Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Man trenger da for faen ikke være bimbo og kjøre bimbostil selvom man har lys blondt hår!!!!

Neivisst, det er derfor jeg spør. Ekstremt hardt bleket/lysnet hår har nemlig en tendens til å se veldig unaturlig ut, og derfor er jeg nysgjerrig på grunnen til at jenter gjerne vil bli SÅ lyse? Blir det ikke gjort ordentlig, ser det alt annet enn bra ut.

Nå må jeg innrømme at det kan fungere kjempebra med riktig frisyre, men det krever mye av frisyren. Jeg fikk av en eller annen grunn for meg at det var snakk om LANGT bleket hår (hva jeg kaller bimbohår), det trenger jo ikke å stemme.

Robyn har bra farge på håret, samme med Lady Gaga (men det er vel en parykk).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har stripet håret mitt selv i flere år og er særdeles nøye på resultatet. Brukte tidligere sterkeste striper fra Schwartzkopf, men denne er veldig sterk og føles nesten som pulver i håret. På Ica, Rimi og Vita fører de nå en striping fra Catzy, denne har lyseblå og litt mer flytende konsistens og virker mildere. Jeg sitter med den ofte lenger enn hva som er anbefalt, jeg har gjort dette såpass mange ganger og veit hva håret mitt tåler. Stripene skal se hvite ut uansett før man vasker ut.

Vær flink med kuring mellom sjampo og balsam i de neste ukene. og blåsjampo er et must. Striper blir fort gule av forskjellig påvirkning i dusjvannet. (Kalk, klor osv.) Jeg pleier vakse håret med en fuktgivende og mild sjampo først,for føler ikke at håret mitt blir så reint av blåsjampoen, denne skal jo først og fremst ta seg av fargen.

Jeg har også brukt Fudge's Whiter shade of pale,som er en slags blåkur etter sjamponering. La den sitte i noen minutter - denne er fantastisk!

Det er ingen hemmelighet at hjemmebleking er sterkere enn den en får hos frisør, så se an utgangspunktet ditt.

Lykke til!

Gjest Gjest_trine_*
Skrevet

Silver shampo og blåsjampo hva er egentlig det og hvor får jeg kjøpt det?

Vet det er et teit spørsmål, men jeg har aldri hørt om det før :P

Skrevet

Du får kjøpt det på de fleste frisørsalonger og noen billigere varianter på cubus o.l... Det er sjampo som er tilsatt blå/lilla pigmenter som nøytraliserer det gule i håret :Nikke:

Gjest Gjest_trine_*
Skrevet

Hei dinedama :)

Lurer på en liten ting til. Hvor mye welloxon skal jeg blande med wella blondor, og hvor lenge skal det sitte i ca? :)

Skrevet

Det skal blandes 50/50 :Nikke:

Hvor lenge man sitter er veldig individuelt... Noen holder det med 15min mens andre sitter lenge...

Men når du har på, så ha heller på for mye enn for lite... Har du for lite tørker det inn og da stopper det å virke...

Ikke pakk inn håret med plast... Det kan fort bli for varmt inn der og håret kan brekke eller svies av..

Sitt i et godt temperert rom og ikke gå ut.. Det er viktig at tempraturen er høvelig stabil under virketiden..

Når du tror det begynner å bli ferdig kan du skrape av litt bleking med neglen... Hvis du syns det er en anelse gult enda så sitter du 5min til før du skraper igjen :) Bedre å sitte litt for lenge, enn for lite :Nikke:

Skrevet

Til dinedama siden du er frisør=)

Jeg lurte på en ting.. jeg ble blond for 1-2 måneder siden.. og jeg angrer.. jeg kler det ikke og ønsker nå og bli mørk. Jeg har vært flink og bruke hårkur og leave in. Jeg bruker redken exstreme hårkur og leave in. Jeg gidder rett og slett ikke og gå til frisøren denne gangen, jeg pleier det alltid. Men nå vil jeg ikke bruke masse penger, siden jeg brukte endel for og bli blond og det var jo bortkastet..

kan jeg kjøpe en permanent hårfarge fra butikk? har du ett merke og anbefale?

hva betyr nr på pakka? de jeg har sett meg ut har disse nr:

5.4

5.3

6.6

6.1

Kan du være så snill og hjelpe? jeg ønsker en mellombrun farge med rødskjær, eller mørkerødt eller en varm brunfarge;)

Går dette bra hjemme tror du?

takknemlig for svar!

Skrevet

Du kan godt bruke farge fra butikk, men da anbefaler jeg at du bruker en semi-permanent farge eller en mini color om du vil kalle det det :)

Faren er jo at det kan bli noe grønnskjær i håret når man farger det fra lyst til mørkt, så det kan hende du må farge det i flere omganger... men unngå farger med ammoniakk da de gjør håret enda mer skadet og tørt...

Jeg er ingen ekspert på hjemmefarger jeg da.. :sjenert: Jeg tør ikke si hva de tallene betyr, for det er så forskjellig fra leverandør til leverandør... Men jeg kan helt sikkert si at tallet fremst bestemmer mørkhetsgraden på fargen :Nikke: 6 er lys brun og 5 er mellombrun... Men selv om de heter lys og mellombrun virker de mørkere enn det, så for all del ikke gå noe lavere enn på 5'ern første gangen du farger det, så kan du heller ta det mørkere ved neste farging hvis du føler for det :Nikke:

Du bør også bruke en gylden eller brun farge med svakt rødskjær, for de nøytraliserer det grønne som ofte oppstår i slike tilfeller.. Men ikke for mye rødt heller...

i wellas fargeskala betyr tallene etter prikken dette:

0- natur

1- ask

3- gylden

4- kobber

5- varm rød

6- kald rød/ lillaskjær

7- varm brun

8- grå/ask

Skrevet
Du kan godt bruke farge fra butikk, men da anbefaler jeg at du bruker en semi-permanent farge eller en mini color om du vil kalle det det :)

Faren er jo at det kan bli noe grønnskjær i håret når man farger det fra lyst til mørkt, så det kan hende du må farge det i flere omganger... men unngå farger med ammoniakk da de gjør håret enda mer skadet og tørt...

Jeg er ingen ekspert på hjemmefarger jeg da.. :sjenert: Jeg tør ikke si hva de tallene betyr, for det er så forskjellig fra leverandør til leverandør... Men jeg kan helt sikkert si at tallet fremst bestemmer mørkhetsgraden på fargen :Nikke: 6 er lys brun og 5 er mellombrun... Men selv om de heter lys og mellombrun virker de mørkere enn det, så for all del ikke gå noe lavere enn på 5'ern første gangen du farger det, så kan du heller ta det mørkere ved neste farging hvis du føler for det :Nikke:

Du bør også bruke en gylden eller brun farge med svakt rødskjær, for de nøytraliserer det grønne som ofte oppstår i slike tilfeller.. Men ikke for mye rødt heller...

i wellas fargeskala betyr tallene etter prikken dette:

0- natur

1- ask

3- gylden

4- kobber

5- varm rød

6- kald rød/ lillaskjær

7- varm brun

8- grå/ask

Tusen takk for svar =)) masse nyttig info =))

men jeg ble lei meg :( jeg hadde håpet på denne fargen:

http://www.garnier.no/_nb/_no/our_products...e=5703147060177

kan det virkelig bli grønt? er ikke det bare ved bleking?

Skrevet

Når det er så mye rødt i fargen tror jeg ikke det skal bli grønt... :)

Grunnen til at håret blir grønt er at når man bleiker eller farger håret lysere, dras de røde pigmentene ut av håret for at det ikke skal bli orange eller gult :)

Når man da ikke tilsetter noen røde pigmenter igjen, blir det grønt...

det blir som alle disse gamle damene som vil være askeblond slik som de var i sin ungdom(ask farger er heeeelt uten røde pigmenter) som går rundt og koser seg med sine grønne lokker fordi at håret demmers var hvitt flr de farget det ;)

Skrevet
Når det er så mye rødt i fargen tror jeg ikke det skal bli grønt... :)

Grunnen til at håret blir grønt er at når man bleiker eller farger håret lysere, dras de røde pigmentene ut av håret for at det ikke skal bli orange eller gult :)

Når man da ikke tilsetter noen røde pigmenter igjen, blir det grønt...

det blir som alle disse gamle damene som vil være askeblond slik som de var i sin ungdom(ask farger er heeeelt uten røde pigmenter) som går rundt og koser seg med sine grønne lokker fordi at håret demmers var hvitt flr de farget det ;)

Så bra! Nå ble jeg kjempeglad! er så glad for at det fins en hyggelig og behjelpelig frisør her inne =))

men det er ikke sånn at fargen må være uten ammoniakk? det fins så lite utvalg av tonere der ute. Så klart jeg syns det er bedre med en toner, for de lukter ikke så sterkt og er mildere for håret. Men problemet er bare at det er så lite utvalg av de "6-8 uker tonere" vet om en type, men er ikke sikker på om de har den fargen jeg vil ha...men får prøve og gå for toner, siden da slipper jeg sviing og forferdelig lukt;)

Skrevet

Ja det er synd og skam, men det er forferdelig dårlig utvalg :sukk:

Men hos frisører som fører Wella er det mange som selger toning :Nikke: Color Touch heter de :) Du kan jo spørre rundt på frisørsalongene også :) De ligger jo selvfølgelig litt dyrere i pris også, men som sagt så er de mildere og bedre for håret :)

Gjest *lucky*
Skrevet

Har ellers god erfaring med Revlon sine hjemmerfarger, finnes i både permanent og toning.

Har farget lyst/bleiket hår med de. Må farges to ganger. Etter første farging blir det litt grønt men etter andre blir fargen fin!

Lykke til:)

Skrevet

Color Fresh sitter ikke så veldig bra... det er bare glansvaks som forsvinner etter 6-8 vask.. :)

De sitter litt bedre på behandlet hår da, men ikke bra nok...

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_Andrea_*
Skrevet

Dinedama.. jeg har helbleika håret, og det har begynt å knekke. Noen gode forslag til hva jeg kan gjøre?

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Takk for masse bra råd her :-)

Bare hadde et spm til de som vet sånt .. Jeg har ganske lyst hår fra før (lys blond - vil farge det tilnærmet hvitt), holder det å bruke 6% welloxon blandet med blondor og så 6% welloxon med koleston farge 12/81 - eller må jeg opp i høyere % (9% eller 12%) med welloxon + blondor?

Hvilken styrke bruker dere som bruker disse produktene?

Supert om dere tar dere tid til å svare :-)

Skrevet
Dinedama.. jeg har helbleika håret, og det har begynt å knekke. Noen gode forslag til hva jeg kan gjøre?

Ojjsann... Alt jeg kan foreslå er vel å kjøre på med protein-kur... La den virke lenge, gjerne over natta :)

Skrevet
Takk for masse bra råd her :-)

Bare hadde et spm til de som vet sånt .. Jeg har ganske lyst hår fra før (lys blond - vil farge det tilnærmet hvitt), holder det å bruke 6% welloxon blandet med blondor og så 6% welloxon med koleston farge 12/81 - eller må jeg opp i høyere % (9% eller 12%) med welloxon + blondor?

Hvilken styrke bruker dere som bruker disse produktene?

Supert om dere tar dere tid til å svare :-)

Tror jeg ville brukt 9%.. :Nikke:

12% er så sterk at den kan være skadelig for hodebunnen, så jeg ville ikke brukt den så lenge jeg ikke drog ut håret fra en hette og stripet det..

Men så er jo faren der for at det kan bli gulskjær i det også.. Uansett hvor lys du er selv..

Skrevet

Ei som jeg er tante til farget / bleket håret utallige ganger gjennom ungdomsiden, og hun har veldig tynt hår nå som 23 åring.

Jeg hjemmebleket håret en gang for noen år siden, jeg har mellomblondt hår, og resultatet var orangegult! Heldigvis hadde frisøren tid til å ta imot meg å fikse det før neste arbeidsdag! ;)

Aldri mer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...