Nowayback Skrevet 19. oktober #1 Skrevet 19. oktober (endret) For oss som er nostalgiske og liker å mimre tilbake til gode dager!😊 Her kan du dele noe du har opplevd som du savner og liker å tenke tilbake på. I det siste har jeg tenkt mye tilbake på en magisk tid. Det startet i 2010 på høsten da jeg bodde for meg selv for første gang. Det skjedde så mye de neste 1,5- 2 årene og anser dem som de beste årene i mitt voksne liv. Det er absurd at det er 15 år siden, jeg får vondt i magen av å tenke på det. Hva med dere? Hva mimrer dere tilbake til? Endret 19. oktober av Nowayback
Nowayback Skrevet 20. oktober Forfatter #2 Skrevet 20. oktober Folk mimrer kanskje ikke i 2025? Litt gøyere med tiktok og leve i nuet?
Frøkenfryden Skrevet 20. oktober #3 Skrevet 20. oktober Måtte ringe venninna mi på fasttelefon etter 17 fordi det var billigst🥹 2 1
JimmyOlsen Skrevet 20. oktober #4 Skrevet 20. oktober Jeg husker med glede en tur på byen med venner og deres venner, sommeren 1996. Det var god stemning, vi hadde det gøy, ikke noe drama. 1
Frøkenfryden Skrevet 20. oktober #5 Skrevet 20. oktober Jeg savner også meg selv i 20-åra. Livet fremfor meg, litt naiv, følte alltid at alt ordner seg. Hennes letthet… den var noe den🥺 1
Cid Skrevet 22. oktober #6 Skrevet 22. oktober I 2001-2002 når jeg var 10 år så fant jeg en 20 kroning, jeg brukte den på en telefonautomat for å spørre mamma om jeg kunne beholde den 🤪 1 1
Nowayback Skrevet 22. oktober Forfatter #7 Skrevet 22. oktober Jeg savner flere epoker i livet mitt. Barndommen er det mest naturlige å savne. Savner det enkle og bekymringsfrie livet jeg hadde frem til realitetssjekken jeg fikk da min pappa døde. Savner faktisk tiden jeg gikk helt arbeidsledig. Rundt 2007, 08 og 09. Livet mitt gikk i å stå opp i 12-13 tiden og vente til kvelden slik at jeg kunne pimpe øl ut i de sene nattetimer. Mens jeg så "nye" filmer hver eneste uke. "Nye" som i aldri sett før. Jeg lastet ned filmer fra nett i hopetall og jeg fikk virkelig øynene opp for film disse årene. Jeg skammer meg ikke over å si at det var en fin tid. Det var ikke så farlig å være tidlig i 20-årene og ikke henge med de jevnaldrende. Den nyeste tiden jeg savner er høsten 2015 til våren 2017. Uten tvil den perioden jeg har trivdes best jobbmessig. Ingenting etter 2017 som jeg kjenner jeg savner. Det har gått downhill siden den gang. 1
SPOCA Skrevet 22. oktober #8 Skrevet 22. oktober (endret) Jeg mimrer tilbake da vi fikk pc i 1998, med ISDN. Første måneden klarte jeg å pådra mine foreldre en regning på rundt 5000 kr. Det ble ganske månelyst hjemme da, ja. Det skjedde ikke igjen. Ellers husker jeg godt hvordan det var når kun et par stykker i klassen på ungdomsskolen hadde fått mobil, Nokia 3210. Vi satt i trappa og ventet på tur for å spille Snake. Det var tider det. Endret 22. oktober av SPOCA 2
Cid Skrevet 22. oktober #9 Skrevet 22. oktober SPOCA skrev (43 minutter siden): Jeg mimrer tilbake da vi fikk pc i 1998, med ISDN. Første måneden klarte jeg å pådra mine foreldre en regning på rundt 5000 kr. Det ble ganske månelyst hjemme da, ja. Det skjedde ikke igjen. Ellers husker jeg godt hvordan det var når kun et par stykker i klassen på ungdomsskolen hadde fått mobil, Nokia 3210. Vi satt i trappa og ventet på tur for å spille Snake. Det var tider det. Haha trodde først at du skrev BC 1998 😆
Ramsay Street Skrevet 22. oktober #10 Skrevet 22. oktober Jeg mimrer tilbake til barne- og ungdomstiden på 80- og 90-tallet. Mye bedre musikk og TV-programmer først og fremst. Også mye godteri som ikke har vært å finne i butikkhyllene på mange år. Kroneautomatene i kafeteriaene. Telefon med bare en funksjon i stedet for alle de fiksfakseriene som er på en telefon i dag (hvor ble det av uttrykket det enkle er ofte det beste...). 1 1
Cid Skrevet 22. oktober #11 Skrevet 22. oktober Ramsay Street skrev (4 minutter siden): Jeg mimrer tilbake til barne- og ungdomstiden på 80- og 90-tallet. Mye bedre musikk og TV-programmer først og fremst. Også mye godteri som ikke har vært å finne i butikkhyllene på mange år. Kroneautomatene i kafeteriaene. Telefon med bare en funksjon i stedet for alle de fiksfakseriene som er på en telefon i dag (hvor ble det av uttrykket det enkle er ofte det beste...). Enig med musikk, veldig mye bra musikk fra 70 og 80 tallet.
JimmyOlsen Skrevet 23. oktober #12 Skrevet 23. oktober SPOCA skrev (På 22.10.2025 den 22.38): Jeg mimrer tilbake da vi fikk pc i 1998, med ISDN. Husker mange fleipet med at det sto for Ikke Særlig Dynamisk Nei.
Nowayback Skrevet 27. oktober Forfatter #13 Skrevet 27. oktober Mimrer tilbake på da Game of Thrones var på middagshøyden. Begynte først å se den i 2013, rundt da sesong 3 kom ut. Så jeg så sesong 1, 2 og 3 på få måneder. Ingen serie har vel opptatt meg og engasjert meg mer følelsesmessig enn den. Bare det å vente på neste sesong og lure på hva som skjedde videre. Det var et høydepunkt i 4-5 år. Synd at slutten ble dårlig, det plager meg såpass at jeg har ikke sett hele serien igjen siden jeg så siste sesong.
Nowayback Skrevet 6. november Forfatter #14 Skrevet 6. november Hvorfor føles ingenting som har skjedd etter 2018 verdt å mimre om? Føler det ikke er skjedd fine ting etter det. Jeg savner ikke en eneste ting fra perioden 2019-2025. 1
Cid Skrevet 6. november #15 Skrevet 6. november I julen 2002 så fikk jeg en GameCube i gave, husker hvor overlykkelig jeg var ❤️ 1 1
Lur Venn Skrevet 6. november #16 Skrevet 6. november Da eurodance var på topp. 2 brothers on the 4th fluor, corona og captain Hollywood project
Nowayback Skrevet 2 timer siden Forfatter #17 Skrevet 2 timer siden Skulle ønske jeg kunne spole 15 år tilbake. Savner min gamle leilighet hvor jeg bodde fra 2010-2013, som jeg går forbi hver dag. Bor bare et steinkast unna i dag, men har bodd et annet sted i mellomtiden i 10-12 år. Lengter bare tilbake til å være ung, betale 3500 kr i måneden i husleie, ha få bekymringer og hvor jeg faktisk likte å bo alene. Nå i min alder er det bare trist, og jeg trives ikke like godt nå i min nye leilighet som jeg faktisk eier. Og som har mye bedre standard enn den jeg savner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå