Maia70 Skrevet 20. oktober 2025 #21 Skrevet 20. oktober 2025 (endret) Nei, har brukt det ved to anledninger siden det kom. Jeg liker ikke Al, tror ikke agendaen bak det er god. Nå er det "din beste venn", men dette "vennskapet" tipper jeg kommer til å snu til at vennen din viser seg å være en psykopat. Endret 22. oktober 2025 av Maia70 6 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #22 Skrevet 20. oktober 2025 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg bruker det hver dag. Kanskje på tide at vi oppgraderer strømkapasiteten om det er et problem. Jeg har ikke elbil og et bittelite hus, så tenker det er godt innafor. Anonymkode: 1bad1...ea4 Du vet lite om dette ser jeg. Det er jo ikke ditt private strømforbruk men globalt og på de store serverene. Anonymkode: 97aa7...811 6 1
Faina Skrevet 20. oktober 2025 #23 Skrevet 20. oktober 2025 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Bruker aldri, av prinsipp. Grunnen er at jeg tenker manglende refleksjonsevne, mental dovenskap og fallende iq er den største trusselen mot menneskeheten. Jeg vil tenke sjøl, gitt. Anonymkode: 3286b...8a4 Enig. Bruker aldri den dritten der og jeg leser ikke andres svar som er hentet derifra heller. 5
Strigiformes Skrevet 20. oktober 2025 #24 Skrevet 20. oktober 2025 Har aldri spurt ChatGPT om noe som helst. En robot kjenner ikke meg. 1 1
Gjest Idar K. Skrevet 20. oktober 2025 #25 Skrevet 20. oktober 2025 Jeg har landet på at jeg ikke skal bruke noen form for LLM. Jeg testa Chat-Gpt og spurte om kilder på påstanden den ga meg. Kvinneguiden ga den meg som kilde. Det fortalte meg at disse tekstmodellene er ubrukelige.
17.11 Skrevet 20. oktober 2025 #26 Skrevet 20. oktober 2025 Bruker det sjeldent, men har hatt god bruk for den et par ganger, da mest fordi det har spart meg for mye tid når jeg har hatt det travelt. Jeg vet hvilke svakheter den har, så jeg får den aldri til å gjøre arbeid jeg ikke klarer å kvalitetssikre i etterkant.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #27 Skrevet 20. oktober 2025 Maia70 skrev (41 minutter siden): Nei, har brukt det ved to anledninger siden det kom. Jeg liker ikke AIl, tror ikke agendaen bak det er god. Nå er det "din beste venn", men dette "vennskapet" tipper jeg kommer til å snu til at vennen din viser seg å være en psykopat. Hvordan kan en AI være psykopat? Er ikke minstekravet for å diagnostisere noen at de er et levende menneske? Anonymkode: b73e3...7c3 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #28 Skrevet 20. oktober 2025 Nei, aldri. Jeg er såpass gammel at jeg kan søke troverdige kilder på nett. Har aldri hatt gps, og logget ut av Meta for ti år siden. Å ta snarveien om å spørre AI om ting jeg fint kan søke opp selv føler jeg personlig er flaut. Det jeg ser p.t av AI-generert innhold er tragisk, så snart kvaliteten blir bedre så kutter jeg navlestrengen. Anonymkode: a5b17...5bd 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #29 Skrevet 20. oktober 2025 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Bruker du ChatGPT ofte? Anonymkode: 17888...ccd Nei. Vi har tilgang på GPT-5 på jobb, men avslører den i løgn hele tiden. Anonymkode: 84fe6...4a4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #30 Skrevet 20. oktober 2025 Stort sett hver dag. Men jeg bruker den som LLM og ikke som leksikon. Anonymkode: 9582f...c74
Maia70 Skrevet 20. oktober 2025 #31 Skrevet 20. oktober 2025 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvordan kan en AI være psykopat? Er ikke minstekravet for å diagnostisere noen at de er et levende menneske? Anonymkode: b73e3...7c3 Jeg har ikke sagt at AI kan være psykopat, jeg sier at AI kommer til å oppføre seg som en psykopat.
Memorangen Skrevet 20. oktober 2025 #33 Skrevet 20. oktober 2025 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Nei, aldri. Jeg er såpass gammel at jeg kan søke troverdige kilder på nett. Har aldri hatt gps, og logget ut av Meta for ti år siden. Å ta snarveien om å spørre AI om ting jeg fint kan søke opp selv føler jeg personlig er flaut. Det jeg ser p.t av AI-generert innhold er tragisk, så snart kvaliteten blir bedre så kutter jeg navlestrengen. Anonymkode: a5b17...5bd Du vet at det første svaret som kommer opp på google er fra chatgpt.. 2
Memorangen Skrevet 20. oktober 2025 #34 Skrevet 20. oktober 2025 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Nesten aldri. Lurer jeg på noe, googler jeg det. Chatgpt er ubrukelig som oppslagsverk. På jobb bruker vi copilot. Anonymkode: 934dd...9a9 Det første svaret du får opp på google er som regel chatgpt..
Jdz Skrevet 20. oktober 2025 #35 Skrevet 20. oktober 2025 Jeg bruker ChatGPT av og til, men synes generelt Gemini er bedre på nesten alle områder. Jeg bruker selvsagt aldri noe av dette som oppslagsverk, samtalepartner eller sannhetskilde, men til en del oppgaver sparer AI meg for 50%-90% tid på enkelte oppgaver, spesielt lese og skrive dokumentasjon, enkle QA og programmeringsoppgaver etc. AnonymBruker skrev (21 timer siden): Nesten aldri. Lurer jeg på noe, googler jeg det. Chatgpt er ubrukelig som oppslagsverk. På jobb bruker vi copilot. Anonymkode: 934dd...9a9 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har også copilot på jobb. Jeg synes copilot er vesentlig dårligere enn ChatGPT. Anonymkode: 35c9c...8f9 Copilot er bygget på ChatGPT. Den har nok en annen systempromp enn chatgpt.com, men i bunn og grunn er det samme modell, så det bør i utgangspunktet ikke være så stor forskjell. Memorangen skrev (9 minutter siden): Du vet at det første svaret som kommer opp på google er fra chatgpt.. Det stemmer ikke. AI-resulltatene fra Google kommer fra Googles egen tjeneste Gemini.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #36 Skrevet 20. oktober 2025 Ja, hver dag i jobben min. Den leser alle mine eposter og kommer med forslag til hva jeg skal svare. Ofte bare leser jeg forslaget og trykker "send". Jeg trenger ikke lenger skrive, bare kvalitetsikre. Den hjelper meg ironisk nok med å skrive mer menneskelig. Jobben min er å formidle teknologi, og jeg er litt autistisk. Det er dette LLMs er god på, språk. Ser folk trur det er en slags "ny Google", eller et oppslagsverk for fasitsvar. Det er helt feil, og jeg skjønner om man er underveldet om de går inn med den tankegangen. Anonymkode: 73d59...a3c 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #37 Skrevet 20. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, aldri. Jeg er såpass gammel at jeg kan søke troverdige kilder på nett. Har aldri hatt gps, og logget ut av Meta for ti år siden. Å ta snarveien om å spørre AI om ting jeg fint kan søke opp selv føler jeg personlig er flaut. Det jeg ser p.t av AI-generert innhold er tragisk, så snart kvaliteten blir bedre så kutter jeg navlestrengen. Anonymkode: a5b17...5bd Det er ikke meningen at du skal bruke den som oppslagsverk heller, det er ikke det den er laget for. Ingen som kan å bruke chatGPT vil kunne påstå at den er en troverdig kilde, men den kan være et nyttig verktøy. Kildene kan du mate inn selv. Anonymkode: 2008a...2cc 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #38 Skrevet 20. oktober 2025 Bruker det sikkert en gang i timen i arbeidstiden – og betaler til og med for det. Anonymkode: ea7ed...2de
Memorangen Skrevet 21. oktober 2025 #39 Skrevet 21. oktober 2025 Jdz skrev (11 timer siden): Jeg bruker ChatGPT av og til, men synes generelt Gemini er bedre på nesten alle områder. Jeg bruker selvsagt aldri noe av dette som oppslagsverk, samtalepartner eller sannhetskilde, men til en del oppgaver sparer AI meg for 50%-90% tid på enkelte oppgaver, spesielt lese og skrive dokumentasjon, enkle QA og programmeringsoppgaver etc. Copilot er bygget på ChatGPT. Den har nok en annen systempromp enn chatgpt.com, men i bunn og grunn er det samme modell, så det bør i utgangspunktet ikke være så stor forskjell. Det stemmer ikke. AI-resulltatene fra Google kommer fra Googles egen tjeneste Gemini. det er likevel AI.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2025 #40 Skrevet 21. oktober 2025 Ofte. Mest på gøy. Anonymkode: 5daec...b42
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå