AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2025 #1 Skrevet 19. oktober 2025 Og er det for hand, eller i automat? Anonymkode: 998ef...815
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2025 #3 Skrevet 19. oktober 2025 På utvask med slange, når det trengs. Å ha faste rutiner for slik er bare stressende. Anonymkode: 65071...340
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2025 #4 Skrevet 19. oktober 2025 Når den trenger en vask. Kjører i automat. Anonymkode: 87915...490
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2025 #5 Skrevet 19. oktober 2025 En gang i uken. Alltid børsteløs. Er like blank nå som den var da den var ny. Anonymkode: 4d5e2...ab7 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2025 #6 Skrevet 19. oktober 2025 Børste løs og noen ganger selv. Flere ganger løpet av en måned. Anonymkode: bc8ba...a2c 1
Mardina Skrevet 19. oktober 2025 #7 Skrevet 19. oktober 2025 Når den er skitten. Vasker med høytrykkspyler på bensinstasjonen. Prøver å ikke vaske for ofte.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2025 #8 Skrevet 19. oktober 2025 Prøver så godt jeg kan med høytrykk/selvvask på noen bensinstasjoner i Oslo. Må som oftest gi f.. Kule innvandrer-biler okkuperer alt. De blir sikkert ekstra møkkete av grisekjøring. Anonymkode: a9528...a2f
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2025 #9 Skrevet 19. oktober 2025 I automat 1-2 ganger i året. Alt for lite, jeg vet. Anonymkode: b36d1...060
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #10 Skrevet 20. oktober 2025 Spørs på været, men vasker den når det trengs. Vasker for hånd og aldri i automat, det har jeg aldri gjort med noen av mine biler. Anonymkode: 20750...e0f
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #11 Skrevet 20. oktober 2025 Mardina skrev (9 timer siden): Når den er skitten. Vasker med høytrykkspyler på bensinstasjonen. Prøver å ikke vaske for ofte. Det går ikke an å vaske bilen for ofte. Men det går an å vaske bilen feil. Da er det noen ganger bedre å la være å vaske… brannbilene spyles og vaskes hver dag, og enda viktigere er det om vinteren når det er salt, grus, snø, regn og drit på bakken som virvles opp. Å vaske er å vedlikeholde! Anonymkode: fdd26...6ba 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #12 Skrevet 20. oktober 2025 Ved behov, når en av oss sier "oi,nå er det på tide". Vaskehall, men aner ikke detaljer, alltid mannen som fikser. Anonymkode: 0fcc3...93c
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #13 Skrevet 20. oktober 2025 jeg la Ditec behandling på bilen når den var ny og har fulgt det opp, noe som betyr at jeg bare spyler av bilen en gang i uka om det er skikkelig grisete og kjører den i maskin en sjelden gang når det er ekstremt og det virkelig trengs.. Anonymkode: d5638...486
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #14 Skrevet 20. oktober 2025 I år har vi ikke vasket noen av bilene våre i sommerhalvåret. i fjor tror jeg de ble vasken en gang eller to maks. Vasking skjer da "old school", med slange, svamp og bøtte med varmt vann/såpe. Men i vinterhalvåret får de noen runder med varm høytrykk for å fjerne sløret av saltslaps. Bil er redskap. Jeg skjønner jo at dette er langt fra godt vedlikehold, men gir litt f... Men begge se forbausende fine ut. Har ellers hatt god underholdning av naboen: Han kjøpte en splitter ny bil for tre år siden. Første sommerhalvåret sto han MINST en gang i uken og vasket og gnukket på bilen sin, gjerne to ganger. Og det tok timer. Nesten manisk. Andre året var det bedre, og i år har jeg kun fått med meg at han har vært ute med slangen et par ganger...😁 Anonymkode: 71ba4...038
Amantha Skrevet 20. oktober 2025 #15 Skrevet 20. oktober 2025 Vaskehall med børste, når det trengs. Har vasket med børsteløs men la merke til en slags «film» på bilen etterpå og likte det fryktelig dårlig.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #16 Skrevet 20. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): I år har vi ikke vasket noen av bilene våre i sommerhalvåret. i fjor tror jeg de ble vasken en gang eller to maks. Vasking skjer da "old school", med slange, svamp og bøtte med varmt vann/såpe. Men i vinterhalvåret får de noen runder med varm høytrykk for å fjerne sløret av saltslaps. Bil er redskap. Jeg skjønner jo at dette er langt fra godt vedlikehold, men gir litt f... Men begge se forbausende fine ut. Har ellers hatt god underholdning av naboen: Han kjøpte en splitter ny bil for tre år siden. Første sommerhalvåret sto han MINST en gang i uken og vasket og gnukket på bilen sin, gjerne to ganger. Og det tok timer. Nesten manisk. Andre året var det bedre, og i år har jeg kun fått med meg at han har vært ute med slangen et par ganger...😁 Anonymkode: 71ba4...038 Haha... Vi er nok litt like. Bortsett fra at mannen bare tar med bilene gjennom vaskehallen innimellom, og så leverer vi til innvendig rens en gang om året. Bilen er et redskap... Og byttes jevnlig. Så jeg kjenner jeg ikke klarer å bry meg om hvor skinnende den er, så lenge den er trygg og vedlikeholdt. Vi kjøpte nettopp ny bil, og igjen ble vi enig om ingen mat og drikke. Første kaffe latten kom vel inn i bilen etter tre dager, og uka etter ble det mat på farten... Anonymkode: 0fcc3...93c
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #17 Skrevet 20. oktober 2025 normalt 2 gang i uka. sommer bruker jeg høytrykkspyler med skumkanon. Vinteren børsteløs vask i hall. (abonement så ikke så dyrt) Grundig vask med hanske og voksing 2 gang pr år. Handler om at drit ikke skal sitte fast. Det vises på en bil om den er jevnlig vasket som kan øke verdien ved salg. Blir mindre rust av det også. (underspyler selvfølgelig alltid) Anonymkode: e6148...f43
Mardina Skrevet 20. oktober 2025 #18 Skrevet 20. oktober 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det går ikke an å vaske bilen for ofte. Men det går an å vaske bilen feil. Da er det noen ganger bedre å la være å vaske… brannbilene spyles og vaskes hver dag, og enda viktigere er det om vinteren når det er salt, grus, snø, regn og drit på bakken som virvles opp. Å vaske er å vedlikeholde! Anonymkode: fdd26...6ba Jeg gjør det som passer meg best.
LilleMy_09 Skrevet 20. oktober 2025 #19 Skrevet 20. oktober 2025 En gang i måneden. Automat om vinteren; for hånd om sommeren. Har jeg kjørt mye på salta vei spyler jeg dekka etter kjøreturen
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #20 Skrevet 20. oktober 2025 Uff. Jeg er ikke sånn kjempe flink til å komme på det. jeg tar det når jeg synes det trengs. Alltid børsteløs i maskinen. Det hender mannen vasker den for hånd når han ser det trengs. Grunnen til at jeg glemmer det er fordi jeg vasker arbeidsbilen så ofte. At jeg glemmer av min egen. Jeg vasker arbeidsbilen nesten hver gang jeg bruker den. Anonymkode: 408f5...e74
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå