cottage cheese i blender eller med stavmixer, og blander i f.eks rød eller grønn pesto for å ha som pizzasaus, eller på brød med egg oppå. Eller med hvitløk og yoghurt, og bruker som dressing til pizza, salat, wraps, eller hva man vil. Bruker det til det meste hvor jeg også kan bruke rømme. Hvis jeg bruker det i saus eller suppe, så blander jeg det inn på slutten for å forhindre at det skiller seg.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #19 Skrevet 22. oktober Jeg lager proteinrundstykker. Anonymkode: 1bdae...920
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #20 Skrevet 22. oktober Jeg spiser den helst med sukkerfritt kirsebærsyltetøy og blåbær oppi, også topper jeg med litt chiafrø og gresskarkjerner. Sukkerfritt jordbærsyltetøy og mango eller druer skjært i biter er også rent snop. Metter lenge og smaker godt! Jeg liker den naturell, men det er jo veldig "smakløst" og nøytralt, så jeg tilsetter ting med friske smaker Anonymkode: 5b026...85e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå