Gå til innhold

Har 20% stilling i butikk og ønsker mer jobb. 50% var ledig, men sjefen valgte ansette en ny fremfor meg. Er det lov?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.10.2025 den 10.23):

Mener du at jeg har krav på stillingen og bør ta det videre? Hvordan gjør jeg i så fall det?

Jeg har hele veien vært tydelig på at jeg ønsker en større stilling ovenfor sjefen, men har jo den andre jobben og det er viktig for meg å ha et liv og ta vare på det sosiale også. Derfor kan jeg ikke alltid stille opp. Og når vaktene mine kræsjer med noe som er viktig for meg gir jeg de heller fra meg enn å gå glipp av ting. Hadde håpet det hadde vært lettere å få til vakter som passer meg bedre i en større stilling. I den lille stillingen er det bare "sånn er det bare, om det ikke passer på du bytte med noen andre". Ville tro det er mer rom for forhandling med noen som skal jobbe mer...

TS

Anonymkode: 85bd2...6fe

Nei, du har ikke KRAV på denne stillingen. Selv om du hadde vært smart nok til å stille opp på de oppsatte vaktene, ville du likevel ikke hatt KRAV på denne stillingen.

Og det er heller ikke "mer rom for forhandling" dersom noen jobber i en større stillingsprosent. Vil heller si det er motsatt.

AnonymBruker skrev (På 22.10.2025 den 11.42):

Hva er problemet med det? Kan jo jobbe i ukene før og etter ferien. Unge folk trenger jo også ferie, og mange går jo på skole eller studerer og må jo få ha ferie når de har fri fra det. F.eks. på sommeren.

TS

Anonymkode: 85bd2...6fe

Eh, leste jeg deg riktig, eller ser jeg syner? Vet du hva ordet "sommerjobb" betyr?

Jeg tror nok det i ditt tilfelle handler om en kombinasjon av manglende antenner, svak konsekvensanalyse og manglende arbeidsmoral, som til sammen gjorde at du ikke fikk den 50 %-stillingen.

Anonymkode: e544a...eb8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...