Gå til innhold

Mann som fortet seg å fri til meg, kjøpe hus og hytte sammen på få år. Nå avstand 4 år etter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen og jeg ble kjærester våren 2021, flyttet sammen relativt raskt, giftet oss og vi kjøpte hytte bare året etter. Nå flyttet vi inn i nye huset i vinter. Nå føler jeg det er en avstand fra han. Alt gikk veldig fort og når jeg tenker etter hadde han liksom litt dårlig tid med å gifte seg og kjøpe eiendommer sammen. Han har familie et stykke unna og jeg føler meg ikke så involvert i denne familien. Virker ikke som han trives her i byen vi bor heller. Jeg er herfra selv. Vi møttes via jobb. Jeg forstår ikke dette helt.. noen som har erfart eller erfarer lignende?🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 29496...114

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva sa han da du fortalte han om dine tanker om dette?

Anonymkode: db5d0...7dc

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva sa han da du fortalte han om dine tanker om dette?

Anonymkode: db5d0...7dc

Han er distansert og svarer ikke direkte når jeg tar det opp

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjør dere noe hyggelig sammen på fritiden? Felles hobby? Er han mye borte, jobber mye? Kan han ha bekymringer på jobb? Kan han ha kommet i en ond sirkel med spilling eller andre ting som han skammer seg over? 

Anonymkode: 23d57...630

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Gjør dere noe hyggelig sammen på fritiden? Felles hobby? Er han mye borte, jobber mye? Kan han ha bekymringer på jobb? Kan han ha kommet i en ond sirkel med spilling eller andre ting som han skammer seg over? 

Anonymkode: 23d57...630

Ikke felles hobby. Vi jobber på samme sted med turnus og ser hverandre ikke så ofte men opplever at han tar avstand til meg når vi først er sammen. Han spiller men ikke sånn du beskriver det. Han drikker litt mye alkohol men ikke slik at han er alkoholiker. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke felles hobby. Vi jobber på samme sted med turnus og ser hverandre ikke så ofte men opplever at han tar avstand til meg når vi først er sammen. Han spiller men ikke sånn du beskriver det. Han drikker litt mye alkohol men ikke slik at han er alkoholiker. 

Hva mener du med drikker mye  men ikke alkoholiker . Hbor mye drikker han og hvordan  er drikkemønsteret

Anonymkode: 239fd...b78

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva mener du med drikker mye  men ikke alkoholiker . Hbor mye drikker han og hvordan  er drikkemønsteret

Anonymkode: 239fd...b78

Kan være 4 halvlitere øl på en vanlig onsdag. Men ikke mer enn 1-2 ganger i uken

Skrevet

Er ikke nødvendigvis mengden som gjør deg til alkoholiker, men hyppigheten.

kanskje utgiftene deres er blitt så store, at det lissom blir en klamp om foten, får en slike tanker i ung alder, og ser de neste 10-20-30 årene som utfordrende økonomisk, så vil eg tru det er tøft å ta inn over seg

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er klassisk alkoholisme. De drikker ikke konstant og skjuler minst 50 % av forbruket. Mange tror det betyr drikking helt ukontrollert hver dag, men det kommer sent i forløpet når helsa svikter og hele b og forhold har røket. Kanskje var han deprimert og ønsket å lande dealen med deg før du oppdaget at han hadde problemer som har fått andre til å avslutte forholdet 

Anonymkode: f021b...f94

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (4 minutter siden):

Er ikke nødvendigvis mengden som gjør deg til alkoholiker, men hyppigheten.

kanskje utgiftene deres er blitt så store, at det lissom blir en klamp om foten, får en slike tanker i ung alder, og ser de neste 10-20-30 årene som utfordrende økonomisk, så vil eg tru det er tøft å ta inn over seg

Nei ikke tøft økonomisk, vi har god økonomi. Men han har ganske høye tanker om hva slags standard vi skal ha på ting

Skrevet

Virker ikke som han trives, sier du. Har du spurt ham?

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (Akkurat nå):

Virker ikke som han trives, sier du. Har du spurt ham?

Har prøvd å spørre men han forholder seg distansert

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har prøvd å spørre men han forholder seg distansert

Går han sin vei når du spør? Du må kunne forlange et svar.

Endret av exictence
  • Nyttig 2
Skrevet

For noen så er det materialistisk veldig viktig. Tror de kanskje er at en ønsker å vise at en er vellykket. 

kan sikkert fort gå på bekostning av samliv og dele tiden med den en er glad i, som en skal bygge fremtiden med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får konfrontere ham kraftigere hvis han bare unnviker hver gang. Stille hardt mot hardt. 
Han er åpenbart ikke helt i water for tiden, og det påvirker samlivet. Sånn skal det jo ikke være. 

Anonymkode: 17d11...0aa

• Liker 1
Skrevet

Dårlig kontakt mellom dere altså? Og noe alkoholbruk på han. Samt at han ønsker å holde høy standard på det materialistiske.

Det er en del som høres kjent ut. Jeg håper dere kan oppleve å koble dere på hverandre og få gnist og lengsler og dype drømmer igang. Eller se hva dere kan gjøre i forhold til å lære å kommunisere følelser. Fortrinnsvis dere begge.

• Liker 1
Skrevet

Det høres ut som om dere har hatt fire ganske hektiske år, kanskje er han sliten? Mulig dere må lande litt i det nye livet? 

• Liker 2
Skrevet

Kan du fåreslå parterapi? Høres ut som dere sliter litt med komunikasjonen, men det kan dere jo jobbe med. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har nok gått litt fort for dere. Jeg har aldri forstått meg på folk som kaster seg inn i ekteskap, felleseie, barn og her også hytte. Når man er forelska så fungerer alt, men så kommer hverdagen. Er det det som har skjedd for ham, tro? Kanskje han føler at ting gikk litt fort. 
Jeg veit alt om hvor vanskelig det er å få ett eneste ord ut av en unnvikende mann. Jeg har stilt et konkret spørsmål og krevd svar, men han snor seg unna som en slimete ål. Kan ikke hjelpe deg, men du er ikke aleine om å ha unnvikende mann, om det er til noe trøst… 

Anonymkode: 7dd71...ac5

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Alkoholmisbruk og f.eks psykiske problemer skjules ofte bak en perfekt fasade eller ytre. Og 3-4 halvlitere et par ganger i uka er nok et alkoholforbruk over gjennomsnittet.  Tror du bør ta en ordentlig prat med han, og be han søke hjelp for problemene sine, før det er for sent. Tilby deg gjerne å være med han, hvis ha ønsker det. Prøv å ta det opp på en  "bra" måte, slik at det ikke blir noen krangel ut av det. Lykke til 🥰

Anonymkode: 65a3a...c61

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...