AnonymBruker Skrevet 20. oktober #1 Skrevet 20. oktober Jeg har kuttet ut frisør, og laserhårfjerning. Klipper meg selv, og det går fint. Masse videoer på youtube om dette. Jeg er ikke villig til å gi opp medlemskap på treningsstudio da jeg faktisk bruker det flere ganger i uken og helse og skjønnhet henger tett sammen. Trening gir meg en glød ingen krem kan etterligne. Microneedling et par ganger i året er også noe jeg ikke vil gi opp med mindre jeg absolutt må. Dette er en utgift på ca. 4000 pr.år, men verdt det. Jeg tar ingen andre behandlinger som spraytan, tannbleking, hårfarge, neglebehandlinger og bruker stort sett bare billige hudpleieprodukter. Unntaket er Paulas Choice BHA, men jeg har flasken i 2 år, så den er kanskje billigere over tid enn mange andre produkter. (De som ikke har kuttet ut noe, trenger ikke svare...) Anonymkode: ff2a8...87e 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #2 Skrevet 20. oktober Har kuttet alt med unntak av deo, såpe og barbersaker. Det er dog ikke pga dyrtid, men klarer meg helt fint. Trives mye bedre med meg selv nå😊 Anonymkode: 97552...0c8 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #3 Skrevet 20. oktober Jeg har kuttet ut dyre frisørshampoer, og dyre hudpleiemerker. Kjøper rimeligere retinol og c-vitaminserum fra apotek, men har et par dyre produkter jeg må ha, bl.a Biologique Recherche lotion (ansiktsvann med mild eksfoliering). Shampo og balsam kjøpes på Normal. Har alltid klippet meg selv, så den utgiften er konstant 0,-. Jeg har derimot begynt med manikyr for å føle meg vel, gel nails, som ser naturlig ut i lengde og form, men som gjør hendene så mye penere. Har en jobb der jeg er mye i fokus hele dagen. Anonymkode: 4a06a...24c
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #4 Skrevet 20. oktober Er negledesigner, men har allikevel brukt å gå til noen som legger negler på meg, utelukkende pga latskap og tid. Nå har jeg begynt å legge på meg selv igjen for å spare penger. Bruker jo helt latterlig lang tid, men setter på en serie og fordeler det ofte over to kvelder. Får så krampe av å file 😂 jobber ikke som negledesigner selv, har ikke gjort det på nesten 7 år. Anonymkode: 0c79d...f3e
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #5 Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har kuttet ut dyre frisørshampoer, og dyre hudpleiemerker. Kjøper rimeligere retinol og c-vitaminserum fra apotek, men har et par dyre produkter jeg må ha, bl.a Biologique Recherche lotion (ansiktsvann med mild eksfoliering). Shampo og balsam kjøpes på Normal. Har alltid klippet meg selv, så den utgiften er konstant 0,-. Jeg har derimot begynt med manikyr for å føle meg vel, gel nails, som ser naturlig ut i lengde og form, men som gjør hendene så mye penere. Har en jobb der jeg er mye i fokus hele dagen. Anonymkode: 4a06a...24c Hvilket c-vitaminserum? Jeg bruker Geek &Gorgeous, det koster 200 kr og jeg har det i ca.4 mnd. Anonymkode: ff2a8...87e
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #6 Skrevet 20. oktober Åja, glemte å svare på hva jeg ikke gir opp. Gir ikke opp botox eller hudpleie-serien min. Anonymkode: 0c79d...f3e
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #7 Skrevet 20. oktober Bruker en del penger på hudpleieprodukter og det gir jeg ikke opp. Gir heller ikke opp pedikyr. Gir heller ikke opp frisør, men har gått over til Cutters. Kan klippe det selv, men er ikke verdt å spare penger på. Kunne godt tenke meg manikyr pluss mye mer hudpleietimer, men tar meg ikke råd. Har også redusert en del utgifter til trening. Trener nesten gratis via jobb. Anonymkode: 8cacb...5ea
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #8 Skrevet 20. oktober Jeg ble litt eldre og mer moden. I takt med at jeg kanskje trenger mer produkter enn noen gang har jeg skjønt at industrien er 99% big business og penger og 1% velvære. Ja det finnes kvalitet der ute. Men det er nåla i høystakken og sjeldent verdt pengene. Anonymkode: 7d91d...ace 6 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #10 Skrevet 20. oktober Grønnsaksvaffel skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke gitt opp noen ting. Les HI. Dette svaret tilfører ikke tråden noe bra. Anonymkode: ff2a8...87e
Snop Skrevet 20. oktober #11 Skrevet 20. oktober Gitt opp: det meste av sminke og hudprodukter, dyr sjampo/balsam og manikyr gir aldri opp: treningsmedlemskap og dyr dusjsåpe 🤪 og thaimassasje/spa noen ganger i året. Tar fortsatt ansiktsmaske i ny og ne, men kjøper alltid på salg.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #12 Skrevet 20. oktober Jeg går ikke til frisøren. Kuttet ut dette før dyrtid. Jeg farger ikke håret og å klippe langt hår med litt layers og face framing er ganske enkelt å gjøre hjemme. Jeg fikser også neglene mine selv da dette er alt for enkelt til at jeg villig til å betale prisen de tar i området mitt. Vet prisen på dette varierer litt men alle salongene i mitt området tar seg svært godt betalt. For 2 av salongene tror jeg høye leiekostnader er grunnen og de 2 andre bare legger seg på samme pris for høyere inntjening. Dette er jeg ikke villig til å betale for. Det jeg ikke gir opp er hudpleie produktene jeg bruker som passer perfekt til min hud og hårproduktene som passer mitt hår. Har også noen få sminke produkter og en parfyme jeg liker. Er ikke alle verden men dette er mitt minimum for velvære. Ser for meg å ta en cellulite behandling en vennine har gjennomført med utrolige resultater. Den er litt dyr og må tas over en periode. Hadde aldri gjort det uten å ha sett hennes før og etter. Vurderer å behandle slike sprengte blodkar på lårene. Har noen få som plager meg. Men har utsatt dette grunnet prisen. Ellers vil jeg sannsynligvis begynne å gå til frisør når de grå hårene tar meg men det er det ikke tegn til enda. Den tid den sorg. Anonymkode: f14b2...dbf 1
Grønnsaksvaffel Skrevet 20. oktober #13 Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Les HI. Dette svaret tilfører ikke tråden noe bra. Anonymkode: ff2a8...87e Beklager virkelig så mye at jeg ikke så nederste setningen i HI. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på det og ikke kom med et nedlatende svar. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #14 Skrevet 20. oktober Det er så viktig for meg å føle meg vel, at det skal mye til før jeg kutter ut noe. Skal sis at jeg ikke var dyr i drift fra før av da. Men har kuttet ut farging hos frisøren. Farger håret hjemme. Får samboer til å klippe meg. Så er jeg i den alderen der jeg burde begynt med retinol og vitamin c, men det dropper jeg. Hadde også lyst på vippe extensions igjen, men droppet det også. Men har noen halvdyre hudpleieprodukter jeg aldri kommer til å gi opp. Fuktighetskrem fra clinique, peeling fra elixir, diverse serumer. Også prøver jeg å redde håret mitt fra frizz-døden. Det kreperte for et par år siden pga bleking. Så har nettopp kjøpt noen dyre serumer og frisørshampoer. 😬 Anonymkode: 79b1a...880
Mardina Skrevet 20. oktober #15 Skrevet 20. oktober Har tatt en pause fra å fikse neglene. Ellers bruker jeg bare mascara av sminke og det må jeg ha. Ellers ser jeg syk og sliten ut. Jeg farger håret mitt selv, men tar nok en pause fra det. Var hos frisøren i forrige måned for å klippe slitte tupper. Men da hadde jeg ikke vært hos noen frisør på årevis. Jeg bruker lite penger på egenpleie, bortsett fra det helt opplagte, som dusjsåpe og sjampo.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #16 Skrevet 20. oktober Jeg kutter ikke så mye,men kjøper bare påfyll når jeg trenger.Før hadde jeg skap fulle.Kutta ned på parfyme kjøp,bruker heller opp det jeg har.Frisør er jeg hos 2 ganger i året.Har tynt hår som må klippes bra Anonymkode: 2feb3...bd3
Blingblingtahei Skrevet 20. oktober #17 Skrevet 20. oktober Gitt opp frisører, og dyre sjampoer, håret mitt er langt og oppklipt så kan fint klippe det selv. Tok en del hudbehandlinger før som jeg sluttet med når jeg fikk samboer og måtte prioritere annerledes, vurderer å ta en gang i året framover fordi jeg savner det og det er noe jeg kunne tenke meg å spare til. Per nå gjør jeg alt selv. Og det blir jeg ikke å gi opp, har en dyr ish krem jeg ikke blir å gi opp, jeg har svitsja til et billigere serum og retinol enn jeg brukte å ha, samt billigere rens som fungerer ok. Solkrem og fuktighetskrem sparer jeg ikke på, det bruker jeg daglig og er såpass viktig for meg, samt trenings studio.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #18 Skrevet 20. oktober Jeg sluttet å farge håret for et par år siden, og blir nå naturlig grå. Orker ikke bruke mer tid og penger på etterveksten hos frisør. Jeg tar botox litt sjeldnere enn jeg gjerne skulle gjort, ene og alene pga dyrtiden. Men med grått hår føler jeg det blir enda viktigere å ha litt kontroll på de rynkene.. 😜 Ellers har jeg egentlig aldri brukt noen særlige luksusprodukter. Aldri fikset negler osv, det går i vanlig neglelakk jeg påfører selv. Skulle gjerne ha fått fornyet garderoben litt, men som enslig forsørger må det bare vente. Anonymkode: 09945...d87 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #19 Skrevet 21. oktober Har begynt å microneedle selv fremfor å gjøre det på klinikk. Botox ofrer jeg aldri. Anonymkode: c849e...dbb
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #20 Skrevet 21. oktober Jeg har alltid vært hos frisøren to ganger i året, men har lyst til å prøve og klippe meg selv. Er livredd. 😂 Har egentlig mest lyst til å slutte å stripe håret også og bare la håret være naturlig og bli grått. Merker at håret er tørt og skadet etter år med striping og varmebehandling. Tviholder på vippeextensions av den enkle grunn at jeg reagerer allergisk på mascara, orker ikke det hver dag, da er det bedre å reagere allergisk på vippelim en gang i måneden. Jeg kan absolutt ikke ikke bruke noe, jeg har brukt mascara siden jeg var 12 og har lyse, korte og kjipe naturlige vipper. Går til en flink tekniker som ikke setter på for lange og for tette vipper. Noen ganger tar jeg meg i å ønske at jeg levde mange hundre år tilbake i tid, hvor ingen gjorde noe med utseende og alle stilte likt. Nå blir det liksom et økonomispørsmål om man kan se fresh ut. Anonymkode: 3a0ec...a67
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå