Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

anbefaler alle som har tenkt å få blondt hår fikse det hos frisøren! Første gang jeg bleika håret mitt med hjemmefarge ble det gulskjær. Er veldig mørk fra før og hadde lite peiling på bleiking =/ Etter å ha bleika det to ganger (vel og merke med en god stund mellom), ville jeg også prøve å få det hvitt og kjøpte en bleike pakke som skulle bleike så mye at det ble hvitt da... Men det ble langt fra hvitt!! Den bleika rett og slett ikke nok, svei i hodebunn og etter å ha skylt ut kunne jeg dra litt i håret og plopp, så datt det av! :O Ikke særlig gøy nei... Men heldigvis datt det ikke av så mye da. Kuret det masse for å få det nogenlunde greit, men håret mitt var ødelagt i flerer uker etterpå... Nå går jeg kun til frisør å bleiker etterveksten=) Har fått ett kjempefine resultat og har hatt det ett års tid nå=)

Og det er heller ikke anbefalt å bleike hele håret da det blir rimlig ødelagt av en bleike omgang! Ta kun ettervekst! =D

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Tusen takk for svar om %er dinedama :-) Skal prøve nå, krysser fingrene :-)

• 4 uker senere...
Gjest sandra18
Skrevet

hvis man vil ha platina blondt hår så for guds skyld ikke bleik det hjemme!! for ca 2 å et halvt år siden hadde jeg veldig lyst til å ha hvitt hår siden det var inn å ha det da å dum som jeg var bleika jeg det hjemme. ikke nok med at det aldri ble ordentlig blondt men håret ble utrolig slitt!kunne nesten bare knipse i det å det datt av:s jeg så ikke ut.håret mitt var gult med litt oransje skjær i det. nå har jeg den naturlige hårfargen min. altså mørke brunt. å kommer aldri til å gjøre dette igjen.

Skrevet
Jeg er en 60åring som har hvit hår, men VIL IKKE ha det, vil ha GRÅTT hår, men du som jeg regner med er ung du vil. Hm . Jeg ville nok kanskje være litt forsiktig med hjemmebleking, men håper du fikk bra resultat til slutt og ble fornøyd. Bare vent til du blir "gammel" dame da vil du nok ønske deg mørkere farge. Men lykke til. Forresten syns jeg det er kjempefint med hvit hår både på unge og gamle, men ikke på meg selv, rare greier dette.

Det er rart med det der. Min farmor har helt hvitt hår, mens min mormor har hvitt med mye grått, og mormor er sååå misunnelig på farmor som har så fin hvit hårfarge uten grå antydninger. Selv synes jeg også hvitt er mye finere en grått. :)

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_Nora_*
Skrevet

Hei!

Jeg farget håret mitt brunt med Lòreal den 10 mai.

Jeg tenker jeg skal farge håret i juni med Depend blekingsmiddel.

Jeg har sett att den finnes i fra brun til lysbrun, og en fra blond til lys blond. jeg vill ha den som blir hvitaktig, alltså den fra blond til lysblond.

Men jeg vet ikke , vilken annbefaller dere meg til og bruke? blir den fra brun til lysbrun blond? eller blir den bare sånn lysebrun?

Er det noen skader for håret mitt om jeg kjøper den fra blond til lysblond?

- Nora

• 5 uker senere...
Gjest hegee
Skrevet
Ja, i verste fall faller håret ditt av.

I slike tilfeller (hvis man vil ha hvitt hår), bør man gå til frisør!

i jeg h blekket håret med godt resultat. er opprinnelig blond.har brukt scwarzkopf blonde . 10.2 kjøpt på pamerfymeri medd godt resultatt. skulle det bli vitt må fagre over me den fagreover med exlelencce 10.2.

Gjest Gjest
Skrevet
Kanskje et dumt spørsmål, men alle snakker om at håret kan bli tynt og kan bli slitt, men det er det da snakk om en permanent bivirkning? Eller vil håret vokse ut igjen til slutt med den opprinnelig tykkelsen du hadde? Eller ødelegger man hårrøttene for alltid?

Dette har jeg alltid lurt på. Hvis det vokser ut igjen til slutt, er det verdt risikoen for meg i alle fall, men å få for alltid tynt hår frister lite.

Nei, det er jo bare det som er bleket som blir slitt!!!!! Det som vokser ut er jo som før. Hår vokser ca 1,5 cm i md. Synes Cazy sin hårbleking er fin jeg. mulig en må korrigere med blå/sølv sjampo. Ikke Define sin, den er for svak. Mitt hår er slett ikke slitt, men har hår som er lett å bleke selv om det er mellombrunt. Er masse glans i det men alt er avhenging av håret en har tror eg. Dog, sant og si, er det ikke mye finere med hår med litt liv og dybde i! helt hvitt hår ser jo rart ut??? Hva med en mer beige/sand-blond??

• 5 måneder senere...
Skrevet
Jeg prøvde å farge håret mitt mørkebrunt, men endte opp med lilla hår. H&M ja. Det er to dager siden, er det farlig og farge det mørkebrunt igjen i dag da? Med et annet merke selvfølgelig. Kan det f.eks falle av?

Nei, det faller ikke av om du farger det brunt, men pass på amoniakk.

• 3 uker senere...
Skrevet
hvis man vil ha platina blondt hår så for guds skyld ikke bleik det hjemme!! for ca 2 å et halvt år siden hadde jeg veldig lyst til å ha hvitt hår siden det var inn å ha det da å dum som jeg var bleika jeg det hjemme. ikke nok med at det aldri ble ordentlig blondt men håret ble utrolig slitt!kunne nesten bare knipse i det å det datt av:s jeg så ikke ut.håret mitt var gult med litt oransje skjær i det. nå har jeg den naturlige hårfargen min. altså mørke brunt. å kommer aldri til å gjøre dette igjen.
Jeg har håret mitt mørk brun (var egentlig svart) og gusjeoransj (var rosa xD) skal farge hele håret lilla nå yil helga med schwartzkopf LIVE color xxl mystic violet . Det jeg lurer på er om jeg kan bleike toppen av håret for og så farge det rosa [sånn som hu her: scissornails.blogg.no ] men jeg lurer på hvor smart det er siden jeg nå har så mørkt hår jeg vil ikke sitte der skallet med gult hår på gulvet liksom. Hvilke hårkurer er å anbefale? blir kjempeglad vis dere svarer meg
  • 2 måneder senere...
Skrevet

hei. jeg vil bleke / farge håret mitt platina blondt. men lurer på noen ting. Jeg har brunt hår nå, og hva er de beste tipsene for å bli slik blond? over hvor lang tid tar det? hvor mangen måter kan man gjøre det på, evt nevne noen? jeg har hørt at man kan stripe det lyst i en lang periode, men er det mulighet for hvis jeg bleker det at jeg klarer å få blondt på en helg, kanskje en ukes tid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...