Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Hvordan spiser dere cottage cheese?

Jeg syns ikke det smaker så godt, men kanskje det kan gjøre det med rett tilbehør/ tilberedning 🙂

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lær deg å spis den naturell, ta litt kaldt vann opp i for å tynne den litt ut.

Etterhvert kan du brukt frukt og bær.

Anonymkode: bdc3c...070

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal man lære seg å spise cottage cheese hvis man ikke liker det?

Anonymkode: 2b76f...b9d

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er veldig godt blandet inn i pasta.

Kok skruer, bland inn Cottage Cheese. Dekk med kjøttdeig i saus over, men ikke rør det sammen. Ost på toppen og gratiner,

Anonymkode: 4fad3...dbf

• Liker 2
Skrevet

Bland i omelett og ha på grønnsaker og skinke eller hva du vil ha på omeletten.

Eller cottage cheese med yoghurt med smak, ha på litt bær/frukt og nøtter

Skrevet

Bruker den som tilbehør ofte. For eksempel stekt kyllinglår og salat, cottage cheese med dæsj sursøt saus oppå. 

Ellers liker jeg den naturell med bær og granola. 

Du kan også ha den i vaffelrøre. Mos gjerne med stavmikser først hvis du ikke liker at det blir litt klumpete i røra. 

Skrevet (endret)

Jeg har ikke spist det på veldig mange år, men jeg likte det i havregrøt, og vet andre også gjør det. Gjerne med et oppkuttet eple i, og godt med kanel. Det er da havregrøt hvor en ikke topper med smør, sukker og kanel, men en sunnere variant. 
Den blir mer kremet og ikke kornete når en har den i havregrøten. 

En venninne lager også proteinpannekaker med CC hvor hun stavmikser hele røren så den er uten klumper og helt fin konsistens og da liker hun det. 

Endret av Daisy-love
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker det som topping på omelett. Legger 2-3 ss i stripe på midten, trykker lett ned, bretter sammen og lar bli gjennomvarm. 

Anonymkode: 696b6...5c3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker det i frokostgrøten. Koker havregrøt som vanlig, og blander inn en most banan og et par skjeer cottagecheese. Frukt, bær og/eller nøtter med en dæsj kanel som topping. 

Anonymkode: 99223...272

AnonymBruker
Skrevet

Det er en praktisk måte å få i seg sunne proteiner. Dersom du ikke liker konsistensen kan du bruke stavmikser og fjerne klumpene?

Jeg liker godt å blande den med yoghurt til både meg selv og barna. Har også oppi granola og noe frukt eller bær.

Anonymkode: 4df9e...8c0

AnonymBruker
Skrevet

Bruker det i vafler og pannekaker 

Anonymkode: 103ab...0da

AnonymBruker
Skrevet

Denne syns jeg er veldig god, resten av familien og👍

IMG_7972.png

Anonymkode: a374b...2e6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes den er best som tilbehør middag. Alternativ til rømme og feta. Sammen med kjøtt og grønnsaker. Desk brokkoli.

Anonymkode: 9d619...d60

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Desk brokkoli.

*F.eks.

Skrevet

Fiskekaker, rødbeter, løk, agurk og creme fraiche i burgerbrød 😋

Og ja....jeg vet det er en sær kombinasjon, men det smaker så godt 😆

Skrevet

I kjøleskapsgrøt smaker cottage cheese nydelig synes jeg. Pleier å blande inn havregryn, granola, yoghurt, banan eller eplemos, cottage cheese, topper helst med hjemmelaget mandelsmør.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blander bløtkokt egg oppi. 
Masse urtesalt, avocado og agurkbiter. 
Nam nam nam 🤩

Anonymkode: fdfad...98f

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjører cottage cheese i blender eller med stavmixer, og blander i f.eks rød eller grønn pesto for å ha som pizzasaus, eller på brød med egg oppå. 
Eller med hvitløk og yoghurt, og bruker som dressing til pizza, salat, wraps, eller hva man vil. 
Bruker det til det meste hvor jeg også kan bruke rømme. 
Hvis jeg bruker det i saus eller suppe, så blander jeg det inn på slutten for å forhindre at det skiller seg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager proteinrundstykker.

Anonymkode: 1bdae...920

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser den helst med sukkerfritt kirsebærsyltetøy og blåbær oppi, også topper jeg med litt chiafrø og gresskarkjerner. Sukkerfritt jordbærsyltetøy og mango eller druer skjært i biter er også rent snop. Metter lenge og smaker godt! Jeg liker den naturell, men det er jo veldig "smakløst" og nøytralt, så jeg tilsetter ting med friske smaker :)

Anonymkode: 5b026...85e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...