Gå til innhold

Hva har du kuttet ut av skjønnhetsutgifter pga.dyrtid? Hva gir du ikke opp?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Velg kvalitet, ikke kvantitet!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har sluttet å friske opp eyeliner tatovering. Blir for dyrt. 
Har også sluttet å ta vaginal laserbehandling. 
Det var jeg egentlig helt avhengig av, da 3 fødsler gjorde meg ganske vid og slapp der nede, men siden jeg er singel nå får det bare være. 
Ellers forsøker jeg å fase ut striper i håret. 
Koster helt sykt mye, og etter 20 år med striper er det slitent og tørt.. 

Kjøper også langt mindre klær og smykker enn før. 
Elsker fine øredobber, men selv glitter er blitt for dyrt for meg nå..

Anonymkode: e9fb8...a6a

AnonymBruker
Skrevet

Klippe meg sjøl, og laegr alle produkter bunn.såpe,shampoo, dedorant, fuktihgetskrem osvosv.Veldig lett å billig.

Anonymkode: 4757b...a34

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Frisør er helt kuttet ut. Klipper meg selv eller overlater det til samboeren. Jeg klipper alle andre i familien.

Farger håret selv annenhver måned - 89 kr 

Dyr shampoo - velger en billigere en som jeg vet at fungerer - 98 kroner hver 3 måned

Tørrshampo på tilbud - 29 kroner annenhver måned

Dyrere sminke - holder med de billigere kajalene til 15 kroner, BB-cream til en hundrelapp og litt maskara til 89. Leppepomade til 29 kr.

Ting jeg ikke ønsker å fire på:

Parfyme - 499 en gang i året eller sjeldnere
Hårmaske - 285 for en større boks på tilbud hver 3 måned
Alvaskin IPL - kjøpte en maskin i stedet for å barbere og nappe hver dag, men betalte 1490 kr.
Hårolje  - 120 kr hver 3 måned
Risvann - 199 på tilbud hver 3 måned

Om økonomien går helt galt kan jeg kutte ut samtlige av postene ovenfor som koster penger og kun beholde en billig dusjsåpe og shampo.

Anonymkode: 5b448...ba0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sluttet å farge håret, vært falsk blondine hele mitt voksne liv og har nå mitt egen brune hår. Veldig fornøyd faktisk, og kommer ikke til å gå tilbake til blondine når økonomien blir lettere :) Brukte minst 3000 hver tredje måned, nå kan vi reise for de pengene i stedet. 

Bruker billigere hårprodukter, farger ikke vipper og bryn og ikke vippe-extension. Disse tingene oppdaget jeg at jeg klarer meg fint uten👍

Anonymkode: c9a58...a10

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid kjøpt billig hudpleie osv, og går aldri til frisøren. Men må ha hårprodukter, hudpleie og sminke( så billig som mulig). Siden jeg er nødt til å slutte å kjøpe klær pga alt er så dyrt så vil jeg iallefall ha hud og hår produkter og sminke.

Anonymkode: a098c...b1f

Skrevet

Ingen ansiktsbehandlinger eller manikyr/pedikyr. Noe rimeligere alternativer på sminke. Prøver å ikke kjøpe før det er behov. Har også treningsmedlemskap med inngang til spa som er beholdt. Og går litt sjeldenere til frisør. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke sluttet med noe spesielt pga dyrtid. Har aldri brukt så mye «greier», og nå for tiden enda mindre enn før. Synes det er befriende å slippe så mye styr rundt utseendet. Det jeg bruker er litt brun mascara og kanskje en BB-krem (hvis jeg skal noe), pluss solkrem i sommerhalvåret. Bruker en billig dagkrem fra matbutikk eller apotek. Farger ikke håret, men stusser det hos frisør ca to ganger i året. Bruker ikke neglelakk o.l., liker naturlige negler best. Bruker ikke bodylotion, peelinger, dyre kremer med merkelig innhold, botox, fillers og alskens behandlinger jeg ikke en gang vet hva er. Har lite rynker for alderen.

Jeg prioriterer kvalitetsklær, da. For de kan jeg ha i mange år.

Anonymkode: 3c7a0...048

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...