Gå til innhold

hvor mange kalorier forbrenner du ved trening

treningsjenta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Kommer an på hva du driver med og hvor tung (impact) treningen din har.

Fex bruker du gjennomsnittelig en kalori for hvert tolvte skritt du tar når du går tur, hvis du går i vanlig tempo og er normalbygget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge min tabell forbrenner jeg 200 kcal ved 35 minutters rask gange. Men kommer an på hvor mye du veier og sånt da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge de maskinene jeg trener på, brenner jeg 100 kalorier på oppvarming, så trener jeg styrke i litt over 30 min, og der vet jeg IKKE hvor mange kalorier jeg brenner. Så går jeg raskt på tredemølle i ca 30 min og brenner 100 kalorier der.

Jeg startet en lignende tråd for litt siden.. Så hvis du leter litt så finner du kanskje flere svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

På en times trening brenner jeg fra litt over 300 til opp mot 600 kalorier avhengig av intensitet.

Dette er forskjellig fra person til person avhengig av bl.a. vekt og hvor mye du tar i, hva du trener etc :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om jeg da brenner 150 kcal på oppvarmingen min på steppern også etterpå har diverse gulvøvelser... ville dette i det lange løp være med på å gi noe effekt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Bruker å trene på crosstrainer på treningsstudio. Jeg må taste inn vekt. På en halvtime forbrenner jeg i følge crosstraineren 350 kalorier. Det er selvsagt avhengig av tempo og motstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Snart medlem*

Ifølge kondisjonsmaskinene jeg bruker, forbrenner jeg 250 kalorier på kondisjonstrening. Under styrketrening aner jeg ikke hvor mye jeg forbrenner, men jeg holder hvertfall på like lenge som under kondisjonstrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tips: Hvis dere lurer på kaloriforbrenning, skaff dere en enkel pulsklokke og tren etter den! Kjempebra redskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av en spinningtime på 45 min. forbrenner jeg som regel 400 kcal. Da ligger pulsen min gjennomsnittlig på 178 (maxpuls er ca. 200).

Endret av Tusseline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Min ergometersykkel oppgir ca. 200 kalorier for hver trening som varer i ca. 45 minutter. Det er moderat med vekselvis intensive økter, men mest moderat trening - annenhver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg trener på ellipsemaskin og forbrenner alt fra 200 kcal(lav insentitet, ingen motstand) til 450-500(med mye motstand) på en halvtime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...