Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2006 #1 Skrevet 29. mars 2006 Nå er jeg så lei av å være ensom. Jeg bor enda hjemme i hjembyen min, men det er dessverre få av vennene mine som bor her fortsatt. En del har flyttet langt bort, så jeg ser dem sjelden, eller så har de fått seg kjæreste/samboer. Føler folk stålsetter seg helt når de går inn i et parforhold.... Irriterende. Før alle flyttet eller fikk seg partner, var vi en stor, solid og kjekk gjeng. Uansett, jeg har også en kjæreste. Vi har det veldig godt sammen, og er sammen flere dager i uken. Han har et langt større nettverk enn det jeg har, selv om han er innflytter til byen. Han tar veldig godt vare på vennskap, og det er selvsagt positivt. Men han tilbringer en del mer tid på venner enn det jeg gjør, og det er blant annet med på å føle meg så ensom. Jeg skulle så gjerne ønske å ha et par til venninner som jeg kunne ha gått på cafè med, sett en film med, shoppet med osv. Har to stk., men nå er de også snart på flyttefot. Det hjelper vel heller ikke at jeg ikke er så veldig utadvendt når det gjelder nye mennesker i "anstrengende" settinger (feks. forelesninger/skole). Jeg liker gjerne å bli kjent med folk i andre omstendigheter, for når det gjelder å bli kjent feks. på skole eller jobb, fungerer det absolutt ikke for meg. Er usikker på hvorfor det er sånn.... Dessuten er det ikke mer hjelpsomt at jeg sliter med dårlig selvtillitt (ingen liker meg, alle syns jeg er rar osvosv.). Det går mest på personlighet. Såå.... Noen tips til meg? Hvordan kan jeg bli kjent med nye mennesker, og hvordan kan jeg få meg ei/flere god/e venninne/r? Er lei av å føle meg ensom.... Kjedelig å tilbringe så mye av tiden alene.
Gjest Thalassa Skrevet 30. mars 2006 #2 Skrevet 30. mars 2006 synes egentlig du svarer på ditt eget "spørsmål". Du sier du har dårlig selvtillit.. ikke alle ser dette selv, så det er vel et godt steg på veien. Hva med å fortelle deg selv at du fortjener å ha venner, at du er unik osv ? Også må man være åpen ovenfor andre mennesker for å få venner, ønske dem velkommen
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2006 #3 Skrevet 30. mars 2006 trådstarter, hvor i landet befinner du deg? kanskje du og jeg kan bli kjent. er akkurat i samme situasjon skjønner du.
Gjest Hufsa Skrevet 30. mars 2006 #4 Skrevet 30. mars 2006 Var litt i samme situasjon som trådstarter, da jeg bodde i Bergen en periode. Jeg meldte meg på et kurs i hekling, og gjennom kurset ble jeg kjent med flere, som jeg hadde det mye gøy med.. Bare et lite tips
Knøttet Skrevet 31. mars 2006 #5 Skrevet 31. mars 2006 Jeg er egentlig slik selv jeg, så jeg skjønner veldig godt hvordan du har det!
Gjest Miloine Skrevet 1. april 2006 #6 Skrevet 1. april 2006 Hei, hei Trådstarter! Har ikke kameratene til kjæresten din venninner/kjærester da? Kan du ikke prøve bli kjent med dem! Bli med gutten din ut og bli kjent med dem da vel. Ikke gøy å føle seg ensom. Hadde du bodd her i Oslo ville jeg gjerne vært vennen din jeg Ønsker deg alt godt
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2006 #7 Skrevet 1. april 2006 Skjønner deg kjempe godt.. MAnge av mine venner bor også spredt rundt i norges land. De få som bor her jeg bor har type.. jeg er singel. Før da de og var single gjorde vi mye, da hadde jeg type på gang også. Å ene venninna mi gjorde alt for at jeg skulle få drålig samvittighet fordi jeg ikke tok meg av hu. JEg er en perosn som lett får samvittighet, og skal helst være overalt.. Det gikk dårlig med han som kunne blitt typen min. MEN så fikk hu seg type, og DA.. DA var alt glemt tror jeg. Hu dreit lodrett i meg. Blei samboer, måtte ha kjærestehelger, kvelder. Har knapt sett ho siden. Kanskje vi tar en fest en gang i mnd, annenhver mnd.. Thats it. Kan jo bli deppa av mindre.
Gjest Malina Skrevet 1. april 2006 #8 Skrevet 1. april 2006 Hei Trådstarter! Jeg skjønner deg også! Forstår at du er fortvilet over slik situasjonen din er. Jeg er i en noenlunde samme situasjon bare av andre grunner... Jeg bor på ett lite sted, og har vokst opp med de samme venninnen jeg har i dag. I løpet av alle årene har vi blitt mer selvstendige og ulike- og vi har kommet litt fra hverandre; ihf føler JEG at JEG har kommet litt utenfor "gjengen" av en eller annen grunn- muligens er det fordi jeg har funnet ut at jeg har litt andre interesser enn de andre osv. Nå føler jeg at jeg ikke har så mnage gode venninner lenger, og det er IKKE en god følelse...Jeg er en utadvent person, men allikvel føler jeg det blir litt vanskelig å få nye venninner. Alle rundt her jeg bor, vet hvem jeg er og har allerede hørt masse om meg og har gjort seg opp en mening om meg, kan man si...Kjæresten min har en del kamerater,som igjen har kjærester. Jeg treffer dem av og til når vi drar til byen, der de fleste bor,men føler ikke at det er noen av dem jeg kunne vært venninner med. De fleste vennene jeg nå har et litt mer "overfaldiske" vennskap, hvis du skjønner...Jeg synes det var et godt tips, Hufsa kom med over her; meld deg på noe/begynn i en gruppe(sang, trening- noe du liker), så treffer du andre som har samme interesse og har noe felles med deg; da er det lettere å komme i kontakt! Jeg skjønner godt hvordan du har det,men jeg håper det ordner seg! STOR Line!
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2006 #9 Skrevet 1. april 2006 Takk for alle svar. Setter pris på det! Jeg befinner meg i Rogaland, nærmere bestemt Stavanger/Sandnes området. Gi gjerne et vink noen, om dere er interessert i å bli kjent. De fleste av kjæresten min sine venner er single, men det finnes også noen kamerater som ikke er det. Vi (jeg og damene deres) hygger oss sammen på fest, og de forteller kjæresten min hvor heldig han er som har funnet ei kjekk jente som meg meg (hihi), og det settes jo selvsagt pris på. Men som du sier, Malina: tviler på det er noen av dem jeg kunne vært venninner med. Jeg kjenner dem jo ikke så godt da, men uansett er det jo koselig å treffes en gang i blant. Har vurdert å melde meg inn i en klubb, men vet ikke helt hvilken klubb det kunne vært. Har ingen spesielle interesser som jeg brenner for, utenom at jeg trener en del på treningssenter. Men det blir så upersonlig, og jeg føler det virker unaturlig å bli kjent med noen på en bodypump-time liksom. Syklubb er ikke noe for meg feks. Tips til klubber for jenter i 20-årsalderen? Litt betryggende å høre at det er flere av oss ensomme.
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2006 #10 Skrevet 1. april 2006 Jeg hadde faktisk akkuratt tenkt å legge inn et slikt innlegg. Ensomhet er en av de få tabuer som gjenstår i samfunnet. Hvem vil vel åpent stå frem og si at hei jeg er ensom og jeg trenger venner. selv er jeg ikke singel, men har mann og barn. Likevel føler jeg at jeg trenhgre flere venner, enten bare mine venner eller felles venner. Det er ikke lett å få nye venner. Folk har det ofte så travelt, og det gjelder nok meg også. Men jeg føler at jeg prøver ved å foreslå ting, ringe osv. Da er det utrolig skuffende at mulige vennskap strander fordi andre sjeldent tar iniativet. Venner er noe man kan få gjennom jobb, studier, oppvekst, familie og bekjente, hobbyer eller bare tilfeldigheter. For å utvide din vennekrets start med å gjøre ulike aktiviteter, være aktiv og prøv å snakke med folk. Alternativt kan nettvennskap være et skritt på veien. Eller kanskje vi skal prøve å lagen en vennering. Det så jo ut til at det var mange i samme myr. Ønsker deg lykke til! Og også lykkeønskninger til alle dere andre.
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2006 #11 Skrevet 1. april 2006 Jeg befinner meg i Rogaland, nærmere bestemt Stavanger/Sandnes området. Gi gjerne et vink noen, om dere er interessert i å bli kjent. Bergen her!!
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2006 #12 Skrevet 3. april 2006 Heisann. Jeg bor også i Stavanger.. Kanskje vi kan møtes å ta en kopp kaffe en dag?!
Gjest Gjest_Pixie_* Skrevet 3. april 2006 #15 Skrevet 3. april 2006 Hei Jeg bor også i Stavanger og kunne godt tenkt med å få flere venner... Du kan jo sende meg en PM
Gjest Gjest_Sunnie_* Skrevet 4. april 2006 #18 Skrevet 4. april 2006 Hei, Selv fra Stavanger og kjenner meg godt igjen. Ser at det er en del fra Stavanger. hva med å samles? Hvor gamle er dere andre? Jeg er selv 24.
Gjest gjest1 Skrevet 4. april 2006 #19 Skrevet 4. april 2006 Kan dere ikke logge dere på og lage en tråd om treff på personlige meldinger. Har visst vært flere vellykkede KG treff. Selv har jeg alltid planer om å gå, men pingler ut i siste liten... :rødme:
Gjest gjest1 Skrevet 4. april 2006 #20 Skrevet 4. april 2006 Ikke umulig at jeg stiller neste gang det blir treff. Onyx som jeg er mest med holder på å flytte til utlandet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå