Gå til innhold

Besteforeldre som ikke god nok til å være barnevakt

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han er ihvertfall imot at de passer vår datter alene. Dessuten har vi ingen planer om å gå fra hverandre, ressurssterke holder sammen.

Anonymkode: 6a639...6fd

Ja, da helt til den ressurssterke mannen finner en yngre kone. Du har ingen garantier.

Anonymkode: 72fcb...79e

• Liker 5
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mamma fikk aldri passe barna. Hun var alkoholiker og røyka inne. 
Resten av familien har fått passe. Husker selv hvor stas det var å være hos besteforeldre med litt friere tøyler, litt færre regler og lakris midt i uka. 

Anonymkode: e863f...f4a

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Mine svigerforeldre får ikke passe datteren vår, av den enkle grunn at de ikke forholder seg til våre regler. De forstår ikke problemet med skjerm, og mener det er en grei avledning under måltider. De kan også finne på å plassere et lite barn alene foran YouTube på telefonen. 

Det er null grenser angående sukker og søtsaker, og de er selv overvektig. Det serveres gjerne sjokolade rett før middag. De snakker ikke med barn, men til eller over hodet på de. De er inaktive og hadde aldri funnet på noe aktivitet med barnebarna.

Så av den grunn får de ikke være alene med henne. Mine foreldre derimot er spreke, tar med barnebarn på fjelltur og kulturelle opplevelser. De serverer sunn mat, men forstår gleden av en is til dessert. De bruker ikke skjerm, de velger heller bøker.

Er det andre i samme situasjon som tør å si det høyt? Jeg kjenner kun en annen som føler det samme, og de velger heller å leie inn en profesjonell barnevakt enn å overlate ansvaret hos besteforeldre.

Jeg regner med at dette bare er trolling. For svært få er så tjukk i hue at de ikke forstår at skjerm og sukker ikke er farlig noen få ganger når de lever i et strengt regime til vanlig.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Mine foreldre var som svigerforeldrene og vi har klart oss fint. Jeg er småbarnsforelder selv og syns at mange er veldig hysteriske i dag. 

Du virker veldig fordomsfull. Veldig mange ressurssterke går fra hverandre til tross for at de er ressurssterke og har ting på stell. 

Anonymkode: fa68e...3dd

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Han er ihvertfall imot at de passer vår datter alene. Dessuten har vi ingen planer om å gå fra hverandre, ressurssterke holder sammen.

Du tror ressurssterke menn forteller kona at de vurderer elskerinnene i stedet?

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Og der ble det tydeligvis at du kun er ute etter å provosere🤪🤪 Tydelig at du er mye bedre enn svigers

Anonymkode: 56001...807

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Mine svigerforeldre får ikke passe datteren vår, av den enkle grunn at de ikke forholder seg til våre regler. De forstår ikke problemet med skjerm, og mener det er en grei avledning under måltider. De kan også finne på å plassere et lite barn alene foran YouTube på telefonen. 

Det er null grenser angående sukker og søtsaker, og de er selv overvektig. Det serveres gjerne sjokolade rett før middag. De snakker ikke med barn, men til eller over hodet på de. De er inaktive og hadde aldri funnet på noe aktivitet med barnebarna.

Så av den grunn får de ikke være alene med henne. Mine foreldre derimot er spreke, tar med barnebarn på fjelltur og kulturelle opplevelser. De serverer sunn mat, men forstår gleden av en is til dessert. De bruker ikke skjerm, de velger heller bøker.

Er det andre i samme situasjon som tør å si det høyt? Jeg kjenner kun en annen som føler det samme, og de velger heller å leie inn en profesjonell barnevakt enn å overlate ansvaret hos besteforeldre.

Ikke av sånne filleting.

Et stykk bestemor får ikke passe barna fordi hun involverer barna i voksne sine problemer. Kan godt ta en heftig krangel med mannen sin mens barn hører på. Forteller barn om utfordringer i samlivet, hva alle andre sliter med og stygge ting om barna sine foreldre. Kan finne på å si til et barn at noen ikke liker de. 

Lar små barn være våkne til langt på natt, aldri faste måltider - såvidt det er måltider og de består av pølse. Aldri brødskiver eller felles middag med barna, men de har fri tilgang til godteriskuffen. 

Tar med barna på jobb der de brått kan møte på rusa folk, at noen har tatt en overdose eller sprøyter liggende rundt.

Syns det er helt ok å reise hit og dit til alle døgnets tider og overse barnas behov. Som blant annet bleieskift og dobesøk. Det har også skjedd at barn som sover på samme rom som bestemor og mannen er vitne til sengeaktiviteter.

Dette opplevde søskenbarna til mine barn, så vi har sagt nei hele veien. 

Utenom dette handler det om å kjøpe barnas kjærlighet og brutte løfter. 

Anonymkode: 2fdbf...3f0

• Liker 3
Skrevet

Kaaan det tenkes at et kjipt forhold til besteforeldrene sine gir dårligere helse enn det lille hun får av sukker og skjerm når de er barnevakt? 
Hvis dere har så mye barnevakt at det utgjør en skade for barnet så er det vel ikke besteforeldrene som er problemet. 

Anonymkode: e87c2...9a6

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Høres litt ut som slik jeg har det bare svigermor er den trente og aktive,  sunne kosthold og mye turer med barna, og mine foreldre er skrøpelige og forlater svært sjelden eiendommen med jentene. Er peppa gris på tv som står på hele tiden bortsett fra til middagsmåltider. De får kjeks og is som de vil og de blir ikke lekt med, de surrer rundt i stue og på verandaen. De er svært glad i barnebarna og har de på fanget og leser litt for de av og til, de interakter med dem og er veldig koselige. Ikke så ille som ditt scenario, men ta en prat med svigers og sett opp noen regler, men prøv å møt dem på halveien, besteforeldre skal få lov til å skjemme bort, fokuser på at barna dine må få lov til å se dem selvom de ikke blir møtt under dine helsekrav.

Anonymkode: 7b390...898

Tror du besteforeldre før i tiden lekte med barnebarna? Nei, det gjorde de ikke, besteforeldrene gjorde sine hverdagslige oppgaver og barnebarna lekte selv eller sammen med andre barn. Det å måtte aktivisere barna er noe dere som har små idag har funnet opp og krever av andre at de gjør. 

Anonymkode: ece9a...958

• Liker 7
Skrevet

Joda, de gjorde en elendig jobb. Men vi ble sammen som 15 åringer, så jeg fikk formet han til å bli en ordentlig mann. Nå er vi i 40 årene.

Stakars mann, altså blitt det sønnen her kaller tøflus

Anonymkode: 6256f...407

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Høres litt ut som slik jeg har det bare svigermor er den trente og aktive,  sunne kosthold og mye turer med barna, og mine foreldre er skrøpelige og forlater svært sjelden eiendommen med jentene. Er peppa gris på tv som står på hele tiden bortsett fra til middagsmåltider. De får kjeks og is som de vil og de blir ikke lekt med, de surrer rundt i stue og på verandaen. De er svært glad i barnebarna og har de på fanget og leser litt for de av og til, de interakter med dem og er veldig koselige. Ikke så ille som ditt scenario, men ta en prat med svigers og sett opp noen regler, men prøv å møt dem på halveien, besteforeldre skal få lov til å skjemme bort, fokuser på at barna dine må få lov til å se dem selvom de ikke blir møtt under dine helsekrav.

Anonymkode: 7b390...898

Vanlig det besteforeldre gjorde flere var i hvertfall ikke leke

Selv om jeg vokste opp med besteforeldre i samme hus osv. Så var det ikke lek. Nei de gjorde sine ting samtidig som de så til meg og mine små søsken. Vi ungene måtte være med å gjøre det de gjorde eller så måtte vi leke selv. Men gode minner er det skru båt , laget middag på kjøkkenet, lærte å brette klær osv

Og slik har mine unger vokst opp. Svigers har hatt de med i verkstedet skrudd bil/traktor/atv/snøskuter, bakt, laget mat, slaktet, klippe plen,  sanke bær og laget sylte tøy, og kanske tatt et slag kort mens potetene kokte

Anonymkode: 6256f...407

• Liker 5
Skrevet

Små doser av usunn mat og skjerm er da helt greit. 

Jeg bruker ikke det ene settet med besteforeldre fordi huset deres er utrygt og de ikke hadde klart å sørge for at barna ikke gikk ut på en trafikkert vei eller lignende.

Anonymkode: 64a13...7df

Skrevet
PostmannPat skrev (45 minutter siden):

Noe så trist at besteforeldrene ikke kan passe barnebarnet, av en så simpel årsak som begrensing av skjerm og sukker. 
Herregud, la ungen kose seg med litt frie tøyler hos bestemor og bestefar i ny og ne! 

Det bør kanskje være visser grenser...

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Enig med deg, folk som driver med omsorgssvikt (mye skjerm og dårlig kosthold) får ikke passe våre barn heller. 

Anonymkode: 10901...b60

Du har en ganske snever forståelse av hva omsorgssvikt er, horribelt hvordan man vanner ut det begrepet i dag.

Hadde besteforeldrene dratt barnebarna etter håret mens de kalte de fitter og udugelige mens de sultet de, da kunne vi kalt det omsorgssvikt. 

Anonymkode: 80073...d8b

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Min personlige mening er at dine barn kommer til å gå glipp av noe viktig. At folk er like mye verdt til tross for sine ulikheter.

Fint det, men alle er ikke egnet til alt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Joda, de gjorde en elendig jobb. Men vi ble sammen som 15 åringer, så jeg fikk formet han til å bli en ordentlig mann. Nå er vi i 40 årene.

Å kjære meg,  du høres ut som.en fryd. 

Du har formet han slik at han passer inn i ditt bilde av ordentlig.  Du har bestemt hvordan gutten skulle være,  for at det passet deg best. 

Hvordan i all verden kunne du bli sammen med han i det hele tatt? Ble han ditt prosjekt? Var han et lett bytte, som du kunne forme? 

Anonymkode: bd13c...c39

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

🙄😂😂😂

Anonymkode: d050c...ca8

Skrevet

Du høres så innmari sjarmerende ut

Anonymkode: d050c...ca8

• Liker 3
Skrevet

Du høres igrunn bare ut som svigerdatter fra helvete.

De er jo foreldre til han du fikk unge med, så noe har de jo gjort riktig. 

Derimot lurer jeg på om du forstår at ungen bare er 50% din? Ungen har en far å. Hadde du godtatt at han nektet deg å la Ungen være med dine foreldre?

Anonymkode: 4cbd1...886

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min mor foraktet mormor pga masse forskjellig som jeg ikke skal gå innpå her men hun lot oss likevel være på besøk hos henne for å bli kjent med henne.

Min mormor var en drage som jeg ikke har mye pent å si om men likevel glad min mor så forbi sin egen nesetipp og lot oss bli kjent med henne 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...