Gå til innhold

Kommer KI underholdning til å bli normalen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Maia70 skrev (2 timer siden):

Dette er bare tragisk. Folk burde se Terminator. 

Holder meg til de gode klassikerne ja 😜

Anonymkode: c0496...a45

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

KI kommer til å bli bedre og bedre teknisk. Og stadig dårligere og mer ensrettet når det gjelder innhold. Jeg frykter framtiden.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det håper jeg ikke.

Jeg unngår KI-generert video/bilder så godt det lar seg gjøre. Kan jo ikke unngå å få det opp, men synes det er en trist utvikling og støtter heller ekte kunstnere og filmskapere. Når det er sagt er jeg ikke totalt imot KI som helhet, og ser at teknologien kan være nyttig i mange sammenhenger. Men KI-underholdning er jeg motstander av. Ikke bare mtp opphavsrett, men også fordi det er så vannvittig mye møl som lages.

Jeg leste et sted at KI-underholdning vil nå et slags metningspunkt der ting ikke kan bli bedre, KI vil bli trent på KI osv. Men her kjenner jeg ikke teknologien godt nok til å si noe sikkert. Jeg håper at KI-kunst etter hvert blir like harry som comic sans og clipart, og noe som brukes når borettslaget lager invitasjon til sommerfesten, og ikke noe seriøse bedrifter driver med.

Anonymkode: 6de26...f33

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo ikke til å slutte å se de gamle filmene, men når det gjelder nye filmer er det et tidsspørsmål før vi ikke ser forskjell. Å tro at det ikke er en vesentlig del av fremtiden blir som når man mente internett ville bli en døgnflue. Og for en fantastisk mulighet å kunne lage nye filmer med skuespillere som ikke lenger er blant oss. Jeg mener dog det bare bør skje med deres forhåndsgodkjenning, men tipper det vil bli ignorert etter hvert. 

Anonymkode: 49884...968

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kommer jo ikke til å slutte å se de gamle filmene, men når det gjelder nye filmer er det et tidsspørsmål før vi ikke ser forskjell. Å tro at det ikke er en vesentlig del av fremtiden blir som når man mente internett ville bli en døgnflue. Og for en fantastisk mulighet å kunne lage nye filmer med skuespillere som ikke lenger er blant oss. Jeg mener dog det bare bør skje med deres forhåndsgodkjenning, men tipper det vil bli ignorert etter hvert. 

Dette er helt uforståelig for meg. For meg er dette kun creepy og kynisk å gjøre. Som å lage film med spøkelset deres, og et sjelløst spøkelse i tillegg - grøss.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det blir jo ikke med dem. Blir bare noe tomt, uten skikkelig mening

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det blir jo ikke med dem. Blir bare noe tomt, uten skikkelig mening

Man kommer ikke til å merke forskjell. Vi får KI-filmer, laget av KI-"folk".

AnonymBruker
Skrevet

Uten å ha lest svarene i tråden, så må jeg bare si at film og tv er en ting. Men teater kommer man ikke utenom. Det er kunst og et nødvendig mellommenneskelig tilførsel av glede og livsgnist mener nå jeg. Og det er noe KI ikke kan overta.

Anonymkode: 0b88b...b3c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Uten å ha lest svarene i tråden, så må jeg bare si at film og tv er en ting. Men teater kommer man ikke utenom. Det er kunst og et nødvendig mellommenneskelig tilførsel av glede og livsgnist mener nå jeg. Og det er noe KI ikke kan overta.

Anonymkode: 0b88b...b3c

KI-ABBA gjør jo allerede suksess på scenen i London, kommer nok mer slikt også. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Man kommer ikke til å merke forskjell. Vi får KI-filmer, laget av KI-"folk".

Mener du manus, skuespiller og alt? Håper aldri det kommer så langt. Er jo hån mot skuespillere og filmskapere 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, helt garantert. Det er umulig å se for seg noe annet, mener jeg.

Å se filmer eller serier som faktisk er filmet med et kamera kommer til å være noe for spesielt interesserte.

Det er noen år til, men jeg tipper det skjer innen min levetid.

Anonymkode: ca2eb...794

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...