MalloryK Skrevet 19. oktober #1 Skrevet 19. oktober Fyyy søren! Dette var grusomt. Og en veldig god dokumentar, alt er filmet fra bodycam fra politiet. Jeg har sett den 2 ganger nå, dette anbefales. Jeg gråt og måpet gjennom hele episoden. Men advarsel, det er fæle greier. Handler om nabokrangel og en gal kjerring for å si det fint 4 1
Rufs Skrevet 20. oktober #2 Skrevet 20. oktober Fy f, det var helt grusomt. Så himla rasistisk hun er. Og klin gæern. De barna. ❤️ 2 2
Trolltunge Skrevet 20. oktober #3 Skrevet 20. oktober Så den nettopp. Skremmende. Mest skremmende at folk klarer å hjernevaske seg selv til å lage sine egne sannheter, og så selvopptatt liksom skape sin egen virksomhet og "bevis" for seg selv at det er slik. Hun virket å oppriktig tro på at hun hadde rett til å gjøre og mene det hun gjorde og mente. Levde seg helt inn i sin alternative verden, og rettferdiggjorde sin oppførsel og hadde sympati for seg selv gjennom dette. Slike mennesker er faen ikke riktige. Har møtt på to, og det er bare å komme seg unna. Synes politiet kunne vært litt skarpere i å si tydelig fra om at hun oppførte seg urimelig og idiotisk. De dilledullet litt vel mye med henne og hennes syn på ting, selv om de seg i mellom og ovenfor de andre var tydelige på at hun var gal. Mulig det bidro til at hun fikk fortsette med å rettferdiggjøre sine tanker og oppførsel. De var såpass vage at en som lager sin egen virksomhet fort kunne ta det som aksept for sine tanker og krav. 1 2
filifjonka Skrevet 21. oktober #6 Skrevet 21. oktober Sett vel 30 minutter, utrolig kjedelig... gråt gjorde jeg ihvertfall ikke. 4
Milla29 Skrevet 22. oktober #7 Skrevet 22. oktober Jeg måtte ta en pause så jeg kunne se den i to omganger - den var tøff å se! Fullstendig hjerteskjærende hva de barna opplevde og det å se hvordan de, familien og andre nære reagerte da de skjønte hun ikke hadde overlevd...det var helt forferdelig. Hun fortjener å sitte i fengsel dem dama der, det er helt sikkert! Bare å prøve å forsvare dette med selvforsvar er jo helt vilt - ja, jeg vet at USA, og særlig Florida, har egne lover som tillater det med å forsvare seg i eget hjem på et videre plan enn mange andre - men likevel...og dette tror jeg nok hun har sett sitt snitt til å utnytte. Hun var (er nok fremdeles) fryktelig rasistisk og rett og slett bare ufyselig. Virker ikke helt frisk for å si det sånn (men absolutt strafferettslig tilregnelig!). Jeg hadde hørt om saken fra før, men å se dokumentaren hvor det var filmet med body cams på denne måten gjorde inntrykk. 2 1
M.H85 Skrevet 22. oktober #8 Skrevet 22. oktober (endret) Seriøst? Så kjedelig. Grine av slikt? Nei med min livserfaring må det vesentlig mye mer til. Den var kjedelig,dama var jo bare spesiell. Så 10 min...så slo jeg av. Endret 22. oktober av M.H85 3
17.11 Skrevet 22. oktober #9 Skrevet 22. oktober (endret) Det var vondt følge de stakkars ungene når det eskalerte. Jeg syns det var litt rotete lagt opp, spesielt i starten, men er glad jeg så hele. Endret 22. oktober av 17.11 4
Sh999 Skrevet 22. oktober #10 Skrevet 22. oktober M.H85 skrev (2 timer siden): Seriøst? Så kjedelig. Grine av slikt? Nei med min livserfaring må det vesentlig mye mer til. Den var kjedelig,dama var jo bare spesiell. Så 10 min...så slo jeg av. Ehm, da har du jo ikke sett slutten, når barna får vite at moren ikke overlevde 💔 Og gutten med skyldfølelse for at han følte at han hadde «forårsaket» at moren ble skutt . Fy faen så hjerteskjærende. 3 2 2
Virrevirrevapp Skrevet 22. oktober #11 Skrevet 22. oktober Det er jo hjerteskjærende at hun drepte mora til ungene. Og at ungene tenkte de hadde skyld i at hun døde. Var også rørende hvor enige nabolaget var, også de hvite, om damas oppførsel. Ingen likte henne før drapet og de hata henne etter. Tenk å vite at noen har blitt drept få hus bortenfor, folk blir jo redde. Ungene var sikkert bråkete og rotete, men det er jo unger. Virker som hun egentlig ville bo i et stille nabolag men ikke hadde råd til det. Istedet prøvde hun å få unger til å være voksne og ikke leke ute. Og hun involverte politiet i dette. Politiet syntes åpenbart hun var en idiot som ikke hadde bevis for noe. Men de måtte komme hver gang hun ringte, uansett. Tror neppe norsk politi hadde kommet om en nabo hele tida klagde over lekelyder fra unger. Men det rareste ved dokumentaren var jo at det virket som hun oppriktig mente at hun hadde rett til å være overalt og gjøre som hun ville uten å ta hensyn, mens alle andre måtte forstå henne og ta hensyn til henne. Hun var opptatt av at andre skulle respektere hennes eiendom/det hun leide, men ødela selv en port hun ikke eide samt okkuperte nabolagsplenen med falske skilt om at den var hennes. Det virket som hun enten hadde en personlighetsforstyrrelse eller var dypt traumatisert eller begge deler. Selv oppførsel overfor politiet var veldig rar, hun ville nekte å gå fra forhørsrommet/arresten til fengsel i påvente av rettssak. Leste på nett at hun jobba hjemmefra fordi hun mista forrige jobben sin under covid (hun var visstnok godt likt i den jobben òg), det var nok mange med dårlig mental helse fra før som ble brått mye galere under covid. 3
Momma Skrevet 22. oktober #12 Skrevet 22. oktober Sh999 skrev (1 time siden): Ehm, da har du jo ikke sett slutten, når barna får vite at moren ikke overlevde 💔 Og gutten med skyldfølelse for at han følte at han hadde «forårsaket» at moren ble skutt . Fy faen så hjerteskjærende. Jeg hadde tenkt å se den, men nå er jo det meste referert. 🙄 3
TheOneLinePuncher Skrevet 22. oktober #13 Skrevet 22. oktober Momma skrev (3 minutter siden): Jeg hadde tenkt å se den, men nå er jo det meste referert. 🙄 Ja, dette var veldig dumt gjort. Jeg ville også se den. 1
M.H85 Skrevet 22. oktober #14 Skrevet 22. oktober Sh999 skrev (3 timer siden): Ehm, da har du jo ikke sett slutten, når barna får vite at moren ikke overlevde 💔 Og gutten med skyldfølelse for at han følte at han hadde «forårsaket» at moren ble skutt . Fy faen så hjerteskjærende. Såg bare 10 min... Ok...
MalloryK Skrevet 23. oktober Forfatter #15 Skrevet 23. oktober Hvorfor klager dere på spoilere når dere bare så 10 minutter? Hvorfor svarer dere i det hele tatt når dere ikke har sett hele episoden? 9 3
mommyaka Skrevet 23. oktober #16 Skrevet 23. oktober Helt forferdelig...tenk p ha en slik nabo som ringer for at barna leker og lager lyd. Hun var jo ikke god Og hvordan hun bare skjøt mamman fordi hun lagde sin egen versjon at hun ble "angrepet" Stakkars barn 1
Frøkenfryden Skrevet 25. oktober #17 Skrevet 25. oktober Sett i dag. Synes den var bra. Og at politiet egentlig gjorde god figur. Rolige og tydelige og respektfulle. Og så tenker jeg ennå mer nå at det er en dårlige ide at amerikanerne absolutt skal ha pistol på nattbordet og kjemper for det😞 9 1
Kinder Skrevet 25. oktober #18 Skrevet 25. oktober M.H85 skrev (På 22.10.2025 den 15.05): Seriøst? Så kjedelig. Grine av slikt? Nei med min livserfaring må det vesentlig mye mer til. Den var kjedelig,dama var jo bare spesiell. Så 10 min...så slo jeg av. Det er nettopp dette som er så farlig. Vi avfeier folk lett med at de «bare er spesiell» eller lignende, også er de i realiteten skikkelig ustabil og kan utgjøre en stor risiko for andre. Nabodamen hadde trolig planer om å drepe, og ventet bare på en anledning. Denne dokumentaren er en god oppvekker sånn sett, for vi er ganske naive i grunn. Og at man får noen tårer i øynene når man ser skyldfølelsen til guttene når de skjønner at moren døde.. Og når den ene går utenfor huset i panikk og prøver å finne noen som kan ringe nødetatene etter moren ble skutt. Jeg har selv mange traumatiske og vanskelige erfaringer i livet, men sånt gjør inntrykk uansett. Ja, livet er som regel mer «kjedelig» enn en actionfylt spillefilm. Men for min del gjør dokumentarer fra virkeligheten mye mer inntrykk, selv om de kan være litt langdryge. 2 2
Mezzosoprena Skrevet 25. oktober #19 Skrevet 25. oktober M.H85 skrev (På 22.10.2025 den 15.05): Seriøst? Så kjedelig. Grine av slikt? Nei med min livserfaring må det vesentlig mye mer til. Den var kjedelig,dama var jo bare spesiell. Så 10 min...så slo jeg av. Da har du faktisk ikke noen rett til å uttale deg. 3
Sandie Skrevet 28. oktober #20 Skrevet 28. oktober filifjonka skrev (På 21.10.2025 den 18.41): Sett vel 30 minutter, utrolig kjedelig... gråt gjorde jeg ihvertfall ikke. Jeg synes også den var veldig langtekkelig og kjedelig. Etter lang tid med masse opptak av politiet som snakker med naboer måtte jeg bare spole frem til slutten. En forferdelig tragisk sak
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå