AnonymBruker Skrevet 19. oktober #1 Skrevet 19. oktober Hvordan vet man om et valg er feil? Hva er tegnene? Da mener jeg slik som flytting. Mitt bytte i studieretning føles veldig riktig, men flyttinga er jeg skeptisk på om var riktig. Jeg har egentlig helsemessige ting å ta meg av der jeg bodde før, og det føles for tungt å starte på nytt med blanke ark her. Jeg føler at jeg IKKE skulle ha flyttet, men heller spurt om alternative måter å ta studiet på mens jeg jobber med helsa der jeg har mine fagfolk som jeg rakk å etablere god tillit til. (Sliter med traumer) Og jeg føler meg helt ærlig ikke klar for å starte på nytt her jeg bor. Men tenk om jeg tar feil. Tenk om dette bare er tanker som spiller meg ut? Hva tenker dere om dette? Et dette signaler jeg bør ta på alvor? Anonymkode: 4148d...d8a
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #2 Skrevet 19. oktober Jeg tenker at følelser bare er følelser. De kan påvirkes av så mye. Fint vær, hormoner, om man har sovet godt, spist eller ikke... Helseproblemer, absolutt. Jeg forstår at dette er mer enn en dårlig natts søvn, men likevel. Følelser er ikke fakta og ofte ikke tegn heller, mener jeg. Klart det føles tungt å starte på nytt, det gjør det vel alltid i noen grad? Man kan jo være etterpåklok eller bare tenke at det andre alternative ville vært bedre, men man vet jo ikke det. Kanskje det andre alternativet hadde vært verre eller faktisk en katastrofe? Alle valg har risiko og siden man ikke kan velge begge på en gang får man ikke noe svar på hva som var feil eller riktig. At du kjenner på tvil betyr ikke at du har valgt feil. Ville gitt det et par måneder til du har fått landet, kommet inn i ting og blitt litt kjent... Anonymkode: b9d33...688 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #3 Skrevet 19. oktober Jeg skjønner poenget ditt, og jeg ser hva du mener med at følelser kan svinge. Samtidig har jeg bodd her i seks måneder nå, og det føles fortsatt ikke riktig. Jeg blir her ut semesteret, men vurderer om det kanskje er bedre for helsa å ta neste del av studiet der jeg bodde før. Der hadde jeg fagfolk som allerede kjenner meg og situasjonen min, og det var egentlig på vei til å gå bedre før jeg flyttet. Jeg har en historikk med utmattelse og traumer, så det å starte helt på nytt har nok vært litt mye. Jeg prøvde å fortsette oppfølgingen hos DPS her etter overføring, men ble kastet ut, og det har ført til mer indre uro og angst enn jeg hadde før jeg flyttet. Det var også planer om en utredning for autisme som ikke ble startet fordi vi først måtte jobbe mer med traumene. Så nå prøver jeg egentlig å finne ut om jeg heller bør fokusere på helsa der jeg faktisk føler meg trygg. Så vurderer å flytte tilbake for å fokusere på det og ta studiene her derfra. Ts Anonymkode: 4148d...d8a 1
lajlaj Skrevet 19. oktober #4 Skrevet 19. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvordan vet man om et valg er feil? Hva er tegnene? Da mener jeg slik som flytting. Mitt bytte i studieretning føles veldig riktig, men flyttinga er jeg skeptisk på om var riktig. Jeg har egentlig helsemessige ting å ta meg av der jeg bodde før, og det føles for tungt å starte på nytt med blanke ark her. Jeg føler at jeg IKKE skulle ha flyttet, men heller spurt om alternative måter å ta studiet på mens jeg jobber med helsa der jeg har mine fagfolk som jeg rakk å etablere god tillit til. (Sliter med traumer) Og jeg føler meg helt ærlig ikke klar for å starte på nytt her jeg bor. Men tenk om jeg tar feil. Tenk om dette bare er tanker som spiller meg ut? Hva tenker dere om dette? Et dette signaler jeg bør ta på alvor? Anonymkode: 4148d...d8a Det er alltid tunge perioder når man starter om. Sånn er det bare.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #5 Skrevet 19. oktober Høres ut som du har tenkt godt gjennom dette. Jeg forstod ikke at du hadde bodd der i 6 måneder, da blir det litt annerledes. De helseproblemene du har er heller ikke "ingenting" og jeg vet jo at det kan variere stort hva slags hjelp man får på forskjellige steder. Helse er viktig, ingen tvil om det... Ønsker deg lykke til med avgjørelsen din. ❤️ Anonymkode: b9d33...688 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå