Gjest bob19 Skrevet 29. mars 2006 #1 Skrevet 29. mars 2006 jeg holder på å bleke håret mitt nå! har lyst på helt hvitt hår! min egentlig hårfarge er mørkeblond ca. nå har fargen sittet i lengre enn virketiden! og det er ennå kanarifuglgult! men det står i bruksanvisningen at virketiden ikke må avbrytes for tidlig og at det går fra oransje til gult og så til hvitt... hva tror dere som er drevne på bleking? skal jeg la det sitte i helt til det er blitt hvitt? eller skjer det ikke mer når man går over virketiden? jeg vil nemlig ha helt hvitt hår, lucius malfoy fra harry potter filmene er min helt
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2006 #2 Skrevet 29. mars 2006 Foreslår at du går til frisøren neste gang. Hjemmebleking blir sjelden pent
Gjest Skya Skrevet 29. mars 2006 #3 Skrevet 29. mars 2006 Hvordan ble resultatet`? Jeg ville nok ikke turt å sitte over bleketiden. Ville nok heller ha ventet til imorgen og evt. kjøpt ny farge eller går til frisøren. Bleking sliter på håret og i verstefall kan du miste det v/overdreven bruk.
My Skrevet 29. mars 2006 #4 Skrevet 29. mars 2006 Det er vanlig at det blir litt gult med en gang. De lilla sjampoene hjelper bra, f.eks Define Pure Blond Shampoo og balsam. De er ikke dyre heller, ca 40 kr, tror jeg.
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2006 #5 Skrevet 29. mars 2006 Jeg hadde aldri turt å gjøre det hjemme.. Blekemidler er meget sterkt, og en kan risikere å få "tyggishår" og miste mengder av hår. De røde pigmentene kan være "strie" å få ut, og det kan være at håret må blekes i flere omganger.
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2006 #6 Skrevet 29. mars 2006 Det holder da ikke med èn pakke bleking til mørkt hår. Du må nok regne med å bleke det en eller to ganger til.
Gjest Fruktfat Skrevet 29. mars 2006 #7 Skrevet 29. mars 2006 Bleking sliter på håret og i verstefall kan du miste det v/overdreven bruk. ← det er ikke uvanlig at det ryker av!! jeg vil heller anbefale at du gjør det i to omganger, dvs at du må gå noen dager med gult hår! du bør heller ikke vaske håret på 48 timer når di bleker det så hardt som det du gjør nå, det går ut over hodebunnen og den trenger å få igjen sitt naturlige fettlag. i verste fall kan du få brannskader i hodebunnen! skyll det ut, vent noen dager, og KUR masse med skikkelige kurer og blek igjen. da kan det hende at det er lyst nok til at det er vits i å bruke blå/lilla shampoer. er det kanarigult er det bare tull å bruke lilla shampo. den er nemlig til for å bruke på bleket eller grått hår med gul_skjær_. etter andre gangen med bleking bruker du en lilla shampo, la den gjerne sitte i LITT, skyll og bruk kur. kur, kur, kur. og gjerne balsam etter det. allikevel er det slett ikke sikkert at håret ditt blir hvitt, eller at det i det hele tatt henger på...
lillesky Skrevet 30. mars 2006 #8 Skrevet 30. mars 2006 Ja, i verste fall faller håret ditt av. I slike tilfeller (hvis man vil ha hvitt hår), bør man gå til frisør!
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2006 #9 Skrevet 31. mars 2006 I slike tilfeller (hvis man vil ha hvitt hår), bør man gå til frisør! ← men det kan fortsatt falle av! det er sterkt det vi bruker også.
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2006 #10 Skrevet 31. mars 2006 Ja, i verste fall faller håret ditt av. I slike tilfeller (hvis man vil ha hvitt hår), bør man gå til frisør! ← En venninne av meg farget det selv, hun bleket det til hvitt hår, satt med blekemiddelet i 45-60 min. Men nå var hun mellomblond fra naturens side.. Jeg sitter her med gult hår nå.. har riktignok vært til frisøren, men det ble gult likevel siden jeg hadde mye gammel mørk farge i det.. Har kjøpt meg silver shampo som skal ta bort gul skjæret
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2006 #11 Skrevet 31. mars 2006 Anbefaler en shampoo som heter Matrix so silver. La den sitte i i 15 min, noen dager på rad.
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2008 #12 Skrevet 14. juli 2008 Så. Noen som har sett Ringenes herre? Gandalf the White.. ? jeg har også samme problemet. Jeg vil ha HVITT (gandalf, anyone?) hår. Jeg har bleket det to ganger, på 3 dager og har også bestilt meg noe som heter for manic panic fra dragenshule.no Dette funket IKKE for min del. originalt er jeg i grenseland mellom mørk blond/Lysebrun. Dere anbefaler shampooer i hytt å gevær. Men utenom å dra til frisøren, kjøpe shampoer (som ikke vil funke i dette tilfellet) og dyppe hodet i ei bøtte med hvitmaling, hvordan opsjoner er det igjen? -MÅ- man til frisøren?
Lille Lea Skrevet 14. juli 2008 #13 Skrevet 14. juli 2008 Jeg blir aldri fornøyd hos frisøren og fikser alltid håret mitt selv, har gått fra svart til blond/hvitt hår, selv! Blek, bruk plastikk pose og føn det under virketiden så blemiddelet ikke tørker ut! Gjør det ett par omganger, og bruk lilla shampoo (IKKE define, den suger) Men fra frisør. Da blir det grå/hvit farge. Er driit fornøyd med mitt resultat
Tonjen Skrevet 18. juli 2008 #14 Skrevet 18. juli 2008 Bleking sliter ENORMT mye på håret. Håret ryker veldig lett og du mister mye hår... beste tips er å frage dt brunt om ikke så lenge. Har flere veninner som har mistet meste parten av håret og angrer veldig mye. Håret blir slitt, stygt og føles liksom som tyggi når du tar på det...
Gjest A Skrevet 18. juli 2008 #15 Skrevet 18. juli 2008 Du skal være glad håret ditt henger på ass Hvor mange ganger måtte du bleke for at det ble helt lyst?
Gjest Gjest_mumi91_* Skrevet 13. september 2008 #16 Skrevet 13. september 2008 Jeg prøvde å farge håret mitt mørkebrunt, men endte opp med lilla hår. H&M ja. Det er to dager siden, er det farlig og farge det mørkebrunt igjen i dag da? Med et annet merke selvfølgelig. Kan det f.eks falle av?
Gjest Puck Skrevet 13. september 2008 #17 Skrevet 13. september 2008 www.manicpanic.com Å få HELT hvitt hår er nesten helt umulig, men Manic Panic er faktisk det eneste og beste. Man får ikke gulaktig skinn av fargen eller noe. Kjøp blekesettet volum 30, og hårfargen hvit, den krukkefargen.
Gjest Puck Skrevet 13. september 2008 #18 Skrevet 13. september 2008 Jeg prøvde å farge håret mitt mørkebrunt, men endte opp med lilla hår. H&M ja. Det er to dager siden, er det farlig og farge det mørkebrunt igjen i dag da? Med et annet merke selvfølgelig. Kan det f.eks falle av? Nei, om du ikke har ekstremt tynt, skadet eller tørt og flisete hår og har farget og bleket det mange ganger den siste måten, vil det gå helt greit å farge det på nytt nå.
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #19 Skrevet 13. oktober 2008 Kanskje et dumt spørsmål, men alle snakker om at håret kan bli tynt og kan bli slitt, men det er det da snakk om en permanent bivirkning? Eller vil håret vokse ut igjen til slutt med den opprinnelig tykkelsen du hadde? Eller ødelegger man hårrøttene for alltid? Dette har jeg alltid lurt på. Hvis det vokser ut igjen til slutt, er det verdt risikoen for meg i alle fall, men å få for alltid tynt hår frister lite.
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2009 #20 Skrevet 5. januar 2009 Kanskje et dumt spørsmål, men alle snakker om at håret kan bli tynt og kan bli slitt, men det er det da snakk om en permanent bivirkning? Eller vil håret vokse ut igjen til slutt med den opprinnelig tykkelsen du hadde? Eller ødelegger man hårrøttene for alltid? Dette har jeg alltid lurt på. Hvis det vokser ut igjen til slutt, er det verdt risikoen for meg i alle fall, men å få for alltid tynt hår frister lite. dette lurer jeg også på..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå