Gå til innhold

Flytte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker råd fra andre her. 
Vi har to barn på 2 og 5 år (eldste begynner på skolen neste høst). Har bestemt oss for å flytte til et billigere hus for å få bedre økonomi og kunne jobbe redusert begge to. Vi bor nå i et boligfelt med gangavstand til barneskole, ellers usentralt. Har sett oss ut et annet boligfelt med billigere boligpriser og som er et mye penere område (flott natur, rett ved kyststi osv), men… dette stedet må barna evt ta skolebuss (15km hver vei) til skolen… vi kjenner heller ingen på det nye feltet, og begynner å blli godt kjent med flere der vi bor nå (har bodd her i 4 år). 

Hadde dere flyttet til nytt felt med de ulempene det medbringer? Det er snakk om en besparelse på ca 2 millioner for samme type hus, så for oss vil det utgjøre mye ift totaløkonomien. Vi synes også det nye nabolaget har mye finere natur, gangavstand til badeplass osv. Dette er et stort pluss, spesielt for meg som er en bader året rundt og elsker vannet. Men det kjennes litt vanskelig ut å flytte til er sted der barna må ta skolebuss, og vi ikke kjenner noen. Usentralt er begge stedene og vi er avhengige av bil. Mannen sparer også 30 minutter daglig i kjørevei til/fra jobb på det nye boligfeltet. 

Anonymkode: 09126...d8d

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det hadde jeg gjort. Mange tar skolebuss, det går fint. Og dere blir kjent med folk der og. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville i utgangspunktet ikke flyttet til et sted hvor barna måtte ta skolebuss. Spørsmål jeg ville stilt:

- hva med fritidsaktiviteter? Må barna kjøres? Hvordan passer det inn med andre forpliktelser? 

- hvilke muligheter får barna til å velge venner utenfor boligfeltet? Jeg tenker da mest på når de blir litt eldre? Bor det flere innenfor sykkelavstand, eller må de kjøres/hentes? Er det ok kollektivtilbud?

Anonymkode: 7ac1b...939

Skrevet

Jeg hadde gjort det. Det er lettere å bli kjent når man har barn, det kan jo hende det går andre barn som bor i samme felt? 

Jeg tok buss til skolen da jeg gikk på barne og ungdomsskole, det var null stress.. Så lenge dere har bil og kan hjelpe med å kjøre til aktiviteter, så går nok dette kjempe fint! 

I tillegg sparer dere mye og det drypper jo videre på barna når dere har mer tid, mer penger og mindre stress.. Go girl! 

Skrevet

Alle barn burde ta skolebuss fremfor å bli kjørt av foreldrene. Det lærer dem selvstendighrt og gjør at det blir mindre biltrafikk rundt skoleområdet.

Anonymkode: c1a57...851

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde flyttet. Skolebuss går helt fint.

Anonymkode: e5c30...655

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...