Gå til innhold

Har ikke fått overlevert bryllupsgaven, og nå skal de skilles. Gi gaven likevel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min barndomsvenninne giftet seg i sommer. Jeg skulle i bryllupet men ble syk og kunne ikke reise dit. Neste gang jeg var på de trakter var hun bortreist. Så jeg har ikke fått overlevert bryllupsgaven, og nå skal de altså skilles.  
Hva gjør jeg med bryllupsgaven?  

Gaven er noe fra ønskelisten deres, og er noe hun kan bruke også som enslig.  
Siden jeg var tidlig ute med å kjøpe gave så er det gått for lang tid til at jeg kan levere den inn og få igjen pengene. Det er ikke en butikk jeg ellers handler i så en tilgodelapp er ikke nyttig. 

Skal jeg gi den til henne, og skal jeg forklare at det er bryllupsgave eller skal jeg kalle det noe annet? 

Anonymkode: 7de07...df0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min barndomsvenninne giftet seg i sommer. Jeg skulle i bryllupet men ble syk og kunne ikke reise dit. Neste gang jeg var på de trakter var hun bortreist. Så jeg har ikke fått overlevert bryllupsgaven, og nå skal de altså skilles.  

Siden jeg var tidlig ute med å kjøpe gave så er det gått for lang tid til at jeg kan levere den inn og få igjen pengene. Det er ikke en butikk jeg ellers handler i så en tilgodelapp er ikke nyttig. 

Skal jeg gi den til henne, og skal jeg forklare at det er bryllupsgave eller skal jeg kalle det noe annet? 

skilsmissegave? 

Anonymkode: 26166...624

• Liker 10
  • Nyttig 9
Skrevet

Ville holdt litt på den, og gitt den til venninnen min når skilsmisseoppgjøret var tatt og ting roet seg - og hvis hun da vil ha den. Hadde ikke begynt å styre med en gave når de står i et slikt oppgjør. Sikkert det siste de tenker på begge to. 

Anonymkode: f77f5...b46

• Liker 18
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet

Snakk med henne og spør om vil ha den. Evt. prøv å levere den tilbake eller selge den og gi henne pengene i stedet.

Anonymkode: f878d...21a

Skrevet (endret)

Gi den som skilsmise gave, når du føler hun er i riktig humør til det.

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 5
  • Nyttig 11
Skrevet

Var de bare gift et par mndr og skal skilles allerede? Har det skjedd noe dramatisk, utroskap e.l. siden det så vidt har giftet seg?

Mht gaven tenker jeg det ikke er noen vits å gi den nå, og at det kan gjøre litt vondt å få en bryllupsgave når ekteskapet gikk knas med én gang.

Anonymkode: 14534...c30

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Ville ikke gitt den gaven. Blir bare et kjipt minne.  Gi til andre i gave

Anonymkode: 05a0d...9ab

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville bare gitt den som julegave til noen...

Anonymkode: 7b785...a01

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Beholde selv om hun ikke vil ha den. 

Anonymkode: 50bfa...cb8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skilles allerede, ja. Fantastisk. Tror ikke jeg hadde giddet å gitt de gaven. 

Anonymkode: 8db90...ff9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan jo gi det som julegave 

Anonymkode: 68645...1a4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg ville gitt... Eller kjøpt noe helt annet. En veldig fin bukett for eksempel, når hun (eller han) er ute av huset. 

Begrunnelse; jeg husker ei venninne som sa hun skulle gi gave, gjentok det et-par måneder senere. Og så skjedde det ingenting. Jeg synes faktisk det var ganske smålig å love på den måten. Nå har jo ikke dette påvirket vennskapet på noen måte, men det er jo noe jeg innimellom tenker på når det gjelder henne. 

Anonymkode: e6945...8fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Takk for svar.

Er det ikke litt ufølsomt å gi skilsmissegave? Hun ønsket jo ikke å skilles. Dette er et stort sjokk for henne. Mannen har vært utro, og fått barn bak hennes rygg. 

Gaven jeg har kjøpt er som sagt fra ønskelisten deres. Det er en litt spesiell ting, så jeg kommer ikke på noen andre jeg kan gi gaven til.  

Gaven er mye dyrere enn hva vi pleier å gi hverandre, så føles litt rart å gi det i julegave når vi vanligvis kun gi hverandre gave ved rundt år. Det er 9 år til neste rundt år, men det er kanskje best om jeg bare venter med gaven til da? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS her. Takk for svar.

Er det ikke litt ufølsomt å gi skilsmissegave? Hun ønsket jo ikke å skilles. Dette er et stort sjokk for henne. Mannen har vært utro, og fått barn bak hennes rygg. 

Gaven jeg har kjøpt er som sagt fra ønskelisten deres. Det er en litt spesiell ting, så jeg kommer ikke på noen andre jeg kan gi gaven til.  

Gaven er mye dyrere enn hva vi pleier å gi hverandre, så føles litt rart å gi det i julegave når vi vanligvis kun gi hverandre gave ved rundt år. Det er 9 år til neste rundt år, men det er kanskje best om jeg bare venter med gaven til da? 

Spør henne, da. Sannsynligvis er jo dette "hennes" ønske, ikke deres. 

Jeg kunne fint tatt med bryllupsgavene videre og brukt de med god samvittighet da jeg stort sett satt opp den lista selv 😂

Anonymkode: e6945...8fe

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

🤭

Anonymkode: c39b4...01e

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

TS her. Takk for svar.

Når hun har landet på beina og kommet seg til ro i sin nye hverdag så hadde jeg gitt den til henne som "innflytningsgave" eller "ny start"-gave.

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

TS her. Takk for svar.

Så hun ville fortsette i ekteskapet?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
DesmondMiles skrev (5 minutter siden):

Så hun ville fortsette i ekteskapet?

Var vel mer en formulering på at dette kom som lyn fra klar himmel, lov å bruke hodet litt.

Anonymkode: 3c8c7...28f

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Var vel mer en formulering på at dette kom som lyn fra klar himmel, lov å bruke hodet litt.

Anonymkode: 3c8c7...28f

Du er ikke TS.

Skrevet

Ville ikke gitt som bryllups/skilsmissegave. 

Evt gitt den til henne som jul + bursdag i.o.m at den er dyr. 

Om den ikke kan leveres inn? Eller selges uten å tape for mye...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...