AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2025 #1 Skrevet 21. oktober 2025 Kiropraktor og lege mener jeg kan ha fått prolaps. Er på vent på MR. Er nummen i halve hånden på venstre side og noen fingre på over en måned nå. Det er ikke ekstremt sterke smerter konstant eller i hvile, men ser ut som det blir trigget når jeg har gjort noe fysisk. Også når det blir tur over feks en time. Hodet fremover og bakover og armene ut er også trigger. Er veldig utmattet i lange perioder av dagen. Er dette vanlig? Hvor lang tid tok det før dere ble bra? Gikk dere til behandling i mellomtiden? Jeg har stoppet kiropraktor behandling nå i frykt for at det skal bli verre. Synes paracet tar lite når jeg har smerter. Er det noe annet som fungerer bedre? Anonymkode: 21a93...ad9
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2025 #2 Skrevet 21. oktober 2025 https://nhi.no/trening/aktivitet-og-helse/treningsrad-generelle/bli-kvitt-nakkesmerter-med-styrketrening Jeg har fått mye lindring av dette treningsprogrammet, men jeg tror ikke det er noe du skal gjøre på egenhånd nå, før MR. Det er heller noe for etter MR og kanskje bør du heller til fysioterapeut som kan lære deg å gjøre øvelsene helt riktig. For meg gav Ibux mye bedre lindring enn Paracet, men obs, det kan være skadelig for magen. Vurder å ta det sammen med mat og drikke. God avgjørelse å droppe kiropraktor! Det er sjansespill med tanke på skader og liten mulighet for å bli noe bedre av behandlingen man får. Anonymkode: b6b8f...966
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2025 #3 Skrevet 21. oktober 2025 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): https://nhi.no/trening/aktivitet-og-helse/treningsrad-generelle/bli-kvitt-nakkesmerter-med-styrketrening Jeg har fått mye lindring av dette treningsprogrammet, men jeg tror ikke det er noe du skal gjøre på egenhånd nå, før MR. Det er heller noe for etter MR og kanskje bør du heller til fysioterapeut som kan lære deg å gjøre øvelsene helt riktig. For meg gav Ibux mye bedre lindring enn Paracet, men obs, det kan være skadelig for magen. Vurder å ta det sammen med mat og drikke. God avgjørelse å droppe kiropraktor! Det er sjansespill med tanke på skader og liten mulighet for å bli noe bedre av behandlingen man får. Anonymkode: b6b8f...966 Takk for link til øvelser.😊 Det er noen av de jeg ikke kan gjøre fra før pga en annen tidligere skade, så jeg har tenkt fysioterapi når jeg vet svaret. Så kan jeg ikke bære noen ting. 2 melk feks blir skikkelig trigger. Hvor lang tid tok det for deg å bli bedre? Er du helt bra? ❤️ Anonymkode: 21a93...ad9
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2025 #4 Skrevet 21. oktober 2025 Jeg ble bra av meg selv etter ca 7 måneder. Eneste smertestillende som hjalp meg var neurontin, som tar nervesmerter. Jeg hadde konstante strålende smerter nedover hele armen. Anonymkode: 040e2...be9
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2025 #5 Skrevet 21. oktober 2025 Jeg var nummen og hadde smerter i armen i 1-2 mnd før skiva plutselig gled veldig mye ut. Da ble skulder og øre "limt" sammen og jeg måtte ringe mamma for å komme meg ut av senga. Ekstremt vondt. Jeg var helt bra etter 6 mnd, men har hatt to tilbakefall i senere tid. Når jeg blir slik du beskriver så frykter jeg for at skiva skal gli ut igjen. Da går det var et mildt ubehag til ekstrem smerte på 1 sek. Mitt viktigste tiltak er at jeg er snill mot nakken under døvn men det er ikke så lett å styre. Anonymkode: 6f2fd...697
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2025 #6 Skrevet 21. oktober 2025 jeg har to prolapser i nakken, den ene central med bukning på begge side og den andre på en side, dette i tillegg til tre prolapser lengre nedover oi ryggen, som tidvis gir mye nervesmerte - og for meg er det tre ting som har gitt resultater på smertene, trening, riktig madrass og pute og tro det eller ei nok vann å drikke i tillegg til kiropraktor og fysio. Anonymkode: 88c4b...a23
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2025 #7 Skrevet 21. oktober 2025 Har kjøpt inn skikkelig tempurpute og fått time på oppstart fysioterapi neste uke. De tok meg inn raskt, så utrolig glad for det da. Normalt 3-4 måneder ventetid. Da får jeg høre med legen om vurdering av neurotin evt. Har kun orket å gå i 20 min i dag. Helt vrak. ts Anonymkode: 21a93...ad9 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2025 #8 Skrevet 22. oktober 2025 AnonymBruker skrev (På 21.10.2025 den 10.16): Takk for link til øvelser.😊 Det er noen av de jeg ikke kan gjøre fra før pga en annen tidligere skade, så jeg har tenkt fysioterapi når jeg vet svaret. Så kan jeg ikke bære noen ting. 2 melk feks blir skikkelig trigger. Hvor lang tid tok det for deg å bli bedre? Er du helt bra? ❤️ Anonymkode: 21a93...ad9 Jeg blir ikke helt bra i den forstand siden jeg har en underliggende kronisk sykdom, så for akkurat meg er det vanskelig å unngå at det ikke kommer og går, men hvis jeg er flink til å gjøre øvelser og holde musklene sterke så kan jeg være smertefri i lange perioder. Jeg har god tro på at du kommer til å bli bra igjen! De aller fleste blir bra. Ofte må man fortsette med litt trening for å unngå tilbakefall. Når man først er bedre igjen så er det ikke mye som skal til, kanskje bare 5-10 minutter et par ganger i uka for å vedlikeholde, så det er helt overkommelig. Anonymkode: b6b8f...966
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå