AnonymBruker Skrevet 19. oktober #1 Skrevet 19. oktober For å fremheve øynene? Anonymkode: f59f1...58f
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #6 Skrevet 19. oktober Gråbrun bruker jeg, har grønne øyne. Anonymkode: 3f576...f6a
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #9 Skrevet 20. oktober Bruntoner med kobber og rødt. Lilla. Anonymkode: ec106...1d5
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:39 #11 Skrevet onsdag kl. 15:39 Lilla er kontrastfargen til grønn og vil fremheve det best. Anonymkode: c8207...cc4 1
AprilLudgate Skrevet onsdag kl. 15:48 #12 Skrevet onsdag kl. 15:48 (endret) Kommer an på undertonen din og hvilken sesong du passer best i. I teorien skal jeg se bra ut med grå, men det ser skittent ut. Jeg passer best kaldere lys brunbeige og kalde rosetoner. Fordi true summer og grønnblå øyne. Men jeg er nøytral til kald, ikke bare kald. Derav passer dårlig grått rundt øyne, men veldig godt på klær. Jeg passer ikke lilla øyenskygger, men plommefarget liner ser veldig fint ut. Endret onsdag kl. 15:49 av AprilLudgate
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:52 #13 Skrevet onsdag kl. 15:52 Jeg har fått best resultat med mørk lilla. Anonymkode: e7e77...aca 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:43 #14 Skrevet onsdag kl. 16:43 Det er flere faktorer som spiller inn når det kommer til hvilken øyenskygge farge som vil passe på dine øyne best. • Om man har grønne øyne som er mer på den mørke siden eller mer mot den lyse siden. • Hudens undertone • Hårfargen denne siden gir en grei forklaring. https://www.masterclass.com/articles/eyeshadow-for-green-eyes-guide Men om man synes det blir for komplisert så er det viktigste at man velger de fargene som er kjent for å passe på grønne øyne. Og de fargenyansene er allerede nevnt i tråden, men hold deg unna blått som en har foreslått. Blått er ikke anbefalt til grønne øyne heller tvert tvertom da farger som ligger for hverandre på fargehjulet vil få øynene til å « kollidere» og man får den motsatte effekten av det man ønsker. Anonymkode: 2983d...268 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:45 #15 Skrevet onsdag kl. 16:45 Jeg har lysegrønne øyne og fremhever fargen best med bruntoner. Anonymkode: bf509...379
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #16 Skrevet 20 timer siden AprilLudgate skrev (På 22.10.2025 den 17.48): Kommer an på undertonen din og hvilken sesong du passer best i. I teorien skal jeg se bra ut med grå, men det ser skittent ut. Jeg passer best kaldere lys brunbeige og kalde rosetoner. Fordi true summer og grønnblå øyne. Men jeg er nøytral til kald, ikke bare kald. Derav passer dårlig grått rundt øyne, men veldig godt på klær. Jeg passer ikke lilla øyenskygger, men plommefarget liner ser veldig fint ut. Jeg er høst. Og har nøytral undertone. Ts Anonymkode: f59f1...58f
AprilLudgate Skrevet 14 timer siden #17 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er høst. Og har nøytral undertone. Ts Anonymkode: f59f1...58f Ja, da er du soft autumn. I tillegg til fargene foreslått her vil varme medium rosatoner kunne være veldig fint.
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #18 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (På 19.10.2025 den 20.01): For å fremheve øynene? Anonymkode: f59f1...58f Alle farger passer til grønne øyne. Spørsmålet er om du vil få frem en varm tone eller en kaldere tone i øynene. F eks vil rødtoner /orangetoner gi øynene mer varm grønnfarge, mens litt kaldere farger av blåtoner/gråtoner/sølv vil gi øynene litt kaldere grønntone. Selv synes jeg bruntoner er mer nøytralt til mine grønne øyne. Sminker meg etter humør. Du kan google sminke til grønne øyne og se selv hva du liker. Anonymkode: 7f684...943
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #19 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (På 22.10.2025 den 17.39): Lilla er kontrastfargen til grønn og vil fremheve det best. Anonymkode: c8207...cc4 Det er rød som er komplementærfargen til grønn. Så,om man velger en varm lillatone med en del rødt i,vil det fremheve grønnfargen. Hvis man velger en kaldere lilla blir grønnfargen noe kjøligere men fortsatt fin. Smak og behag. Anonymkode: 7f684...943
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #20 Skrevet 14 timer siden Jeg har rødt hår og grønne øyne, jeg fremhever øynene best med brun, mørk grønn og gjerne gull-shimmer Anonymkode: ae475...048
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå