Gå til innhold

Blir slått ut av husvertens fyring, men husverten tror meg ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du tilpasser deg huseier eller flytter. Ulempen med å ikke eie selv. 

Anonymkode: c49c2...480

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Den er ganske identisk og handler om akkurat det samme, men den første finnes ikke lengre.

Anonymkode: b507b...f96

Jo den finnes, og den handler ikke om akkurat det samme. TS

Anonymkode: 1af19...72c

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du kan da ikke nekte husverten din å fyre? Du viste vel at huset hadde vedfyring før du flyttet inn?

Anonymkode: 6dc2b...02a

Hvorfor leser du ikke HI? Det er ikke vedfyring som er problemet her. De har fyrt med ved siden jeg flyttet inn for tre år siden, og det har aldri vært et problem. Nå fyrer de opp en kubikk med ved i døgnet fordi de har fått igang et gårdsvarmeanlegg som leverer varmt vann og gulvvarme til alle husene på gården. Og de skal også varme opp et drivhus der varmen går rett til kråkene. 80% av varmen går til drivhuset som kun har noen få tomater, og han stengte det av i noen dager, slik at det ble MYE bedre. Men så skrudde han på varmen igjen, og nå brenner de en kubikk igjen. Om du ikke vet hvor mye ved det er, så er det altså en palle med ved i døgnet. Det har ingenting med fyring i et hus å gjøre. TS

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Leste du HI? Det er jo det jeg jobber med, men det er ikke gjort på noen timer, og i mellomtiden blir jeg dårligere. TS

Da får du flytte inn et annet stedd som en midlertidlig løsning. 

La meg gjette, du er redd hele verden faller sammen og eller at du dør i mellomtiden? 

Anonymkode: 519b5...515

• Nyttig 2
Skrevet

Han kan fyre TO paller om dagen, og du kan fortsatt ikke nekte han det. Det er lov å fyre. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor leser du ikke HI? Det er ikke vedfyring som er problemet her. De har fyrt med ved siden jeg flyttet inn for tre år siden, og det har aldri vært et problem. Nå fyrer de opp en kubikk med ved i døgnet fordi de har fått igang et gårdsvarmeanlegg som leverer varmt vann og gulvvarme til alle husene på gården. Og de skal også varme opp et drivhus der varmen går rett til kråkene. 80% av varmen går til drivhuset som kun har noen få tomater, og han stengte det av i noen dager, slik at det ble MYE bedre. Men så skrudde han på varmen igjen, og nå brenner de en kubikk igjen. Om du ikke vet hvor mye ved det er, så er det altså en palle med ved i døgnet. Det har ingenting med fyring i et hus å gjøre. TS

Og det vil gjøre at han sparer mye i forhold til strøm.

Men kan jo tilby å betale strømregningen ved at han slutter å fyre ved ,og da å betale mener jeg oppvarming drivhus, oppvarming av vann, hus osv.  Blir sikkert fort en ekstra utgifter for deg på fort 5000 pluss,  men da har du ikke det som plager deg, men slik jeg ser det, du får gå inn på finn å fun deg et nytt sted å bo helst 

Anonymkode: b013b...abd

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

du får gå inn på finn å fun deg et nytt sted å bo helst 

Anonymkode: b013b...abd

Du vet, hvis du leste HI....

• Liker 1
Skrevet

Kjøp deg utstyr til å måle dette i luften, slik at du har det påvist. Jeg også hadde slitt litt med å tru på deg, for å være ærlig. Det må dokumenteres.

Anonymkode: 7fcbf...0d5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som alle andre sier: ditt ansvar i flytte, samt å treffe nødvendige tiltak frem til du flytter ut.

Men en kubikk med ved faktisk.... Det må være en bonde med veldig mye egen skog å ta av.

Anonymkode: ae658...4ad

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være at problemet ditt er at du synes bonden sløser med ved. 1 M3 med ved er omtrent 800-900 Kw/t med energi.

Jeg tipper bonden skaffer denne veden selv, til en pris langt under det tilsvarende ville koste som strøm.

jeg tror problemet ditt er at du irriterer deg over bonden og hans prioriteringer,  ikke at det kommer inn røk eller avgasser, et slik vedfyringssystem er underlagt en rekke offentlige krav som skal ivareta sikkerhet i anlegget og for miljøet rundt, det er usannsynlig at skadelige avgasser kommer inn i boenheter i nærheten. 

Anonymkode: 4249a...536

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

🙄

Anonymkode: e25ec...c44

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

🙄

Anonymkode: e25ec...c44

😂 Takk for den linken, dette er jo bare god underholdning!

Vedkommende med utfordringer valgte altså å flytte inn et sted der hun/han mistenkte at det kunne bli problematisk å leve, og to og et halvt år senere kommer altså denne oppfølgeren. Noen folk ass'....

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

😂 Takk for den linken, dette er jo bare god underholdning!

Vedkommende med utfordringer valgte altså å flytte inn et sted der hun/han mistenkte at det kunne bli problematisk å leve, og to og et halvt år senere kommer altså denne oppfølgeren. Noen folk ass'....

Det er veldig uvanlig at noen fyrer opp en kubikk med ved i døgnet, og alt jeg sjekket om slike gårdsvarmeanlegg på forhånd sa at de ikke avga mye røyk. Det svaret fikk jeg også i den tråden. Men dette er jo ikke moderne, det er hjemmesnekret og det avgir massivt med røyk, døgnet rundt. Og jeg har nå ligget/sittet i senga i tre uker på grunn av dette. 

Hyggelig at du finner det underholdende. TS

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvor vanlig eller uvanlig dette er, og du vet trolig like lite som meg om energi-/varmebehovet for slik næringsvirksomhet (for jeg regner med at det er en form for næringsvirksomhet hvis utleier faktisk fyrer av så mye ved for å varme opp drivhus).

Det er uansett saken helt uvedkommende: DU er den som nå går inn i din tredje vinter her på denne plassen uten å ta grep om din egen situasjon. Det fremstår som noe tafatt, diagnose eller ei. Og det å lese om tafatte folk som ikke tar grep har en viss hoderystende underholdningsverdi – det må jeg innrømme...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Oppdatering:

Husverten var inne her for å ordne noe med varmtvannstanken i forbindelse med anlegget, og forteller nå at de har sluttet å fyre i drivhuset, og at de ser etter løsninger for å få ledet bort røyken, for dette er faktisk et problem for dem også, det er for mye røyk. Så de har ikke regnet med at det ble så mye, og det han har forespeilet meg at det kom til å bli mens jeg har bodd her, har jo også vært feil, for han mente jeg ville merke det mindre enn når de fyrte i huset sitt. Og så er det omvendt både for meg og dem, det blir et problem for alle, et problem som ikke eksisterte før.

Så dere som ikke tror på det eller mener at dette er helt akseptabelt, nå er altså husverten enig med meg.
Men, jeg kommer fortsatt til å flytte, jeg kan jo ikke vente på disse løsningene deres og håpe på at det blir bedre, når jeg allerede er omtreng sengeliggende pga dette her.

TS

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...