AnonymBruker Skrevet 21. oktober #21 Skrevet 21. oktober Jeg ser det diskuteres om det skal salt i kokevannet eller ikke. Det er godt mulig det finnes argumenter for å la være, men jeg tror ikke det er avgjørende for om stappen blir bra eller ikke. Jeg har ingen sterk formening, men har bare alltid gjort det slik. Kan gjerne forsøke uten også. I det store bildet så er de andre tingene langt mer avgjørende (potettype, bruk av ekte smør, koketid, at man ikke rører for mye eller bruker foodprocessor) Anonymkode: 8675d...a87 2
DesmondMiles Skrevet 21. oktober #22 Skrevet 21. oktober Jeg har aldri vært så opptatt av potetsorten. Kutter opp i biter for at det skal gå raskere. Moser med potetmoser. Har i en god klump meierismør. Har i et egg. Har i fløte eller melk - avhengig av hva jeg har hjemme. Topp tre er kremfløte, matfløte og helmelk. Salt, hvitt pepper og revet muskatnøtt til slutt.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:51 #23 Skrevet tirsdag kl. 17:51 Her bruker vi kun mandelpotet som vi rensker og koker i usaltet vann sammen med hvitløk. Damper potetene litt etter at vannet er silt av, og da hiver vi i en god klatt meierismør som får smelte. Bruker en dæsj fløte i, og moser det. Kan også bruke ballongvisp for enn litt grovere konsistens. Smaker til med salt og pepper. Potetmos kan fint varmes opp, men kan trenge litt ekstra fløte da, og det må varmes sakte under nesten konstant omrøring slik at det ikke svir seg. Anonymkode: 34b93...b21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå