AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:05 #1 Skrevet søndag kl. 19:05 Mine svigerforeldre får ikke passe datteren vår, av den enkle grunn at de ikke forholder seg til våre regler. De forstår ikke problemet med skjerm, og mener det er en grei avledning under måltider. De kan også finne på å plassere et lite barn alene foran YouTube på telefonen. Det er null grenser angående sukker og søtsaker, og de er selv overvektig. Det serveres gjerne sjokolade rett før middag. De snakker ikke med barn, men til eller over hodet på de. De er inaktive og hadde aldri funnet på noe aktivitet med barnebarna. Så av den grunn får de ikke være alene med henne. Mine foreldre derimot er spreke, tar med barnebarn på fjelltur og kulturelle opplevelser. De serverer sunn mat, men forstår gleden av en is til dessert. De bruker ikke skjerm, de velger heller bøker. Er det andre i samme situasjon som tør å si det høyt? Jeg kjenner kun en annen som føler det samme, og de velger heller å leie inn en profesjonell barnevakt enn å overlate ansvaret hos besteforeldre. Anonymkode: 6a639...6fd 9
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:09 #2 Skrevet søndag kl. 19:09 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mine svigerforeldre får ikke passe datteren vår Anonymkode: 6a639...6fd Er det ikke fint med litt motvekt mot ditt og dine foreldres liv? Anonymkode: a8f8a...047 36 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:11 #3 Skrevet søndag kl. 19:11 Det er forskjell på sukker og skjerm og at besteforeldrene er uansvarlige og farlige for barna. For eksempel at de ruser seg, eller ikke passer på slik at ungene kan løpe ut på gata foran biler. Måten du skriver innlegget på vitner om mye fordommer, som får meg til å lure på om det er besteforeldrene som er problemet - eller du. Anonymkode: ad5ee...3a4 20 22
Eva-Lena Skrevet søndag kl. 19:12 #4 Skrevet søndag kl. 19:12 Profesjonell barnevakt 😂 Hvor finner du de barnevaktene? Krever su attester og referanseliste? 6 1
PostmannPat Skrevet søndag kl. 19:13 #5 Skrevet søndag kl. 19:13 Noe så trist at besteforeldrene ikke kan passe barnebarnet, av en så simpel årsak som begrensing av skjerm og sukker. Herregud, la ungen kose seg med litt frie tøyler hos bestemor og bestefar i ny og ne! Ikke rart besteforeldre kvier seg for å passe barnebarna sine i dag, når det følger med en hel regelbok i tillegg. Jeg syns det er smålig gjort. 29 7
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:13 #6 Skrevet søndag kl. 19:13 Eva-Lena skrev (Akkurat nå): Profesjonell barnevakt 😂 Hvor finner du de barnevaktene? Krever su attester og referanseliste? Vi har ikke behov for det. Men hun jeg kjenner har funnet en ansatt i barnehagen til barna, hun har både utdannelse og kjenner barna godt. Anonymkode: 6a639...6fd 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:15 #7 Skrevet søndag kl. 19:15 PostmannPat skrev (Akkurat nå): Noe så trist at besteforeldrene ikke kan passe barnebarnet, av en så simpel årsak som begrensing av skjerm og sukker. Herregud, la ungen kose seg med litt frie tøyler hos bestemor og bestefar i ny og ne! Ikke rart besteforeldre kvier seg for å passe barnebarna sine i dag, når det følger med en hel regelbok i tillegg. Jeg syns det er smålig gjort. Vet du hvor skadelig det kan være for et lite barn å sitte alene foran YouTube? Når konsekvensene kan være så stor, hvorfor kan ikke de da respektere våre ønsker? Når de så tydelig ikke evner å bry seg, hvorfor skal vi da overlate ansvaret til de? Anonymkode: 6a639...6fd 7
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:15 #8 Skrevet søndag kl. 19:15 Tenker at du er litt hysterisk og at det ikke skader barnet å oppleve at besteforeldrene har en annen stil enn dere. Sier ikke at jeg er enig i hvordan de gjør ting, men hvor stor er fordelene vs ulempene med å hindre dem i å passe barnet deres i hele barnets barndom? Kun pga dine prinsipper? Anonymkode: 6cf6f...58f 13 6
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:16 #9 Skrevet søndag kl. 19:16 Høres litt ut som slik jeg har det bare svigermor er den trente og aktive, sunne kosthold og mye turer med barna, og mine foreldre er skrøpelige og forlater svært sjelden eiendommen med jentene. Er peppa gris på tv som står på hele tiden bortsett fra til middagsmåltider. De får kjeks og is som de vil og de blir ikke lekt med, de surrer rundt i stue og på verandaen. De er svært glad i barnebarna og har de på fanget og leser litt for de av og til, de interakter med dem og er veldig koselige. Ikke så ille som ditt scenario, men ta en prat med svigers og sett opp noen regler, men prøv å møt dem på halveien, besteforeldre skal få lov til å skjemme bort, fokuser på at barna dine må få lov til å se dem selvom de ikke blir møtt under dine helsekrav. Anonymkode: 7b390...898 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:16 #10 Skrevet søndag kl. 19:16 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når de så tydelig ikke evner å bry seg, hvorfor skal vi da overlate ansvaret til de? Anonymkode: 6a639...6fd Den dagen det er slutt mellom deg og mannen vil du ha null kontroll over når de er hos hans foreldre. Tilpass deg litt nå. Anonymkode: a8f8a...047 14 6
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:17 #11 Skrevet søndag kl. 19:17 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres litt ut som slik jeg har det bare svigermor er den trente og aktive, sunne kosthold og mye turer med barna, og mine foreldre er skrøpelige og forlater svært sjelden eiendommen med jentene. Er peppa gris på tv som står på hele tiden bortsett fra til middagsmåltider. De får kjeks og is som de vil og de blir ikke lekt med, de surrer rundt i stue og på verandaen. De er svært glad i barnebarna og har de på fanget og leser litt for de av og til, de interakter med dem og er veldig koselige. Ikke så ille som ditt scenario, men ta en prat med svigers og sett opp noen regler, men prøv å møt dem på halveien, besteforeldre skal få lov til å skjemme bort, fokuser på at barna dine må få lov til å se dem selvom de ikke blir møtt under dine helsekrav. Anonymkode: 7b390...898 Høres ut som min oppvekst på 90-tallet Anonymkode: 1bcf8...e1f 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:18 #12 Skrevet søndag kl. 19:18 Enig med deg, folk som driver med omsorgssvikt (mye skjerm og dårlig kosthold) får ikke passe våre barn heller. Anonymkode: 10901...b60 6
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:18 #13 Skrevet søndag kl. 19:18 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Den dagen det er slutt mellom deg og mannen vil du ha null kontroll over når de er hos hans foreldre. Tilpass deg litt nå. Anonymkode: a8f8a...047 Han er ihvertfall imot at de passer vår datter alene. Dessuten har vi ingen planer om å gå fra hverandre, ressurssterke holder sammen. Anonymkode: 6a639...6fd 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:21 #14 Skrevet søndag kl. 19:21 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han er ihvertfall imot at de passer vår datter alene. Anonymkode: 6a639...6fd Mulig han må si det som er forventet. De kan jo ikke ha gjort en så dårlig jobb med barn når du har valgt han. Anonymkode: a8f8a...047 5 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:21 #15 Skrevet søndag kl. 19:21 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han er ihvertfall imot at de passer vår datter alene. Dessuten har vi ingen planer om å gå fra hverandre, ressurssterke holder sammen. Anonymkode: 6a639...6fd Haha!! Jeg elsker KG❤️ Anonymkode: 1bcf8...e1f 19 6
PostmannPat Skrevet søndag kl. 19:22 #16 Skrevet søndag kl. 19:22 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vet du hvor skadelig det kan være for et lite barn å sitte alene foran YouTube? Når konsekvensene kan være så stor, hvorfor kan ikke de da respektere våre ønsker? Når de så tydelig ikke evner å bry seg, hvorfor skal vi da overlate ansvaret til de? Anonymkode: 6a639...6fd Når du snakker om at de skal være barnevakt regner jeg med at du mener noen timer innimellom (eventuelt en overnatting en sjelden gang), og ikke en uke i strekk? Det går helt fint å se litt skjerm en sjelden gang! Gi dem isåfall begrensinger på hva ungen kan se på YouTube, ikke total nekt. De er en annen generasjon, og de er besteforeldre. De ønsker bare barnebarna sine godt, selv om de ikke gjør alt på dine premisser. Syns dessuten det er ganske ufint av deg å påstå at de er dårlige til å passe barnebarna fordi de ikke er aktive. Jeg har besteforeldre av begge slag - den gode “gamle” som alltid var hjemme, og den som fant på masse ting med oss. Det er ingen jeg liker bedre enn den andre, for de har hver sine gode kvaliteter. Ulikheter er bra. 5
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:22 #17 Skrevet søndag kl. 19:22 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mulig han må si det som er forventet. De kan jo ikke ha gjort en så dårlig jobb med barn når du har valgt han. Anonymkode: a8f8a...047 Joda, de gjorde en elendig jobb. Men vi ble sammen som 15 åringer, så jeg fikk formet han til å bli en ordentlig mann. Nå er vi i 40 årene. Anonymkode: 6a639...6fd 3
Eva-Lena Skrevet søndag kl. 19:23 #18 Skrevet søndag kl. 19:23 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han er ihvertfall imot at de passer vår datter alene. Dessuten har vi ingen planer om å gå fra hverandre, ressurssterke holder sammen. Anonymkode: 6a639...6fd Svært mange ressurssterke går fra hverandre også. Uansett så høres det greit ut at dine svigerforeldre slipper å passe ungen deres. Kjenner jeg er veldig heldig med mine barn som ikke har en regelbok jeg må følge for å få passe barnebarn. 2 7
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:24 #19 Skrevet søndag kl. 19:24 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men vi ble sammen som 15 åringer, så jeg fikk formet han til å bli en ordentlig mann. Nå er vi i 40 årene. Anonymkode: 6a639...6fd Stakkars mann. Anonymkode: a8f8a...047 7 6
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:25 #20 Skrevet søndag kl. 19:25 Min personlige mening er at dine barn kommer til å gå glipp av noe viktig. At folk er like mye verdt til tross for sine ulikheter. Det du beskriver som store saker, er egentlig bare bagateller. Hadde de ruset seg, ikke stått opp med barna og utsatt barna for potensiell fare ( kjøre uten bilstol, ikke tilsyn på stranda osv) hadde jeg forstått deg. Så lenge du står for oppdragelsen hjemme, har rammene der, er ingen av disse tinene skadelig for dine barn, selv om du åpenbart mener at overvektige mennesker har dårlig innflytelse på ditt barn. Disse ekstra armringene du påfører dine barn, kommer det neppe noe godt ut av. De vil slite med å finne plassen sin i en verden som ikke følger din mal. Ditt tollrensevindu virker vel smalt Anonymkode: 72fcb...79e 7 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå