Gå til innhold

Har du satt på varmen enda?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor i Tønsberg, og den ene varmepumpen har allerede gått i noen uker. (Har 2 pga stort hus)
Fyrer også i vedovn hver kveld. 
Er det flere på sør/østlandet som har begynt å ha på varme?

Anonymkode: 02aa5...619

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min varmepumpe går alltid på en lav temperatur, da jeg har hørt at varmepumper har best av å ha på jevnt hele tiden. Vurderer å slå den av til sommeren, da jeg nå har Norges pris.

Slår du varmepumpen av alltid om sommeren? Det går fint?

Jeg har ikke mer på enn den

AnonymBruker
Skrevet

Ja, her var det nede i -6 på det kaldeste ei natt, så helt nødvendig.

Anonymkode: 397a8...38d

AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (Akkurat nå):

Min varmepumpe går alltid på en lav temperatur, da jeg har hørt at varmepumper har best av å ha på jevnt hele tiden. Vurderer å slå den av til sommeren, da jeg nå har Norges pris.

Jeg installerte varmepumpene forrige vinter, så har ikke så mye erfaring. 
men installatøren sa det var helt uproblematisk å slå den av om sommeren, så mine har vært slukket. 
null problem til nå i alle fall

AnonymBruker
Skrevet

Bor i dårlig isolert hus, så ja. 

Anonymkode: 201f5...5dc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg installerte varmepumpene forrige vinter, så har ikke så mye erfaring. 
men installatøren sa det var helt uproblematisk å slå den av om sommeren, så mine har vært slukket. 
null problem til nå i alle fall

Bra å høre.

Har du ingenting på før nå? 

AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (1 minutt siden):

Jeg slår av varmepumpen når jeg ikke trenger å fyre lenger. Vet om flere som bruker den til kjøling, men synes det er luksus å bruke strøm på det.

AnonymBruker
Skrevet

Bra å høre.

Har du ingenting på før nå? 

Nei. Startet for 2 uker siden. Vært av siden mai. Gikk helt fint

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg slår av varmepumpen når jeg ikke trenger å fyre lenger. Vet om flere som bruker den til kjøling, men synes det er luksus å bruke strøm på det.

Jeg bruker den eller aldri til kjøling. Nyter heller den stekende varmen om sommeren. Det er ikke et problem akkurat med varmen

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Startet for 2 uker siden. Vært av siden mai. Gikk helt fint

Du er som meg da. Eller har du et varmt og godt hus?

Jeg sitter godt med klær på. Men så fyrer jeg i vedovnen hvis jeg får besøk

Endret av exictence
AnonymBruker
Skrevet

Du er som meg da. Eller har du et varmt og godt hus?

Jeg sitter godt med klær på. Men så fyrer jeg i vedovnen hvis jeg får besøk

Begge deler kanskje 😅 

Dårlig isolert hus, så kler meg godt. 
Og for å spare drøyer jeg lengst mulig med å sette på varmen 😅 

Men fyrer ofte i ovnen om kvelden da 

AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (8 minutter siden):

Jeg bruker den eller aldri til kjøling. Nyter heller den stekende varmen om sommeren. Det er ikke et problem akkurat med varmen

Hvis den står på "auto" og ikke slås av om sommeren, så vil den kjøle om det blir varmere enn den temperaturen en har satt.

Anbefaler absolutt å slå den av om sommeren for å spare strøm. 👍

AnonymBruker
Skrevet

Her er det konsekvent 25 grader i stua. Kunne ikke levd med kaldere, blir syk av det. Har heldigvis en samboer som er fleksibel og godtar det. Har bodd med andre i kollektiv før som har vært mindre villige. 

Anonymkode: bd51c...5e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvis den står på "auto" og ikke slås av om sommeren, så vil den kjøle om det blir varmere enn den temperaturen en har satt.

Ja, jeg vet. Men min står bare på varme, merket rød sol

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 16 grader i stua nå, og burde sette på varme. Utfordringen er at jeg dyrker i stua, og plantene er så høye at de holdes oppe med å være tvinnet inn i gardinstanga og jeg har panelovn under vinduet 🥶😆🫣 Så jeg skulle gjerne hatt litt flere røde tomater før jeg flytter de og de vil få en knekk. 

Jeg bor på Sørlandet og det var 5minus her i helgen, men en del pluss denne uken. Må få satt på varmen i løpet av uken tror jeg. Må bare få flyttet jungelen min 😆

Anonymkode: 9553e...e6d

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har 16 grader i stua nå, og burde sette på varme. Utfordringen er at jeg dyrker i stua, og plantene er så høye at de holdes oppe med å være tvinnet inn i gardinstanga og jeg har panelovn under vinduet 🥶😆🫣 Så jeg skulle gjerne hatt litt flere røde tomater før jeg flytter de og de vil få en knekk. 

Jeg bor på Sørlandet og det var 5minus her i helgen, men en del pluss denne uken. Må få satt på varmen i løpet av uken tror jeg. Må bare få flyttet jungelen min 😆

Haha 😅 

love it 😁🍅🌶️🥕🥬

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi liker ikke å ha det veldig varmt inne, kun rundt 20-21 grader, så vår varmepumpe har kun blitt brukt noen få ganger så langt i høst. Den ble imidlertid brukt hyppig under hetebølgen i sommer, særlig pumpa i underetasjen til kjøling av soverommene.

Anonymkode: 03979...e83

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Haha 😅 

love it 😁🍅🌶️🥕🥬

Lol, godt flere tar det med humor 😆 En må ofre litt for grønne tomater synes jeg 😆

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her bruker jeg å ha varmepumpen på hele året. For temperaturen er rimelig ustabil her om sommeren,alt fra maks 15 grader og regn til over 30.

Anonymkode: 8d86f...e4d

Skrevet

Ja varmepumpa er på, og panelovnen på toalettet. Ellers så er huset godt isolert, så vi har ikke slått på noe annet. Har fyret i peisen et par ganger, men da ble det egentlig for varmt, så det får vente til det blir kaldere ute. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...