Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var litt usikker på om jeg skulle sette denne her eller på mat. Men siden det er til baby setter jeg den her. Da mine eldre søskner var babyer bodde mamma i Trondheim, og hun pleide å handle mat på Helios. Der hadde de en slags krydderblanding som man kunne ha i middagsmaten til babyene, og hun sier det ga veldig god smak på maten. Har vært i kontakt med helios, men de har ikke noe slikt lengre.

Noen som har vært borti eller vet om noe lignende? Er nysgjerrig, bare, og vil gjerne prøve noe nytt til Lille sin middag. Han er vanligvis ikke kjempebegeistret for middag, så jeg tenkte en smakstilsetning av et eller annet salg kanskje vil hjelpe. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Chiquita i.i
Skrevet

Kan du ikke bare bruke vanlig krydder da?

Skrevet

Da mine unger var små, så fikk vi beskjed om at "en kokt potet er en smaksbombe for babyens smaksløker".

Hører ikke ut som om krydder for baby er noen god ide, synes jeg. Tror ikke det er meningen at voksne skal synes at babymaten smaker godt.

Skrevet (endret)

Gjest:

Vet du noe om hvilket krydder som babyer kan få? Det vi bruker i vår mat er kanskje litt sterkt?

Twigi:

Nettopp derfor jeg etterlyser en krydderblanding for babymat. Den jeg nevnte ble jo solgt som tilbehør til babymat - og søsknene mine elsket den da de var babyer. Jeg uttrykte meg kanskje litt uklart - men når jeg sa den ga maten god smak, så mente jeg at søsknene mine som da var babyer likte den veldig godt..

Takk for svar likevel! :)

Andre som har innspill?

Endret av Lemming
Skrevet

Babyer trenger da ikke krydret mat??

Skrevet

Mener da vel ikke at hun skal krydre maten slik at den smaker sterkt. Det er vel mer at hun vil gi maten mer smak, slik at den blir mer spennende for små munner.

Kan ikke skjønne at dette skulle være noe problem. Det finnes jo utallige urtekrydre som er milde, men likevel gir maten en annen smak.

Skrevet

De fleste friske urter kan du bruke.

Husk at det holder med litt for en liten en med helt "nye" smaksløker :)

Skrevet

Takk for svar! :) Skal lese litt på barnemat.com jeg! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...