Gå til innhold

Hvor mye og hva hører du til naboene dine?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hører det rett over meg. De har annen døgnrytme enn meg og høres ut som de har mange på besøk rett over soverommet mitt fra kl 22 til 03-04, hver dag. Plager meg ikke. Er bare fascinert de orker en sånn døgnrytme. Hører drittungen i leiligheten ved siden av, når hun skriker. Hører alle som går opp og ned i trappeløpet. 

Anonymkode: e297e...a54

Dette er en blokk fra 50-60-tallet.

Anonymkode: e297e...a54

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bor i blokk bygd på begynnelsen av 2000-tallet. Jeg hører ingenting. 

Anonymkode: 0cf8e...118

AnonymBruker
Skrevet

Bor i blokk, med naboer på alle kanter. Kan høre noen hunder som bjeffer, en nabo som hoster eller en annen som hører på høy musikk. Men det er såpass godt isolert at alt høres veldig svakt. 

Det eneste som høres veldig godt er når naboen under oss krangler med tenåringen sin. Og det er ikke sjeldent… 

Anonymkode: 01305...193

AnonymBruker
Skrevet

Bir i rekkehus. Hører knapt naboen annet når hun setter på lydanlegget på TVen. Da durer det hos meg. Heldigvis veldig sjeldent. 

Da jeg bodde i blokk så hørte jeg bare naboen når favorittlaget i fotball fikk mål. 

Anonymkode: 3880d...b51

AnonymBruker
Skrevet

1. Etasje, nybygg. Høre ingenting fra naboer. 

Anonymkode: 5fb6d...cc3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater naboene. De bråker faen meg hele dagen. Ungene skriker, moren skriker og de lage bare rabalder. Det går ikke an å slappe av på verandaen. Bare spetakkel. Og så klager de når jeg en sjelden gang spiller litt musikk. 

Anonymkode: 3a450...154

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg hater naboene.

Jeg og… De har ødelagt et fint sted å bingo nå er jeg bekymret for salg. Dessverre bare ved å leve vanlig, men med mye mer støy enn forrige eier som vi ikke hørte. 

Anonymkode: f3065...d09

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg lurer på hvilken boligtype du har og hvor mye/hva du hører til naboene dine. 

Jeg bor i rekkehus og så lenge naboene er våkne og hjemme, hører jeg de hele tiden. Musikk, radio/tv, smelling i dører og skap, trapper, dunking i gulv osv. Jeg hører også alt de sier når de er ute og jeg er inne. 

Før bodde jeg i enebolig i boligfelt og da hørte jeg en av naboene som spilte insane høy musikk hele tiden, utenfor huset sitt, pluss at alle brukte høytrykksspyler og sirkelsag hver søndag. Men det gikk an å finne en stille krok inne hvor jeg kunne lese en bok i fred uten støydempende headset eller ørepropper. 

Sannsynligvis er det vel dårlig isolering her, håper ikke det er vanlig å høre så mye. 

Anonymkode: 08703...397

Rekkehus. Hører når de slamrer med dører, løper i trappa eller har besøk på terrassen. De er ikke norske, og mannfolka er høylytte, så akkurat besøk på terrassen ute kan være irriterende. Spesielt kombinert med røyking. Men de er gode naboer, og ikke mer lyd enn man kan forvente. Noe må man tåle når man bor sånn, blant annet sigarettrøyk. 

AnonymBruker
Skrevet

Bor i enebolig, og hører lite til naboene. Det er alltid noen som høytrykksspyler på lørdagsformiddag, det hender det går forbi en barnefamile på veien, men veien er på "feil" side av huset, sånn at jeg hører/ser ikke veien når jeg er ute i hagen. 

Før bodde jeg i rekkehus, bodde først ved siden av en dame i 50årene. Hørte aldri noe! Aldri en lyd. Så flyttet hun, og det kom inn ett ektepar med tenåringer..  Det var mye "bråk". Slamring med dører, musikk, løping i trapper, og masse mopeder ute.. Da skjønte jeg hvor lytt det var der.. Disse.lydene var jo bare normale bolyder, men det hørtes godt. Og det var faktisk en av grunnene til at vi flyttet i enebolig. 

Anonymkode: d9b60...e14

Skrevet

Bor i leilighet i blokk. Hører naboen ved siden av ganske godt. Hører når de dusjer, når de har sex, hunden bjeffer, slamring med dører. Hun over hører jeg når hun støvsuger, går med sko inne og har radio/ musikk på, men det merker jeg ikke mye til, da jeg bruker det rommet, som et soverom, og ikke stue, som det egentlig er oppførst som i tegninger. ( Har to soverom, så det jeg sover på, er i motsatt ende). Ellers hører jeg slamring med hoveddør. 

Skrevet

Bor i enebolig med naboer på begge sider og en i front. Hører ingenting til vanlig. Det er så stille at det føles som jeg er den eneste i området. 
Om det er barn utenfor så kan jeg kun høre det om jeg er på rommet mitt/på kjøkkenet. 
(Da jeg bodde i Oslo så bodde jeg i en tomannsbolig som var så dårlig isolert på min side at jeg kunne høre alt utenfor. Så befriende å komme til dette huset her❤️)

AnonymBruker
Skrevet

Sokkel i ene siden av huset, hos en barnefamilie. Jeg bor under soveromsavdelingen deres, så jeg får med meg alt som foregår i trapperom og mot min side. Hører når de tisser, og trekker ned, og hørt mor lese for barna om sommeren når vinduene er åpne (💗). Jeg hører ingenting fra kjøkken og stueavdelingen deres, så ingen tv eller om de f.eks har en blender, så vet jeg ikke om det. 

Huset er fra 80-tallet, og min boenhet er skilt ut, så det er naturlig nok ikke isolert for at det skal være to husstander. Jeg regner med de hører ca det samme fra meg, og dropper å bruke blender tidlig på morgenen, for det blir da rett under soverommene deres, og det er helt unødvendig. 

Det er gi og ta, og de er utrolig fine folk, så jeg bor godt 💚 Selvsagt litt mye når de bråker sent på kvelden eller natten, har danseparty over hodet mitt når jeg ligger med migrene, eller når barna slår seg vrange, men det går bra det også. Jeg kommer alltid til å bo tett på folk, så jeg velger å ikke bry meg når det er sånne hverdagslige lyder. 

Anonymkode: c73b2...961

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Sannsynligvis er det vel dårlig isolering her, håper ikke det er vanlig å høre så mye. 

Det du beskriver er akkurat som her, så jeg håper det er vanlig å høre naboen vegg i vegg i rekkehus. Forrige eier hørte vi ikke, men nå er det akkurat som det er svikt i lyddemping, for løping, skapdører og kraftig nysing etc er som vi er i samme husstand. Blir salg etter hvert. 

Anonymkode: f3065...d09

AnonymBruker
Skrevet

Enderekkehus. Hører ingenting av naboene vegg i vegg annet enn npr de en sjelden gang er ute på terrassen. 

Har en tomannsbolig på andre siden, hører minimalt fra dem også. Rene paradis etter å ha bodd i en 50-tallsblokk hvor man kunne høre naboen fise. 

Anonymkode: ea269...01c

AnonymBruker
Skrevet

Enebolig. Hører noen av naboene godt når de spiller høy musikk en og annen sommerdag, men stort sett rolig. En annen nabo durer og bråker med maskiner fra morgen til kveld i perioder. Så hører jeg en nabo som kjører av gårde tidlig om morgenen, men det er fordi jeg har soveromsvinduet oppe.

Anonymkode: e94d5...e23

AnonymBruker
Skrevet

Bor i blokkleilighet fra 1960 årene, hører ingenting fra naboene. Har naboer over meg, under meg å ved siden av.

Anonymkode: f82bf...970

AnonymBruker
Skrevet

Bor i tomannsbolig fra 1978. Hører ungdommen i helger/kvelder når han spiller dataspill og roper høyt (har soverom vegg i vegg med meg). Hører når han løper i trappa og når han smeller med døra om morgenen  når han skal på skolen. og hører familien når de har besøk på terassen og jeg selv har verandadøra oppe. Ellers ikke.

Naboen på andre siden (ikke i 2 manns boligen), har små barn. Hører når de leker på trampolinen eller når foreldrene blir irriterte over noe og hever stemmen innendørs pga barna, Ikke noe bekymringsfullt, men typisk når de har kommet hjem fra bhg og vil feks ut å leke uten jakke, når det pissregner eller ikke vil inn til middag osv.

Lever fint med lydnivået rundt meg ☺️

Anonymkode: edd21...a65

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i rekkehus fra sent på 70-tallet og hører ingenting fra naboene når vi er innendørs. Eneste er så klart om det er dunking rett i veggen mot oss, men det skjer jo kun typ en gang i halvåret. Godt isolert her og det er jeg takknemlig for, jeg blir utrolig sliten av støy så jeg er glad for at det er stille her så lenge vinduer og dører er igjen.

Anonymkode: 64a88...2ff

Skrevet

Hører utrolig lite til naboene og ser enda mindre til de. Veldig deilig.

Skrevet

Hører ikke naboene med mindre jeg har vindu oppe og de sitter på verandaen. Ellers er det stort stille, men hører lyder som borring og hamring noe som ikke er så ofte, og en svak dur av sentrifugering av vaskemaskin men som er veldig lav.  Plager meg ikke. Bor i blokk, og det er ikke lytt her. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...