Gå til innhold

Du som bor sør for Midt-Norge og fortsatt ikke har Norgespris - hvorfor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spør du? Får du vervepremie? 

Jeg hadde spart 400 kr på det i fjor. Derfor. 

Anonymkode: 45c7a...2f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvorfor spør du? Får du vervepremie? 

Jeg hadde spart 400 kr på det i fjor. Derfor. 

Anonymkode: 45c7a...2f9

Og du har ikke lyst til å spare 400 kroner i året?

Anonymkode: fa452...7f7

AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg skal selge i nær fremtid.

Anonymkode: 7bd57...018

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ser at det er meldt et volatilt strømmarked fremover fortsatt:

https://e24.no/energi-og-klima/i/RzJk8d/fare-for-nye-sjokk-kan-se-stroempriser-paa-fjoraarets-nivaa

Vi er allerede der at prisen er høyere enn Norgespris i snitt, og oktober har vært mildt.

Så hvorfor stå over?

Anonymkode: 5e93b...59b

Fordi jeg synes det er en dårlig løsning å isolere strømkundene helt fra prissignalene. Det kommer ikke til å føre noe godt med seg på sikt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi enkelt å greit at med påslag har vi ligget på ca 90 øre nå. Ved norgeshistoriens på 50 pluss påslag hadde vi ligget på 98 øre. 

Og når jeg leste lokal avisa i dag så har strømmen behynt å gå ned i Tyskland siden de nå har klart å få igang en del produksjon. Som igjen som denne personen sa vil gjøre at prisene i Norge kan flate nedover

Anonymkode: 457b5...513

Skrevet

Jeg er skeptisk til så lang bindingstid på en helt ny og uprøvd ordning. I følge strømselskapet ville jeg også spart rundt 400 i fjor - fordelt på et år er det ikke merkbart. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg vil høre hvordan andre opplever Norgespris etter ett år og så får vi se. Jeg liker ikke å hive meg på noe nytt uten at det er prøvd ut først. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har vanlig fastpris på 79 øre frem til mars, så ser ikke behovet. Får den gamle ordinære strømstøtten, og tjener penger på å bruke strøm når prisen passerer ca to kroner, så satser igrunn på skyhøye priser i vinter (og god inntekt for min del). 

Fra april tenker jeg å tegne vanlig spot-avtale med minuspåslag. Sjelden veldig dyrt på sommeren, så da blir Norgespris unødvendig. Og så kan jeg evt tegne Norgespris i september til neste år og ha det de fire kaldeste månedene om jeg tenker at det er en løsning jeg vil teste. Men å tegne nå og binde seg i 15mnd? Neitakk! 

Anonymkode: f6955...cbe

AnonymBruker
Skrevet

Det er såpass lite å spare gitt at prisene er som i fjor, at jeg har ikke hast. Var vel snaut 200,- per måned og det river ikke akkurat skinnet av pølsa. Det er mulig jeg henger meg på Norgespris men det er ikke sånn at pengene renner ut ei åpen sluse i mellomtiden, jeg har tid til å tenke litt.

Anonymkode: 7ab31...c77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...