AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:16 #41 Skrevet tirsdag kl. 12:16 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har lenge vurdert å gjøre det slutt med samboer. Han er som overskriften sier, en snill, oppmerksom og fin mann. Vi har god sex, han er ikke ubrukelig i hjemmet, han skjøtter jobben sin bra, og vi har samme humor. Problemet er at det er helt åpenbart at han ikke elsker meg, men følelsen han får av å være sammen med meg. Han var alvorlig deprimert og følte seg veldig alene før han traff meg, og blomstret opp i forholdet. Men så er det slik at jeg aldri har opplevd kjærlighet fra tidligere partnere, det viste seg at alle tre var sammen med meg av komfortgrunner eller praktiske grunner. Jeg ser at mønsteret gjentar seg med samboer: vi prater sjeldnere, han spiller gjerne på mobilen eller ser TV mens han prater med meg i telefonen. Jeg har veldig mye på timeplanen hver dag grunnet jobb, frivillige verv, barn (ikke våre felles, mine egne), studier og sånt. Jeg kjenner at jeg ikke lenger har overskudd til vårt forhold, og at det kan være best at vi går fra hverandre, slik at han finner noen han faktisk elsker, og ikke er sammen med for å slippe å være alene. Er det dumt å gjøre det på denne måten? Jeg føler at jeg nesten er bortskjemt/utakknemlig som vurderer å kaste bort en snill, fin mann. Men jeg vil bare være i fred, og ønsker ikke å fortsette et forhold der han ikke er genuint forelsket i meg. Han er også slik som overlater alle store problemer til meg å løse, og blir helt tafatt når det skjer noe alvorlig. For eksempel, ble vi enige om å avlyse gifteplanene etter at hundre prosent av ansvaret for alt ved giftemålet falt på meg, mens han valgte å være en stille tilskuer. Da kjente jeg for første gang at interessen hans i meg som kjæreste, uteble. Hva tenker dere? For å si det sånn, så har jeg verken ny mann i sikte, eller vurderer å bli sammen med en ny mann senere. Jeg har god økonomi og klarer meg fint praktisk alene (også fordi jeg som regel må ordne det praktiske selv uansett, selv om vi er i et forhold). Anonymkode: bea7b...cee Jeg tror at mannen din elsker deg, men at du ikke elsker han. Du skriver at du aldri har opplevd kjærlighet fra dine tre tidligere partnere, så da tror jeg det må være noe du misforstår. Kjærlighet trenger nødvendigvis ikke å vises på noen måte, den bare er der, selv når han ser på tv mens han prater med deg. Går forresten fint å gjøre to ting på en gang Hvorfor er det så viktig å gifte seg, man er jo ikke noe mer bundet til hverandre da eller elsker hverandre noe mer eller mindre enn samboere. Hvorfor alt dette kravet om oppmerksomhet hele tiden? Tror du folk som har bodd sammen i mange år holder på med det? Man bare vet at den andre er glad i en, og trenger ikke å gjøre noe spesielt for å bevise det. Anonymkode: 9aeb3...5a3 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:28 #42 Skrevet tirsdag kl. 12:28 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er også vant til slik fra venninners menn. Jeg vet selvfølgelig ikke alt som foregår inne i huset deres, men det virker som om mennene er mer interessert og initiativrike. Mitt problem er at dette mønsteret har gjentatt seg hver gang: først daler interessen, så blir mannen tafatt, så forsvinner sexen, så dukker andre damer opp, så er det slutt. Så finner jeg ut etterpå at det aldri var kjærlighet fra deres side. TS Anonymkode: bea7b...cee Når dette gjentar seg i forhold etter forhold, så er jo du den felles faktoren. Kan din tolkning handle mer om din problematikk. Kanskje du har litt høye forventninger eller overtolker ting? Han har jo fridd, så han har jo gjort det klart at han vil gifte seg med deg. Tenker du ikke at det i seg selv er et tegn på kjærlighet? Kanskje han så at du hadde lyst til å gifte deg, arrangere bryllup, mens han kunne tenkt seg å bare få papirer? Du beskriver mange gode egenskaper, så du må nesten velge hva som teller mest. Jeg tror du idylliserer hvordan en mann skal være. Anonymkode: af1e0...11f 3 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:56 #43 Skrevet tirsdag kl. 12:56 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg tror at mannen din elsker deg, men at du ikke elsker han. Du skriver at du aldri har opplevd kjærlighet fra dine tre tidligere partnere, så da tror jeg det må være noe du misforstår. Kjærlighet trenger nødvendigvis ikke å vises på noen måte, den bare er der, selv når han ser på tv mens han prater med deg. Går forresten fint å gjøre to ting på en gang Hvorfor er det så viktig å gifte seg, man er jo ikke noe mer bundet til hverandre da eller elsker hverandre noe mer eller mindre enn samboere. Hvorfor alt dette kravet om oppmerksomhet hele tiden? Tror du folk som har bodd sammen i mange år holder på med det? Man bare vet at den andre er glad i en, og trenger ikke å gjøre noe spesielt for å bevise det. Anonymkode: 9aeb3...5a3 De innrømmet alle sammen etter bruddet at de aldri hadde de store følelsene for meg, eller anså meg fysisk attraktiv. Derfor sexnekt over flere år, utroskap og manglende respekt. Hvorfor det er viktig å gifte seg? Han fridde. Han kunne ha drite i det hvis han ikke ønsket det. Jeg krever heller ikke oppmerksomhet hele tiden, og ja, mange som har bodd sammen lenge, holder på med det. Oppmerksomhet og det å ikke glane i telefonen eller spille mens han prater med meg, er to forskjellige ting. Anonymkode: bea7b...cee 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:57 #44 Skrevet tirsdag kl. 12:57 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Når dette gjentar seg i forhold etter forhold, så er jo du den felles faktoren. Kan din tolkning handle mer om din problematikk. Kanskje du har litt høye forventninger eller overtolker ting? Han har jo fridd, så han har jo gjort det klart at han vil gifte seg med deg. Tenker du ikke at det i seg selv er et tegn på kjærlighet? Kanskje han så at du hadde lyst til å gifte deg, arrangere bryllup, mens han kunne tenkt seg å bare få papirer? Du beskriver mange gode egenskaper, så du må nesten velge hva som teller mest. Jeg tror du idylliserer hvordan en mann skal være. Anonymkode: af1e0...11f Nei, det har kun med at jeg er lite attraktiv. Jeg har hele livet fått kommentarer på mitt uheldige utseendet, og samtlige av mine partnere har blitt spurt hva det var de så i meg, så lite attraktiv som jeg er. Når det gjelder bryllupet: han fridde. Han var med på å lage gjesteliste, der 90 prosent er hans familie. Halvparten av familien hans bor i utlandet, så det er mye samordning og slik. Jeg orker ikke å ta absolutt all planlegging. Anonymkode: bea7b...cee 1
exictence Skrevet tirsdag kl. 13:20 #45 Skrevet tirsdag kl. 13:20 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han høres ut som en helt vanlig mann?! Anonymkode: 35c51...544 Hi, hi Sant 😏
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:26 #46 Skrevet tirsdag kl. 13:26 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke bry deg. Det er alltid folk som er sjalu på dem som har det bra, og prøver å være ekle mot dem. Anonymkode: bea7b...cee Takk. Haha, nei.. Plaget blir jeg ikke. Jeg får bare vondt av personer som har det slik, når jeg vet hvor godt livet kan være. Er nok derfor jeg deler - for å forklare hvordan de fleste av oss blir behandlet av partner i dette livet, og at alle har rett til å ha det slik. Anonymkode: 05809...057 3 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:11 #47 Skrevet tirsdag kl. 17:11 Du er ikke redd for å bli elsket? At det er derfor du nå vil trekke deg, nå når forholdet har blitt rolig? Du har en mann som menn flest. Anonymkode: bc194...c1c
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:37 #48 Skrevet onsdag kl. 06:37 Hvorfor er du i det hele tatt sammen med en mann, ts? Du finner aldri "drømmemannen" som elsker deg overalt på jord, han finnes ikke. Slutt å plag disse mennene med forhold og samboerskap som du uansett går lei og vil ut av! Anonymkode: 19a88...e8d
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:52 #49 Skrevet onsdag kl. 06:52 Synes det virker litt som du bruker dine tidligere erfaringer mot ham, uten å bare spørre ham direkte. Du lever i det som for de fleste er et godt forhold, og han aksepterer at du er så opptatt med ditt, men det er ikke godt nok? Må nok heller ta en god prat hjemme enn på nett med andre. Virker jo mer som om du ikke elsker ham hvis det er så lett å gå. Anonymkode: ea6f8...366 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:07 #50 Skrevet onsdag kl. 07:07 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hvorfor er du i det hele tatt sammen med en mann, ts? Du finner aldri "drømmemannen" som elsker deg overalt på jord, han finnes ikke. Slutt å plag disse mennene med forhold og samboerskap som du uansett går lei og vil ut av! Anonymkode: 19a88...e8d Åja, så det er JEG som plaget mennene med forhold og samboerskap, når det var de som drev med sexnekt og utroskap. Selvfølgelig. Alltid kvinnens feil, gitt. Jeg går ikke lei. Det er ikke jeg som gradvis kutter ut sexen, ligger med andre damer og slutter å kommunisere. Jeg går derimot lei av at menn bruker den lite attraktive meg som et middel for å oppnå noe (komfort, en å dele regninger med, følelsen av å ha familie, tilfredsstillelse av slektas mas om at de må finne seg noen osv). Anonymkode: bea7b...cee
Sparkling_Pink Skrevet onsdag kl. 07:09 #51 Skrevet onsdag kl. 07:09 Jeg synes det er fornuftig at du sa ifra at det ikke blir bryllup med mindre han tar sin del av organiseringen før. Men jeg ser heller ingen grunner til å gå fra en partner som er i en periode med tafatthet. Hva trenger du for å bli værende i et forhold til en med slike uvaner?
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:11 #52 Skrevet onsdag kl. 07:11 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Synes det virker litt som du bruker dine tidligere erfaringer mot ham, uten å bare spørre ham direkte. Du lever i det som for de fleste er et godt forhold, og han aksepterer at du er så opptatt med ditt, men det er ikke godt nok? Må nok heller ta en god prat hjemme enn på nett med andre. Virker jo mer som om du ikke elsker ham hvis det er så lett å gå. Anonymkode: ea6f8...366 Jeg har spurt ham direkte, og han sier han elsker meg. Men så fortsetter han som før. Neste gang det er et problem, blir det slengt i fanget på meg. Neste gang vi snakker i telefonen, hører jeg spillelyder. Neste gang jeg spør ham om noe, er svaret fortsatt "vet ikke". Jeg har sagt veldig klart hva jeg ønsker og har behov for. Han virker til å lytte, men så fortsetter han i samme gamle spor. TS Anonymkode: bea7b...cee
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:13 #53 Skrevet onsdag kl. 07:13 Sparkling_Pink skrev (3 minutter siden): Jeg synes det er fornuftig at du sa ifra at det ikke blir bryllup med mindre han tar sin del av organiseringen før. Men jeg ser heller ingen grunner til å gå fra en partner som er i en periode med tafatthet. Hva trenger du for å bli værende i et forhold til en med slike uvaner? Denne perioden har vart i over 2 år, og det blir bare verre. Vi har sluttet å gå ut og spise, ser sjeldent på TV sammen på kveldene, han foretrekker å spille fremfor å gå tur/snakke/tilbringe tid med meg, enda vi har travle dager begge to, og alenetiden vår er allerede veldig begrenset. Tar jeg initiativ til kino, kafe, tur osv, så er det som regel nei, mens det tidligere har vært ja i 90 prosent av tilfeller. Så han har tydeligvis mistet mye av interessen. Det samme skjedde i mine tidligere forhold, og derfra var det en nedadgående spiral med utroskap, sextørke og fullstendig distansering. TS Anonymkode: bea7b...cee
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:20 #54 Skrevet onsdag kl. 07:20 Du legger stadig vekt på at du er så lite attraktiv. Hva gjør du for å være det da? Gjør du det beste utav det du har, eller lener du deg på at du er stygg uansett, take it or leave it- det er det som gjør at folk mister sjarmen synes jeg. Hva man ser som attraktivt et ulikt for alle- ta det fra en som fortsatt synes feilopererte Sylvester Stallone har noe resten av Hollywood mangler. Anonymkode: ea6f8...366 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:25 #55 Skrevet onsdag kl. 07:25 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du legger stadig vekt på at du er så lite attraktiv. Hva gjør du for å være det da? Gjør du det beste utav det du har, eller lener du deg på at du er stygg uansett, take it or leave it- det er det som gjør at folk mister sjarmen synes jeg. Hva man ser som attraktivt et ulikt for alle- ta det fra en som fortsatt synes feilopererte Sylvester Stallone har noe resten av Hollywood mangler. Anonymkode: ea6f8...366 Jeg gjør det beste ut av det dårlige utgangspunktet mitt, men har jo alltid opplevd å vær usynlig for de aller fleste menn, også fått masse stygge kommentarer og stygg behandling på grunn av utseendet. Man kan for øvrig ikke sammenligne damefjes og herrefjes når det kommer til attraktivitet. Menn med uheldige ansiktstrekk kan kompensere med karisma, muskler, status og så videre. Damer med stygge fjes kan som regel ikke gjøre annet enn å operere seg for å bli mer attraktive. Og så langt er jeg ikke villig til å gå. TS Anonymkode: bea7b...cee 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:32 #56 Skrevet onsdag kl. 07:32 Du ødelegger for deg selv med dårlige holdninger tror jeg. Nå bruker du tidligere erfaringer til å bekrefte for deg selv at denne stakkaren er helt lik, selv om du slev skriver at han er snill og god i HI. Tror du må jobbe med deg selv hvis noe forhold skal gå bra, og ikke presse mennene til et ytterpunkt for så å si det er deres feil. Ikke sikkert alle synes du har et stygt ansikt selv om noen har sagt det. Anonymkode: ea6f8...366
Sparkling_Pink Skrevet onsdag kl. 09:30 #57 Skrevet onsdag kl. 09:30 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Denne perioden har vart i over 2 år, og det blir bare verre. Vi har sluttet å gå ut og spise, ser sjeldent på TV sammen på kveldene, han foretrekker å spille fremfor å gå tur/snakke/tilbringe tid med meg, enda vi har travle dager begge to, og alenetiden vår er allerede veldig begrenset. Tar jeg initiativ til kino, kafe, tur osv, så er det som regel nei, mens det tidligere har vært ja i 90 prosent av tilfeller. Så han har tydeligvis mistet mye av interessen. Det samme skjedde i mine tidligere forhold, og derfra var det en nedadgående spiral med utroskap, sextørke og fullstendig distansering. TS Anonymkode: bea7b...cee Jeg skjønner at det er vanskelig for deg med dine tidligere erfaringer. Og jeg leser mellom linjene at du kanskje føler at han er helt umulig å oppleve å få kontakt med. Du og han kan ha godt av å bli utfordret på hver deres ting om dette forholdet skal bli bedre. Det er mulig å få hjelp til sånt.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:12 #58 Skrevet onsdag kl. 10:12 Du skildrer en god og snill mann, som gir deg oppmerksomhet og dere har god sex, OG som vil gifte seg med deg... Her er det noe feil. Men jeg tror den feilen ligger i deg. Du beksriver den tafattheten enhver mann i et langvarig forhold kan ha. Du tolker at han ikke opptrer nyforelsket som at han ikke elsker deg. Jeg tror du har noen traumer i deg fra tidligere, som får deg til å tenke sånn. Jo, mange menn kan bli tafatte i et trygt og godt forhold, er derfor tipsene om å jevnlig gå på date florerer, det er det mest standard forholdsproblemet. Enten er det du som ikke elsker ham... Eller at du tolkerer mangelen på dopamin-trigging som manglende kjærlighet. Les om det. Har du mulig en avoidant tilknytning? Der det er kun brask og storm som du tolker som kjærlighet? ... Eller, så må du faktisk komme opp med noen bedre tegn og argumenter på hvorfor du konkluderer med at han ikke elsker deg. Lag en liste da. Anonymkode: 209ca...f80 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:29 #59 Skrevet onsdag kl. 10:29 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg gjør det beste ut av det dårlige utgangspunktet mitt, men har jo alltid opplevd å vær usynlig for de aller fleste menn, også fått masse stygge kommentarer og stygg behandling på grunn av utseendet. Man kan for øvrig ikke sammenligne damefjes og herrefjes når det kommer til attraktivitet. Menn med uheldige ansiktstrekk kan kompensere med karisma, muskler, status og så videre. Damer med stygge fjes kan som regel ikke gjøre annet enn å operere seg for å bli mer attraktive. Og så langt er jeg ikke villig til å gå. TS Anonymkode: bea7b...cee Dette er da langt fra sannheten! Vi damer kan - i akkurat like stor grad som menn - kompensere ved å trene, spise sunt og ta godt vare på oss selv, utvikle oss til hyggelige og omsorgsfulle mennesker som folk liker å tilbringe tid sammmen med osv. For ikke å snakke om sminke og hår! Alle kan lære seg gode sminketeknikker på YouTube og gjøre drastiske utseendeforbedringer uten operasjoner. Alt i alt: Man har alle muligheter til å gjøre seg selv mye mer attraktiv på flere plan som kvinne. Anonymkode: a70eb...447 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:29 #60 Skrevet onsdag kl. 10:29 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du skildrer en god og snill mann, som gir deg oppmerksomhet og dere har god sex, OG som vil gifte seg med deg... Her er det noe feil. Men jeg tror den feilen ligger i deg. Du beksriver den tafattheten enhver mann i et langvarig forhold kan ha. Du tolker at han ikke opptrer nyforelsket som at han ikke elsker deg. Jeg tror du har noen traumer i deg fra tidligere, som får deg til å tenke sånn. Jo, mange menn kan bli tafatte i et trygt og godt forhold, er derfor tipsene om å jevnlig gå på date florerer, det er det mest standard forholdsproblemet. Enten er det du som ikke elsker ham... Eller at du tolkerer mangelen på dopamin-trigging som manglende kjærlighet. Les om det. Har du mulig en avoidant tilknytning? Der det er kun brask og storm som du tolker som kjærlighet? ... Eller, så må du faktisk komme opp med noen bedre tegn og argumenter på hvorfor du konkluderer med at han ikke elsker deg. Lag en liste da. Anonymkode: 209ca...f80 Men han ønsker jo ikke å gå på date lenger, og sier nei til alle mine forslag om utflukter, dater, kinobesøk og sånt. Det er forskjell på brask og storm og det å alltid måtte være på mobilen når han snakker med meg. For det første så er det uhøflig å spille høylytt mobilspill når du snakker med noen. Det er også tegn på at du egentlig ikke er interessert i å snakke. Han spør flere ganger "hæ?" når han ikke får med seg det jeg sier, altså tyder det på at han er mer opptatt av spillet enn samtalen. Listen er som følger: * min førtiårsdag i år ble ikke feiret på noen måte (verken gratulasjon, gave, kake osv) * han er alltid enten på mobilen eller ser TV når vi prater i telefonen, og siden han jobber mye borte så er det ofte vi gjør det * med en gang noe er et større problem enn å skifte en lyspære, får jeg eneansvaret for å løse problemet, og han forvandler seg til noe helt hjelpeløst * han kuttet ut alt av dates, kinobesøk, kafe, turer og sånt, sier han ikke orker eller det ikke passer * han meldte seg helt ut i bryllupsplanleggingen, selv om de aller fleste gjester kommer fra hans familie og venner. Jeg forstår heller ikke hvordan en mann "vil gifte seg" når det eneste han gjør, er å fri. Uten ring, bare et spørsmål over kaffe og kake. Så blir alt det andre overlatt til meg, fra innkjøp av ringer til invitasjoner for hans venner og familie, bestilling av kirke, lokale og mat, anskaffelse av servitører og ryddehjelp og så videre. Når jeg så ikke foretar meg noe, så spør han ikke når jeg tenker at datoen skal være, om jeg trenger hjelp og sånt. Jeg spurte ham flere ganger om hjelp med planleggingen, men det passer aldri. Når jeg sier at han er god og snill, mener jeg at han er høflig, omsorgsfull mot dem rundt seg, ikke-voldelig på noen som helst måte, verken verbalt eller fysisk, er god mot barn og dyr og så videre. Man kan fortsatt være i et forhold med noen man ikke elsker selv om man er et godt menneske. Alle har sine grunner for å bli i et forhold. TS Anonymkode: bea7b...cee 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå