AnonymBruker Skrevet 21. oktober #21 Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg har 16 grader i stua nå, og burde sette på varme. Utfordringen er at jeg dyrker i stua, og plantene er så høye at de holdes oppe med å være tvinnet inn i gardinstanga og jeg har panelovn under vinduet 🥶😆🫣 Så jeg skulle gjerne hatt litt flere røde tomater før jeg flytter de og de vil få en knekk. Jeg bor på Sørlandet og det var 5minus her i helgen, men en del pluss denne uken. Må få satt på varmen i løpet av uken tror jeg. Må bare få flyttet jungelen min 😆 Anonymkode: 9553e...e6d Jeg syns du har helt riktige prioriteringer ❤️🥕🍅😂🤷🏼♀️ Anonymkode: fc7c7...d5f 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #22 Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg slår av varmepumpen når jeg ikke trenger å fyre lenger. Vet om flere som bruker den til kjøling, men synes det er luksus å bruke strøm på det. Anonymkode: 397a8...38d Der var så varmt i sommer, hadde den på kjøling. Det var helt nydelig. Merket ikke noe på strømregningen. Hadde hadde air condition i 2.etg også. Uten hadde det blitt lite søvn.. Anonymkode: 280be...831
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #23 Skrevet 21. oktober Varmepumpa står på hele året, men slår seg jo sjeldnere inn på sommeren - med unntak av om jeg endrer til kjøling. Nå går den jo nesten konstant. Har også termostat i gulv kjøkken, gang og bad, som står på hele sommeren. Så regulerer egentlig aldri varmen hjemme.... Anonymkode: e657b...ab1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #24 Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis den står på "auto" og ikke slås av om sommeren, så vil den kjøle om det blir varmere enn den temperaturen en har satt. Anbefaler absolutt å slå den av om sommeren for å spare strøm. 👍 Anonymkode: 397a8...38d Man skal aldri bruke auto. Enten varme eller kjøling. Koster vel ca 250 i måneden regnet jeg snittet på et år, så det er ikke akkurat en stor kostnad føler jeg. Anonymkode: e657b...ab1
DesmondMiles Skrevet 21. oktober #25 Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bor i Tønsberg, og den ene varmepumpen har allerede gått i noen uker. (Har 2 pga stort hus) Fyrer også i vedovn hver kveld. Er det flere på sør/østlandet som har begynt å ha på varme? Anonymkode: 02aa5...619 Nei, dere er nok de eneste i hele Sør-Norge gitt...
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #26 Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg slår av varmepumpen når jeg ikke trenger å fyre lenger. Vet om flere som bruker den til kjøling, men synes det er luksus å bruke strøm på det. Anonymkode: 397a8...38d Det koster mindre enn oppvarming. Og varmepumper trekker ikke mye strøm akkurat. Jeg spurte chat GPT nå om hva det kostet at jeg hadde den på 22 grader under hetebølgen i sommer - anga snitt dagtemperatur og nattemperatur for juli, og areal her. Den svarte 235 kroner. Man skal selvfølgelig spare strøm og penger. Men innemiljø er også viktig. Så for meg blir det litt meningsløst å diskutere når man skrur på varme, og om man kjøler ned, når man først har en varmepumpe. Anonymkode: e657b...ab1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #27 Skrevet 21. oktober Bor på vestlandet og satte på varmen for en måned side, bor i leilighet som er godt isolert men med en gang temperaturen synker ute så vil jeg ha varmen på. Jeg er mye hjemme så jeg vil ha det behagelig når jeg er her. Vi har ikke varmepumpe da vi har fjernvarme så her kommer det fra gulvet, veldig behagelig og allergivennlig. Anonymkode: edde1...ef2 1
Amantha Skrevet 21. oktober #28 Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bor i Tønsberg, og den ene varmepumpen har allerede gått i noen uker. (Har 2 pga stort hus) Fyrer også i vedovn hver kveld. Er det flere på sør/østlandet som har begynt å ha på varme? Anonymkode: 02aa5...619 Bor i Grenland og her har og den ene varmepumpen gått i noen uker. Har en grue på kjøkkenet som aldri har vært i bruk og en gasspeis. Den får og stå i fred for føler ikke helt behovet med den.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #29 Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Her er det konsekvent 25 grader i stua. Kunne ikke levd med kaldere, blir syk av det. Har heldigvis en samboer som er fleksibel og godtar det. Har bodd med andre i kollektiv før som har vært mindre villige. Anonymkode: bd51c...5e4 Her er jeg glad hvis det blir 20 etter fyring. Med kun varmepumpe er det ca 17 på det beste på vinteren. Anonymkode: fb2ad...188
Grønnsaksvaffel Skrevet 21. oktober #30 Skrevet 21. oktober (endret) Jeg har på varme noen timer noen dager og ikke varme andre dager. Det var vel forrige uke jeg satte på varme første gang denne høsten. Jeg bor på vestlandet i godt isolert leilighet. Endret 21. oktober av Grønnsaksvaffel
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #31 Skrevet 21. oktober Den er på hele året, så ja. Skal skru den opp litt nå, det er bare 20°c her oppe i andre etasjen nå. Har varmepumpe og varmekabler som oppvarmingskilde (ingen panelovner). Kablene i oppholdsrommene er av om sommeren, men på nå. Anonymkode: 6997b...88c
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #32 Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (7 timer siden): Her er jeg glad hvis det blir 20 etter fyring. Med kun varmepumpe er det ca 17 på det beste på vinteren. Anonymkode: fb2ad...188 Fyr mer. Anonymkode: b92eb...8e7
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #33 Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Fyr mer. Anonymkode: b92eb...8e7 Jeg har jobb og, kan ikke sitte hjemme hele dagen å fyre. Så jeg kler på meg og bruker pledd. Funker så fint at Anonymkode: fb2ad...188
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #34 Skrevet 21. oktober Vi fyrer! Prøver unngå sette på ovnene så lenge det lar seg gjøre. Jeg er hjemme på AAP så kan fyre fra morgenen og holde litt lunk utover så det er levelig på ettermiddagen og kvelden. vi kjøpte mye ved høsten i fjor, så har masse ved igjen, sånn sett fyrer vi gratis nå i år 😂 ser jo utrolig raskt på strømregningen når vi skrur på ovnene. De trekker helt vilt mye strøm - og ikke syns jeg de gir så mye varme heller…! Da er vedovnen bedre. Vi har også luke fra stuen nede opp til stuen oppe, så varmen fra ovnen kommer rett opp fra ovnen og. Deilig lunk! Soverommene har vi ikke varme på gjennom vinteren, vi sover med åpne vinduer så det er bare bortkastete penger. Åpner døren og lukker vinduet på morgenen slik at det ikke er 10 grader når pjokken skal leke på rommet på ettermiddagen 😂 Anonymkode: fc7c7...d5f
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:51 #35 Skrevet torsdag kl. 08:51 AnonymBruker skrev (På 21.10.2025 den 6.21): Bor i Tønsberg, og den ene varmepumpen har allerede gått i noen uker. (Har 2 pga stort hus) Fyrer også i vedovn hver kveld. Er det flere på sør/østlandet som har begynt å ha på varme? Anonymkode: 02aa5...619 Her har varmepumpen og peisen fått kjørt seg litt de siste ukene. Jeg liker ikke å fryse når jeg ikke må. Anonymkode: 27599...63b
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:04 #36 Skrevet torsdag kl. 12:04 Bor ikke så veldig langt unna deg og satte på varmepumpa først i går. Fyrte litt i ovnen i forrige uke da det var minusgrader. Varmekablene på badet ble satt på for ca en måned siden. Anonymkode: 33bfe...a1d
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:10 #38 Skrevet torsdag kl. 12:10 Trenger ikke enda, 21 grader i stuen uten varme på. Har på badet da. Anonymkode: 2588e...6e8
Mei88 Skrevet torsdag kl. 12:12 #39 Skrevet torsdag kl. 12:12 Ja. I tidligere leilighet hadde jeg en pumpe med egen funksjon for tørking, så om sommeren når det regnet mye så brukte jeg den funksjonen for klestørk
tussi84 Skrevet torsdag kl. 12:18 #40 Skrevet torsdag kl. 12:18 Ja, går ikke hele dagen. Sånn som nå som det er 10 grader på dagen så er den av, men slår på ovnen i i kveld igjen. Den er alltid på fra kvelen til morgen etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå