AnonymBruker Skrevet 18. oktober #1 Skrevet 18. oktober Dere som også har hund som ikke liker pelsstell; tvinger dere hunden da? Eller bare klipper dere hunden ned? Bør pelsstell kun være kos og en kosestund selv om hunden ikke liker det? Anonymkode: 69f1d...966
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #2 Skrevet 18. oktober De færreste hunder synes pelstell er kos fra dag 1. Du må øve med hunden på pelstell. Det betyr hyppige korte økter med klipper/saks/børste/blåser, belønne med godbit og ros så blir det kos etterhvert. Helst fra den er valp, men det er aldri forseint. Hvis du tvinger hunden med makt blir det bare verre og verre. Så invester i relasjonen og bruk tid og godbit på å gjøre pelstell til en aktivitet hunden ser frem til. Anonymkode: e554d...206 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #3 Skrevet 19. oktober Noen ting bare må gjøres. Jeg er redd han aldri vil like det, men han aksepterer det. Som å barbere snute og poter. Bad og føn, går fint. Jeg tilpasser så han kan ligge så lenge som mulig mens jeg føner. Klipp kommer an på dagsformen. Han syns det er slitsomt å stå rett opp og ned. Anonymkode: ec731...82c
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #4 Skrevet 19. oktober Om man gjør ting med tvang skaper man bare mer usikkerhet og dårlige assosiasjoner. Korte økter flere ganger hver dag, med masse ros og godbiter. Begynner helt forsiktig hvor hunden får godbit bare den sniffer på børsten, og står fint under et drag av børsten. Gjorde det fra hunden var valp, men han syns nok aldri det var kos. Han lærte seg at det er ikke skummelt eller farlig, og sto/satt tålmodig under alt av pelsstell. Anonymkode: 25e6b...110 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå