Gå til innhold

Blir slått ut av husvertens fyring, men husverten tror meg ikke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp deg utstyr til å måle dette i luften, slik at du har det påvist. Jeg også hadde slitt litt med å tru på deg, for å være ærlig. Det må dokumenteres.

Anonymkode: 7fcbf...0d5

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som alle andre sier: ditt ansvar i flytte, samt å treffe nødvendige tiltak frem til du flytter ut.

Men en kubikk med ved faktisk.... Det må være en bonde med veldig mye egen skog å ta av.

Anonymkode: ae658...4ad

• Liker 1
Skrevet

Kan det være at problemet ditt er at du synes bonden sløser med ved. 1 M3 med ved er omtrent 800-900 Kw/t med energi.

Jeg tipper bonden skaffer denne veden selv, til en pris langt under det tilsvarende ville koste som strøm.

jeg tror problemet ditt er at du irriterer deg over bonden og hans prioriteringer,  ikke at det kommer inn røk eller avgasser, et slik vedfyringssystem er underlagt en rekke offentlige krav som skal ivareta sikkerhet i anlegget og for miljøet rundt, det er usannsynlig at skadelige avgasser kommer inn i boenheter i nærheten. 

Anonymkode: 4249a...536

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Vet ikke hvor vanlig eller uvanlig dette er, og du vet trolig like lite som meg om energi-/varmebehovet for slik næringsvirksomhet (for jeg regner med at det er en form for næringsvirksomhet hvis utleier faktisk fyrer av så mye ved for å varme opp drivhus).

Det er uansett saken helt uvedkommende: DU er den som nå går inn i din tredje vinter her på denne plassen uten å ta grep om din egen situasjon. Det fremstår som noe tafatt, diagnose eller ei. Og det å lese om tafatte folk som ikke tar grep har en viss hoderystende underholdningsverdi – det må jeg innrømme...

Anonymkode: ae658...4ad

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Oppdatering:

Husverten var inne her for å ordne noe med varmtvannstanken i forbindelse med anlegget, og forteller nå at de har sluttet å fyre i drivhuset, og at de ser etter løsninger for å få ledet bort røyken, for dette er faktisk et problem for dem også, det er for mye røyk. Så de har ikke regnet med at det ble så mye, og det han har forespeilet meg at det kom til å bli mens jeg har bodd her, har jo også vært feil, for han mente jeg ville merke det mindre enn når de fyrte i huset sitt. Og så er det omvendt både for meg og dem, det blir et problem for alle, et problem som ikke eksisterte før.

Så dere som ikke tror på det eller mener at dette er helt akseptabelt, nå er altså husverten enig med meg.
Men, jeg kommer fortsatt til å flytte, jeg kan jo ikke vente på disse løsningene deres og håpe på at det blir bedre, når jeg allerede er omtreng sengeliggende pga dette her.

TS

Anonymkode: 1af19...72c

• Hjerte 2
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger, latterliggjøring og svar til dette. Elaine Marley, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...