Gå til innhold

Julegaveræl

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønskeliste er en fin ting 

Anonymkode: 1c92d...4ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å foreslå at dere kan ta dere en tur ut og spise i år fremfor å kjøpe gaver? Eller en annen opplevelse som koster penger, man kan skape minner sammen. 

Anonymkode: 91639...2ca

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi er mange søsken. Vi er godt voksne og flere av oss har små barnebarn etterhvert.

Og det samme gjentar seg hver jul. Vi gir hverandre mye ræl som blir bare stående å fylle opp plass.
Hvordan foreslå at vi bare slutter med julegaver? Mellom oss søsken.
Det er nok enkelte svigerinner i familien som hadde klikka i stående vinkel ved et slikt forslag. Julegaver er såååååå viktig. Orker bare ikke nok en blomstervase kjøpt på Nille.

Anonymkode: c567e...ef9

Blomstervase fra nille er ikke ræl, men når det kommer leker til barna fra Temu under treet har det gått for langt 

• Liker 2
Skrevet

For meg ville ikke det funke. Jeg skyter ikke å gi uansett. 

Anonymkode: 9baca...b3d

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er jo det verste. Har opplevd at noen blir fornærmet av å ikke få fra lista. ( i det tilfellet var alt helt hinsides forbi mitt budsjett). 

Skrevet
Gladgutten79 skrev (46 minutter siden):

Blomstervase fra nille er ikke ræl, men når det kommer leker til barna fra Temu under treet har det gått for langt 

Blomstervase fra Nille er ganske ræl jo… 

Anonymkode: b9314...ea0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi er mange søsken. Vi er godt voksne og flere av oss har små barnebarn etterhvert.

Og det samme gjentar seg hver jul. Vi gir hverandre mye ræl som blir bare stående å fylle opp plass.
Hvordan foreslå at vi bare slutter med julegaver? Mellom oss søsken.
Det er nok enkelte svigerinner i familien som hadde klikka i stående vinkel ved et slikt forslag. Julegaver er såååååå viktig. Orker bare ikke nok en blomstervase kjøpt på Nille.

Anonymkode: c567e...ef9

Bare gi tidlig beskjed, er vel en del som allerede har begynt. For å bli ferdig, for å fordele det økonomisk utover osv.

Anonymkode: 895ff...0ce

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Blomstervase fra Nille er ganske ræl jo… 

Anonymkode: b9314...ea0

Mulig det, men fremdeles bedre en leker fra Temu vil jeg våge å påstå 

Skrevet

Foreslå å slutte ved å ta det opp direkte med den mest mottagelige, og jobb deg en etter en mot de mer vrange. Ev avtal å heller spise en middag ute sammen med «gavepengene». 

Dersom de nekter å slutte å kjøpe hadde jeg kjøpt de kjedelige gavekort på veldedighetsformål. 

Anonymkode: 56ac5...419

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I godt voksen alder har man kanskje ingenting relevant å putte på listen.

Min ønskeliste til jul 2025;

1. Ny garasje (est. 300-500k)

2. Robotgressklipper fra Husqvarna (ca 30k)

Det jeg og min omgangskrets har råd til har jeg allerede kjøpt.

Skrevet

si det rett ut, her har vi sluttet med julegaver til voksne, kun barna får, det hendte jo bare med tull som ingen ville ha/trengte, de fleste i dag kjøper det de trenger utover året, 

Skrevet

Julegaver som kan spises eller drikkes er veldig fine både å gi og få av andre voksene. Jeg setter veldig pris på slike gaver. 

Anonymkode: df422...4a1

Skrevet

Gaver hører nå liksom jula litt til, da - og det er litt trist om folk synes det er et ork. Noen liker å gi gaver - tenke ut hva som passer - gi noe med en slags mening. I min familie har de siste 10 årene stort sett bare gitt bøker i gave. Det er dels basert på ønskelister, dels på hva man tenker hver enkelt. Ellers er litt ekslusive spiselige og drikkelige ting noe som de fleste liker - gjerne noe som overrasker litt og er litt dyrere enn vedkommende ellers ville ha kjøpt selv. Dyr sjokolade, fin spekemat og noe spennende fra polet. 

Anonymkode: ec3d9...16a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gaver hører nå liksom jula litt til, da - og det er litt trist om folk synes det er et ork. Noen liker å gi gaver - tenke ut hva som passer - gi noe med en slags mening. I min familie har de siste 10 årene stort sett bare gitt bøker i gave. Det er dels basert på ønskelister, dels på hva man tenker hver enkelt. Ellers er litt ekslusive spiselige og drikkelige ting noe som de fleste liker - gjerne noe som overrasker litt og er litt dyrere enn vedkommende ellers ville ha kjøpt selv. Dyr sjokolade, fin spekemat og noe spennende fra polet. 

Anonymkode: ec3d9...16a

Problemet til TS er jo til dels at det ikke gis gaver som nærer sinn eller kropp, men unødvendig ræl.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Julegaver som kan spises eller drikkes er veldig fine både å gi og få av andre voksene. Jeg setter veldig pris på slike gaver. 

Anonymkode: df422...4a1

Og jeg hater det. Folk er ulike, det er jo hele poenget her. 
Hvis man som voksen synes julaften blir trasig uten gaver, bør man kanskje justere verdensbildet litt?

Skrevet

Enten slutt med julegaver eller skriv ønskelister til hverandre.

Anonymkode: 24bf7...0a1

Skrevet

Hos oss kjøper vi kun gaver til de vi feirer med, ellers ingen voksne. Våre voksne egne barn får såklart gaver, men kun ting de trenger eller ønsker seg. I år blir det hele fire gaver. 

Det er vel bare å si det rett ut? Det blir jo nesten sløsing hvis man bare kjøper ræl uansett? 

Skrevet
Kålrota skrev (1 time siden):

Og jeg hater det. Folk er ulike, det er jo hele poenget her. 
Hvis man som voksen synes julaften blir trasig uten gaver, bør man kanskje justere verdensbildet litt?

For en teit ting å si ..

Anonymkode: 1bccf...3d8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Gladgutten79 skrev (1 time siden):

Mulig det, men fremdeles bedre en leker fra Temu vil jeg våge å påstå 

Tror ikke så mange voksne gir andre voksne leker fra Temu i julegave

Anonymkode: 15e59...64c

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

For en teit ting å si ..

Anonymkode: 1bccf...3d8

Fordi? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...