Gå til innhold

Hvordan unngå bomkjøp (bukser) på Finn/Tise?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å kjøpe minst mulig nytt og har derfor begynt å tråle Finn og Tise etter klær.

Den største utfordringen for meg er bukser. Jeg har for eksempel en bukse fra Lee jeg liker godt, men etter at jeg fikk barn passer ikke den og jeg må ha den i en større størrelse. Har tatt mål og vet hvilken jeg trenger, MEN, buksene har ulike fasong/stretch ut i fra hvilken farge buksen er. Dette fant jeg ut en gang jeg bestilte den samme buksa i flere farger fra Zalando. Så hvordan i all verden skal man finne ut av det når man kjøper brukt på nett? Buksen heter det samme og målene er like. Kan selvsagt spørre selger om den er stretchy feks, men det blir jo en subjektiv oppfatning uansett.

Noen som har noen tips og triks for hvordan man kan unngå bomkjøp?

Anonymkode: 3e942...769

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt svart og helt hvite bukser er behandlet lite og er derfor med mindre stretch og kan virke mindre i str. Så går det gradvis til den lyseste nyansen som er behandlet mest og derav den som virker størst i str.

Jeg har f.eks en bukse i tre farger. Den hvite er trangest, den i mellomblå sitter etter, men strammer ikke. Den i lys lys denim er stor og virker nesten en str større enn den i hvit.

En annen bukse passer lys blå fint, mørk blå kan brukes men er litt trang, de i svart og i hvi har jeg lagt bort da de er for trange. Samme bukse, samme str.

Dette er jeans, i vanlig stoff har ikke fargen så mye å si. 

Anonymkode: 35905...29a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøver gjerne i butikk og kjøper brukt i samme vask og størrelse. 

Også går det jo an å selge dem igjen om de ikke passer 😃

Anonymkode: cf37f...9d5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Helt svart og helt hvite bukser er behandlet lite og er derfor med mindre stretch og kan virke mindre i str. Så går det gradvis til den lyseste nyansen som er behandlet mest og derav den som virker størst i str.

Jeg har f.eks en bukse i tre farger. Den hvite er trangest, den i mellomblå sitter etter, men strammer ikke. Den i lys lys denim er stor og virker nesten en str større enn den i hvit.

En annen bukse passer lys blå fint, mørk blå kan brukes men er litt trang, de i svart og i hvi har jeg lagt bort da de er for trange. Samme bukse, samme str.

Dette er jeans, i vanlig stoff har ikke fargen så mye å si. 

Anonymkode: 35905...29a

Takk for forklaring, da har jeg blitt litt klokere i hvert fall!

Det gjør det jo litt vanskelig å kjøpe brukt uten å kunne prøve, er ikke alltid så lett å se om det er eksakt samme farge som jeg allerede har på bildene på Finn (såvidt jeg vet står det ikke en fargekode i buksene?) og hvis man skal kjøpe en bukse man ikke har fra før går det nesten ikke an.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Prøver gjerne i butikk og kjøper brukt i samme vask og størrelse. 

Også går det jo an å selge dem igjen om de ikke passer 😃

Anonymkode: cf37f...9d5

Ja, det var det jeg gjorde en gang. Prøvde en Levis-bukse i butikk, men den jeg kjøpte var tydeligvis ikke eksakt samme farge så den var for stram. 

Jeg bruker enormt mye tid på Finn, prøver å kjøpe alt brukt til barna mine så er ikke så veldig gira på bomkjøp for å bruke tid på å selge igjen :) Alternativet er jo så enkelt (dessverre), bestille tre ulike størrelse på Zalando og prøve hjemme til det man allerede har for så å returnere det som ikke passer. Og synes faktisk det er litt vanskelig å solgt ting på Finn for tiden. Har masse klær jeg selger billig (av kjente merker og godt kvalitet) som har ligget ut flere ganger uten å få solgt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det er mulig å unngå helt.. Har f.eks kjøpt jeans som teoretisk sett skal være like jeans jeg har fra før, men som var helt ulike. Det var Levis-bukser i samme modell og farge, men den ene må ha vært feilmerket eller noe. Men som oftest går det jo bra hvis man gjør litt research.

Anonymkode: d61d5...133

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...