AnonymBruker Skrevet 20. oktober #41 Skrevet 20. oktober Jeg tok mannens etternavn da første ble født. Beholdt mitt eget i tillegg. Våre etternavn klinger godt sammen. Barna har også begges etternavn. Vi giftet oss noen år etterpå. Kjenner en familie der mor og far er gift men har beholdt sine egne etternavn. Der har førstefødte mors etternavn og nummer 2 fars etternavn. Lurer på hva de hadde gjort om nr 3 kom 😅 Anonymkode: 1c7f1...12f
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #42 Skrevet 20. oktober Dere kan jo gifte dere på rådhuset hva er så mye styr med at du heter noe annet enn barna dine? Mine foreldre har hvert sitt etternavn. Jeg og søsknene mine har samme etternavn som pappa. Aldri vært noe problem. Anonymkode: 5625e...8e7 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #43 Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere kan jo gifte dere på rådhuset hva er så mye styr med at du heter noe annet enn barna dine? Mine foreldre har hvert sitt etternavn. Jeg og søsknene mine har samme etternavn som pappa. Aldri vært noe problem. Anonymkode: 5625e...8e7 Vi har forresten gjort nesten det samme med våre barn. Jeg og mannen har beholdt våre etternavn. Barna har begge etternavnene, men mitt til slutt. Anonymkode: 5625e...8e7
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #44 Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (20 timer siden): Mine har fått mitt etternavn. Jeg fødte de og kommer alltid til å ha hovedtyngden uansett. Og skal så absolutt hete det samme som barna ja. Mannen kan ta mitt hvis han vil, gift eller ei. Glad jeg stod på det nå når vi har gått fra hverandre. Anonymkode: 171ee...3e0 "Stod du på det" fordi du allerede visste at sannsynligheten var høy? Ble det er selvoppfyllende profeti. Anonymkode: 3293a...880
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #45 Skrevet 20. oktober Det at mannen ikke ønsker å gifte seg er svært urovekkende med tanke på økonomi, rettigheter, død, arv og alt sammen. Har man barn sammen så bør man gifte seg, de rettighetene man får kan ikke sammenlignes med samboerkontrakt. Et brudd blir mye renere på papiret med tanke på fordeling, og du har mer rettigheter ved alvorlig sykdom eller død. Når det kommer til etternavn så er det standard at barna får mors etternavn når ekteskap ikke er i bildet. Jeg synes det koselig at alle i familien har samme etternavn. Det var svært viktig for meg. Vi valgte å ta mitt etternavn (jeg er kvinnen) siden vi likte det best. Vi giftet oss da vi ventet barn nr to, men det var enighet om at vi uansett skulle bruke mitt navn mens vi enda var ugifte. Anonymkode: 5ba3b...065
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #46 Skrevet 21. oktober Vi tok et mellomnavn vi som etternavn til barna. Så ingen av familiene våre er fornøyde, men vi er fornøyd. Dermed har ingen av oss voksne samme etternavn som barnet. Anonymkode: f6abc...b7a
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #47 Skrevet 21. oktober Jeg synes det fineste er om alle heter det samme når man stifter familie sammen. Det var en av hovedgrunnene til at jeg ønsket å gifte meg, nettopp at vi ble hetende det samme. Anonymkode: ce6b6...4d7
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #48 Skrevet 21. oktober Vi er gift med ulike navn. Reiser mye, og har bodd i land der det er mer uvanlig. Men eneste gangen jeg husker at det var et tema var når vi måtte oppgi Family name på en av våre første USA turer, og satt en / i mellom. Da skulle vi ha hvert vårt skjema.. Men hvis vi var gift skulle vi ha samme. Men dette er 20 år tilbake i tid.. Anonymkode: 6dbd5...0f7
Amatariel Skrevet 22. oktober #49 Skrevet 22. oktober Jeg kjenner flere som har byttet til mannen og barnas etternavn uten å gifte seg. Kan du ikke bare gjøre det? Da heter alle dere i familien det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå