AnonymBruker Skrevet 20. oktober #21 Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva skriver dere i en åpen søknad? Anonymkode: e0ec1...d67 Jeg har skrevet søknadsbrev på lik måte som om jeg hadde søkt på en utlyst stilling. Hvilken stilling jeg sender søknad på, hvorfor jeg er interessert, kvalifisert osv. Anonymkode: 2e53e...5d4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #22 Skrevet 21. oktober Sendte en for et par dager siden faktisk. Fikk svar om at jeg hører tilbake fra de i løpet av neste uke. Regner med at sjansene er gode (arbeidstakers marked). Anonymkode: b6d02...c5b
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #23 Skrevet 21. oktober Datteren min sendte en åpen søknad og ble kontaktet og fikk seg en deltidsjobb. Så det er håp med åpen søknad og. Anonymkode: feb2b...9c5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #24 Skrevet 21. oktober Som ung gikk jeg med søknad i hånden og henvendte meg direkte i butikker. Fikk en deltidsjobb på denne måten. Etter endt utdanning fikk jeg praksisplass ved å sende mail å be om et møte. Etter dette har jeg mere søkt på utlyste stillinger men vet om flere som har fått jobb etter litt slike stønt. Anonymkode: 0dc41...da5
T.M.I Skrevet 22. oktober #25 Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (På 20.10.2025 den 11.09): Jeg har ikke troen på dette selv, men begynner å bli desperat etter å komme meg vekk fra nåværende jobb. Så, er det noen som har fått jobb ved å sende inn en åpen søknad? Anonymkode: b6489...5fe Koster ikke å prøve. Jeg har sendt utallige åpne søknader til nåværende jobb. Det hjalp ikke meg stort da jeg hadde 0 erfaring og kvalifikasjoner til jobben 😅 men fikk jobb der til slutt da jeg bare møtte opp en dag og prøvde meg i jobben en overtidslørdag. Fikk tlf fra sjefen der førstkommende mandag og vært der siden. Er jo ikke helt som din problemstilling men budskapet her er jo "ikke gi opp" 😊
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #26 Skrevet 22. oktober Jeg fikk min første jobb etter endt utdannelse på denne måten. Trangt arbeidsmarked på den tida, så jeg sendte flere åpne søknader. Hadde nesten glemt hele greia siden jeg hadde en kortvarig prosjektstilling mens jeg ventet på noe annet, men dro på intervju og fikk tilbud om at ganske langvarig vikariat som endte med fast stilling og ga meg et godt grunnlag for å søke nye jobber senere. Anonymkode: 7d8c7...b10
Liljerød Skrevet 22. oktober #27 Skrevet 22. oktober Ja, det har jeg, men det er lenge siden og i en bransje som ikke krevde formell kompetanse. Men jeg har også flere venner som har fått jobb med åpen søknad, eller etter å ha tatt kontakt med firmaer som krever formell kompetanse også som ikke har utlyst ledig stilling. Da private firmaer.
nestenvoksen Skrevet 22. oktober #28 Skrevet 22. oktober Sendte åpen søknad et år (sommerjobb). Da jeg skulle søke fulltidsjobb så ble jeg tipset om å ta kontakt med dem igjen av noen som kjente til bedriften. Da husket de meg fra sist og jeg endte opp med å få jobben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå