Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest *lucky*
Skrevet

Jeg har mørkebrunt hår. Jeg bruker bleikemiddel 1 gang og lysner det til det er lysegult. Så farger jeg håret med en farge fra Wella som jeg kjøper på Ebay.

Fargen heter koleston 12/81 som er en lys askeblond. Husk også å kjøpe vannstoff som fargen blandes med, welloxon.

Bruker Wella blondor blandet med welloxon til å bleike håret, dette kjøper jeg også på Ebay.

Jeg får en fin lysfarge og er veldig fornøyd! Det er sjelden man får et bra resultat bare med å bare bleike håret desverre så det lønner seg å farge det til slutt.

Men vær forsiktig for fargen 12/81 kan gjøre håret blått visst den sitter for lenge:) la den virke en kort stund og ha den heller i flere ganger til resultatet blir bra visst det er nødvendig.

Håret blir ikke helt hvitt men veldig lyst og blankt helt uten gule pigmenter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir ALDRI fornøyd når jeg lysner/bleker håret hos frisøren. Ender alltid opp med noe gulskjær. Har nok mye røde pigmenter året. Er blond/lys brun til vanlig.

jeg bleker håret (i striper, mange, mange striper) Sitter minst virketiden ut. Etterpå farger jeg det med lys askeblond. Da forsvinner gulskjæret.

Kurer håret ja, og bruker masse balsam.

Har aldri mistet hår pga dette. tupene er slitte, men det vil de nok bli uansett. Klippes jevnlig så går det også bra!

Gjest Klaveret
Skrevet

Man ødelegger ikke hårrøttene selv om håret blir slitt og ødelagt.

Håret kan man forøvrig også som regel gjennoppbygge med mye kuring.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Lucky,

Jeg finner ikke 12/81 på ebay. Sikker på at det er riktig fargekode?

Gjest Gjest_trine_*
Skrevet

Hei=)

Har bestilt time hos frisøren i dag, men etter å lest hva du har skreve om hjemmebleking lucky tror jeg at jeg oppnår et bedre resultat selv;)

Lurer bare på et bar ting, den welloxon fins det flere varianter av, der prosent variere, hvilke av de skal jeg kjøpe? Og hvor mye skal jeg blande i fargen og blekingen?

Lurer på en liten ting til, hvor lang tid tar det før jeg får i posten? :)

Skrevet

Hvis du bleikier håret først så bør du ikke ha noe sterkere prosent på welloxon enn 6%... hels bør du ha lavere... det kan du finne som Color Touch emolution 4% eller 1,9%...

På farger som har fargekoden 12 først skal det blandes 1del farge + 2 deler welloxon... fra 11 og nedover blandes det 50/50.. Det bør virke mellom 45-90min hvis håret er ubehandlet, men på behandlet hår vil jeg si det er nok med 20-30min..

Hilsen Frisørdama som jobber med Wellas farger :)

Skrevet (endret)
Man ødelegger ikke hårrøttene selv om håret blir slitt og ødelagt.

Håret kan man forøvrig også som regel gjennoppbygge med mye kuring.

Det er faktisk mulig å ødelegge hårrøttene med bleking. Man kan få forbrenninger som "brenner bort" røtter og alt. Vet om ei det har skjedd med..

Hun fikk en bar flekk som ikke vokser ut igjen. Flekken er midt på hodet, et felt som ble forbrent fordi hår og hodebunn ble smurt inn med blekemiddel, surret sammen og samlet på toppen av hodet, og på toppen av det hele satt under plastikkhette i varme... Dette er flere år siden riktignok, men blekemiddel er fortsatt heftige saker.. :haar:

Endret av Zadja
Skrevet

Jeg er en 60åring som har hvit hår, men VIL IKKE ha det, vil ha GRÅTT hår, men du som jeg regner med er ung du vil. Hm . Jeg ville nok kanskje være litt forsiktig med hjemmebleking, men håper du fikk bra resultat til slutt og ble fornøyd. Bare vent til du blir "gammel" dame da vil du nok ønske deg mørkere farge. Men lykke til. Forresten syns jeg det er kjempefint med hvit hår både på unge og gamle, men ikke på meg selv, rare greier dette.

Skrevet

Gjest: Det finnes farger du kan bruke i håret som får det til å se mer grått ut :) Gå til frisøren din å spør så kan sikkert dem hjelpe deg :Nikke:

Det skader ikke å prøve, for det vokser jo ut igjen :Nikke:

Skrevet
jeg holder på å bleke håret mitt nå! har lyst på helt hvitt hår! min egentlig hårfarge er mørkeblond ca. nå har fargen sittet i lengre enn virketiden! og det er ennå kanarifuglgult! men det står i bruksanvisningen at virketiden ikke må avbrytes for tidlig og at det går fra oransje til gult og så til hvitt... hva tror dere som er drevne på bleking? skal jeg la det sitte i helt til det er blitt hvitt? eller skjer det ikke mer når man går over virketiden?

jeg vil nemlig ha helt hvitt hår, lucius malfoy fra harry potter filmene er min helt ;)

venninnene mine bruker hårblekinga til HM(de FUNKER faktisk!) anbefales! også silver shampoo etterpå det er viktig.

men helst farg håret flere ganger enn å la det sitte til over tida

Skrevet

Hallo igjen , det er meg 60åringen som har fått hvitt hår, men som heller ville hatt grått. Tro meg jeg har spurt frisøren om det ikke kan gå og gjøre noe med håret så det blir grått, men nei striping er det hun klarer, men så er det sånn da at etter en stund blir de stripene rødbrune, har en hårvask som skal dempe den fargen, kjøpt hos frisør. Men jeg får vel bare akseptere hårfargen.

Skrevet

Jeg er frisør jeg også, og jeg skulle klart å lage grått hår på deg :Nikke:

Alt ligger i produktene man bruker ;)

Skrevet
Jeg er frisør jeg også, og jeg skulle klart å lage grått hår på deg :Nikke:

Alt ligger i produktene man bruker ;)

og hvordan man bruker de ;)

Gjest Gjest_trine_*
Skrevet

Hei!

Sko bestille disse produktene på ebay nå, men det sto at fraktkostnaden kom på over 200 kr, stemmer dette eller er jeg helt på bærtur? Koster også penger å få det fortollet så da vil det komme på totalt 1000 kr, ble litt dyrt det synes jeg :tristbla:

Lucky når du kjøpte dette hvor mye kom det på totalt for deg? :)

Gjest Wrangler
Skrevet

Frakt er ikke inkl i tollvurderingen. :)

ps. jeg har blekt håret hvitt maange ganger hjemme, går så fint atte. Bare man må gjøre det minst to ganger... Og bruke silver shampoo. Jeg har ganske mørt hår i utgangspunktet også.

Skrevet

Nå er jeg kanskje litt gammeldags her, men hvorfor så lyst hår? Jeg kan skjønne det hvis det er fordi dere tilhører en subkultur med en spesiell stil (jfr. gothere og deres forkjærlighet for svart hår), men ikke hvis det er den rådende bimbostilen med tilhørende unaturlig mørk hudfarge.

Men det er klart, dere blir jo lagt merke til...

Også naturlig hår, som er så pent. (Uff, jeg høres ut som om jeg er seksti, godt jeg ikke har en datter...)

Gjest Borghild
Skrevet

Man trenger da for faen ikke være bimbo og kjøre bimbostil selvom man har lys blondt hår!!!! Jeg har ikke unaturlig mørk hudfarge ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...