Gå til innhold

Jakke til overvektig barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips til overgangsjakke (litt tykkere enn skalljakke og vinterjakke til barn som er overvektige? 

Sønnen min er overvektig, og jeg sliter med å finne en jakke som passer han. De blir for lange i armene og lengde hvis de passer runet magen. Han får igjen jakkene i riktig str i foehold til alder og lengde, men jeg vil ha ekstra plass til mellomlag på kalde dager. Vil ikke at det skal sitte som et pølseskinn. 

Og til dere som ikke kan vente med å skrive «hva med å slanke ungen sin da??!» Jeg prøver å få han ned i vekt. Det er ikke så enkelt som jeg skulle ønske. Det går sakte nedover, men han trenger jakker nå.. 

Anonymkode: da66e...014

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sportsbutikk. Norheim er gode på str. Da min var kraftig så kjøpte vi på Anton sport og på intersport. Jotunheim var veldig fin på str også. Så sjekk ut det.

AnonymBruker
Skrevet

I verste fall må du kanskje ta med jakken til en skredder og legge opp ermene. 

Anonymkode: c3371...0ab

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sportsbutikk støttes! Eventuelt noe på nett. Har to gutter som begge er ganske kraftige, og nå er den ene lang nok til voksenstørrelser uten noe mer problemer, men den andre har jeg kjøpt voksenstørrelse til og så hvis nødvendig fått justert ermene litt kortere. De vanlige størrelsene sitter som et pølseskinn selv med kun t-skjorte under, så de var helt håpløse. I tillegg blir de også ofte for korte. Dessverre er utvalget i klær til overvektige barn, spesielt gutter, ofte skrekkelig dårlig.

Anonymkode: b6f77...502

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte voksen damestørrelse en periode. De er kortere i armene og ryggen enn herreklær, men bedre vidde enn barneklær. Svart jakke er svart jakke. Bare satte navnelappen over der det sto «Dame M». Sa ingenting om det til ungen heller. Bergans har utebukser i dame og herre med ekstra korte bein. Usikker på om de har samme for jakker.

Nike har klær for store barn. Mange amerikanske merker har det, for å tilpasse seg markedet. Reima hadde det en periode i utebukser. Kappahl hadde jeans til gutter i «x-wide» som de dessverre sluttet med. 

Anonymkode: 906e0...9fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...