AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:24 #1 Skrevet mandag kl. 12:24 Førstegangsforelder her, kvinne 30 år. Jeg skal innrømme at jeg var skeptisk til barselgruppe av flere grunner. Skuffelsen var stor da jeg ikke kunne være på første samling. På de neste samlingene var det undervisning og derfor ikke samme rom for å bli kjent. Det er opprettet en gruppe på sosiale medier men ingen har turt å engasjere seg. Jeg er til vanlig ganske introvert og liker mitt eget selskap men kan fort bli lange ensformige dager. Innimellom er det koselig å invitere noen hjem og servere god mat og skravle eller dra på kafe. Men føler disse jentene er "for selvstendige" til å gidde rett og slett 🥱 Eller kanskje de sitter på gjerdet.. Noen tanker? Anonymkode: fee89...994
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:27 #2 Skrevet mandag kl. 12:27 Har kontakt med barselgruppe til mellomste 7 år etter! Absolutt verdt å prøve! Anonymkode: fae95...c8e 4 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:32 #3 Skrevet mandag kl. 12:32 For meg så var det verdt det. Jeg var ny flytta her. Så kjente ingen. Fikk ei ny venninne av det. Vi finner fortsatt på ting sammen 20 år etter. Anonymkode: 39cfa...3dd 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:39 #4 Skrevet mandag kl. 12:39 Ja, ikkesant. Jeg har bare bodd i kommunen i 3 år. Kunne valgt å ha oppfølging i hjemkommunen og da ville jeg jo trolig havnet i gruppe med noen jeg kjenner fra før av. Men det er hyggelig å bli kjent med nye folk også 😊 TS Anonymkode: fee89...994 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:45 #5 Skrevet mandag kl. 12:45 Jeg er introvert og har ikke veldig stor vennekrets. Også tidligere i livet har jeg vært redd for avvisning og ikke vært den som tok initiativ. Men etter jeg fikk barn så har det endret seg. Spesielt barselgruppe på nummer 2, der var jeg uten tvil den som tok mest initiativ, og folk ble med hver gang. Jeg inviterte hjem flere ganger før de andre kom på banen. Jeg er absolutt eldst, 7 år eldre enn nestemann i gruppa, men det kjenner jeg ikke på i det hele tatt. Jeg anbefaler å bare kaste seg ut i det og ta initiativ. Anonymkode: 3aec9...2b5 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:55 #6 Skrevet mandag kl. 12:55 Har to barn og har fått barselgruppe gjennom helsestasjonen begge gangene. Den første barselgruppa var fullklaff. Vi møttes ukentlig i permisjonstiden og alle tok initiativ til å finne på ting. Vi har kontakt fremdeles og møtes også nå når ungene har blitt fire år gamle. Den andre barselgruppa er nok mer representativ på mange måter. Der var det et par som falt av umiddelbart osv, men vi var 3-4 stk som hadde litt kontakt. Ofte endte vi bare med å møtes tilfeldig på babysang osv, men da var det i alle fall et par kjente fjes og noen å trille tur med etterpå. Det var bare jeg og en til som tok initiativ til å møtes. Anonymkode: 39059...91f
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:01 #7 Skrevet mandag kl. 13:01 Kanskje jeg har vært uheldig, men barselgruppe har kun vært tvangssosialisering for min del og fremvisning hvem som har det best etc. stress uten like og kunne glatt vært foruten. Anonymkode: 8d21e...453 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:05 #8 Skrevet mandag kl. 13:05 Har vært heldig begge gangene. Du kan jo ta initiativ til en trilletur, med stopp hos deg for en kaffe/te? Anonymkode: 73450...d4c
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:10 #9 Skrevet mandag kl. 13:10 Jeg var med litt det første året, var tilflyttet og hadde ikke særlig nettverk. Gruppen ble raskt ca halvert ifht hvor mange som kom på de første par gangene som var i regi av helsestasjonen. Det ble en gjeng som traff hverandre i årevis, jeg droppet ut da folk gikk tilbake i jobb, og treff ble på kveldstid uten barn, med cafe/middag/vin. Det var bare fine og inkluderende folk, men jeg var eldre og det var ikke så naturlig for meg å henge med dem som hadde mer til felles med hverandre, og likte fortsatt ikke tanken på å være borte fra hjemmet/småbarnet. Anonymkode: 99991...2c0
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:15 #10 Skrevet mandag kl. 13:15 Jeg syntes det var hyggelig Her kom det også litt sent i gang for min del fordi helsestasjonen hadde gjort en feil. Men hadde glede av gruppen den tiden jeg var med selv om det var mange travle damer og ikke så ofte alle kunne. Jeg er introvert men hadde veldig behov for å møte andre foreldre i permisjonen da jeg syntes det var kjedelig og slitsomt alene hjemme med baby. Jeg er sjenert så syntes det var vanskelig å ta kontakt med tilfeldige på lekeplasser eller babyarrangementer. Flere av oss var ekstra lenge i permisjon siden babyene var født i januar og februar, og ingen åpen barnehage her vi bor, så ekstra fint å ha noen å møte. Anonymkode: 0a681...0b8
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:26 #11 Skrevet mandag kl. 13:26 Med første barnet ble jeg ikke med i barselgruppen ettersom alle bodde så langt unna meg. Med neste har jeg brukt graviditeten på å bli kjent med folk som venter barn. Så kan jeg heller henge med dem enn å belage meg på en barselgruppe jeg ikke aner om vil fungere. Jeg er også introvert forresten. Og jeg syns vel egentlig det er mer behagelig å dra på trilletur med en person fremfor 3-4 stykk. Anonymkode: 3a902...d1f
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:28 #12 Skrevet mandag kl. 17:28 Fått to barn. Ingen av barselgruppene fungerte. Med nr 1 virka det ikke som noen ville treffes. De bare stakk med en gang første time var over og skrev seg ikke på listen. Med nr 2 møttes vi to ganger. Jeg spurte her om dagen om de vil møtes igjen, men to av de svarte ikke og hun siste sa at det ikke passet uten å komme med forslag til ny dato eller noe. Virker ikke som noen av de er interessert lenger. Jeg har begynt å dra på barseltreff på et lokale i byen i stedet. Der er det mange som kommer Anonymkode: 1cc7e...7e2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:23 #13 Skrevet mandag kl. 20:23 Kan du ikke invitere dem og prøve? Hadde ikke barselgruppe av eget valg med mine to. Anonymkode: 00a32...bf6
monican94 Skrevet mandag kl. 20:36 #14 Skrevet mandag kl. 20:36 jeg likte det veldig godt, firtsatt gid kontakt med 2 fra første gjeng og mitt barn og ene barnet der har vært venner siden da❤️
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:45 #16 Skrevet mandag kl. 20:45 Det var fire stykker inkludert meg i barselgruppen min, og jeg følte at jeg ikke vibbet med noen av dem. Følte det som tvangssosialisering og møtte dem aldri utenfor rammene til helsestasjonen. Anonymkode: c2a75...eee
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:43 #17 Skrevet mandag kl. 21:43 Barsel gruppe med helsestasjonen er egentlig bare at noen kontroller er gruppetimer og dere er samme gruppe. Dere er alle voksne som selv må ta i initiativ til å skape en barselgruppe ut av det. Hvis du har lyst så legg inn en melding 🙂 Vi forsøkte et par trilleturer etter 2 samlibg pp helsestasjonen, men fikk det ikke til å klaffe med sovetider etc folk hadde nok med sitt, og ingen tok det personlig. Så møttes vi i gruppene på helsestasjonen. Anonymkode: a5a5a...9e9
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:02 #18 Skrevet tirsdag kl. 06:02 Jeg var heldig med barselgruppa 1 av 3 ganger. Men en vet jo ikke om det klaffer før en møter opp og prøver😊 Anonymkode: dff35...085
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:09 #19 Skrevet tirsdag kl. 06:09 Jeg er veldig glad jeg ble med, vi ble tre venninner som fortsatt treffes 5 år etter. Barna våre er bestevenner nå- håper de fortsetter sånn😃 Anonymkode: cbb5e...74a
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:12 #20 Skrevet tirsdag kl. 06:12 Både termin-og barselgrupper er bare tull. Mye bedre å være i sin egen boble med baby og familien❤️ Anonymkode: b7c55...153 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå